Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door mcSnurk
#1825296
en flink ook, rechtsvoor, het is van hobbelhobbelhobbel.
Ik heb al geprobeerd tussen de tenen te kijken, zelfs met zaklamp maar zie eigenlijk niks.  Het zit vol lange haren. Hij zit er overdag niet aan, alleen maar 's nachts of als we niet thuis zijn. Denk dat als er een wondje was of iets met die voet, dat ie er dan voortdurend aan zou willen zitten. Wel zat  er een waterige rode vlek op z'n mat.

Nu is dit al eens eerder gebeurt, zo 1x per jaar. Heb het idee dat het misschien iets met het weer te maken heeft, modder tussen de tenen of zo. Hij poetst en daarna wordt het een vicieuze cirkel, hij blijft lebberen. Voorheen kon ik erger voorkomen door te corrigeren als ie aan die poot wou beginnen, en was het na een paar dagen over, maar nu doet hij dat 's nachts en ik hoor het niet iedere keer.

Nou wou ik eigenlijk vragen, kan ik die haren tussen de tenen wegknippen? Zodat ik wat meer zie, en er wat lucht bij kan? En misschien even soppen met die voet in een betadinebadje? Zodat een eventueel wondje ontsmet is, en misschien blijft ie met dat stinkspul ook wel even van die poot af :-\
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1825342
zou ze ook wegknippen om eens goed te kijken, zit er een wondje uitspoelen met verdunde waterstofperoxide en een kwak groene leem erop..
met het zitten in een sopje dan blijven zijn haren ook zo lang nat en daarbij wordt zijn huid week..
Door mcSnurk
#1825353
OK, dan worden de haren gekortwiekt, durfde het niet zomaar, dat spul zit er met een reden :D. Groene leem of waterstofperoxide heb ik niet in huis :-\. Ik wou de voet ook alleen maar even onderdompelen in betadinewater. Nat en week is het al
Door mcSnurk
#1825438
haren zijn geknipt, voet is gesopt in een bakje, ik ben meegesopt in de pootdompelen worsteling. Nu maar afwachten en in de gaten houden
Laatst gewijzigd door mcSnurk op ma 11 jun 2012, 08:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door mcSnurk
#1826567
nah, meneer steekt nog net geen vinger tegen ons op >:(. Geef je commentaar als ie begint te soppen vertrekt ie gewoon naar een andere kamer en gaat daar verder >:(. Voet is helemaal rood van onder en tussen de tenen :-\. Ik heb vannacht een sok geprobeerd maar die glibberd dus gewoon van die poot af :-\. Is daar nog een trucje bij? Moet het een kniekous zijn ;)? Of vasttapen of zo? En gaat dat niet broeien? Schoentjes zijn meen ik ook synthetisch :-\. Kap zie ik nog niet zo zitten, wil eerst anders proberen
Gebruikersavatar
Door essie74
#1826608
misschien sok met boven aan vet wrap? die wrap kun je bij de apotheek halen, is makkelijk spul, misschien blijft hij er dan vanaf?
Door mcSnurk
#1826622
essie74 schreef: misschien sok met boven aan vet wrap? die wrap kun je bij de apotheek halen, is makkelijk spul, misschien blijft hij er dan vanaf?
OK, google vetwrap..... :D
Oh, volgens mij zit dat zelfs in onze verbanddoos. Misschien voor komende nacht.
En die Groene Leem, waar krijg ik dat? Heb een Etos, Kruitvat en DAdrogist redelijk in de buurt, en een apotheek. Alles andere is ver weg :-\
Of kan ik er wat anders opsmeren? Uierzalf of zo? :-\
Door mcSnurk
#1832679
het ging eigenlijk goed met die poot. Tot meneer gisteren een tijdje in z'n uppie was, en hij er weer aan zat te prutsen. Nu zijn we weer terug bij af >:(.
Ik heb me vandaag rot gezocht naar honingzalf, was niet te vinden ???. Groene Leem ook niet. De natuurspulwinkels zijn hier flut ::).
Dus heb ik Heilerde meegenomen? Dat washet enigste wat ik kon vinden. Is dat ook goed :-\?
Er staat op insmeren, half uurtje drogen laten en dan afspoelen. Moet dat afgespoeld? :-\
Door Veerle-scrappyToo
#1832703
Ons Nena sukkelt hier ook al enkele weken met rode pootjes en elke keer blijft ze maar lebberen.  Mijn eerste gedacht was: een babysokje er rond ( met antislip) en dat dan wat vastgetaped maar die knabbelde ze er 's nachts gewoon af.  Dus overdag deed ik haar honingzalf en dan hondenschoentjes er over zodat ze niet kon likken maar het ging alsmaar slechter dus toch naar een DA.  Die zei dat het niet zo heel goed was om het af te sluiten omdat je dan zogezegd " het duiveltje mee in het dozeke steekt"  Dus zij wou dat we antibiotica gaven  ( maar ze misrekende en die was te licht en daar kreeg ze bovendien nog meer jeuk van.  Daarna wou ze dat we Cortavance spoten ( cortisonespul) en ontsmetten maar daar bleef ze toch ook mee likken dus genezen deed het ook niet. 
Nu begonnen met propolis in vloeibare vorm inwendig en uitwendig en ze likt al veel minder en eindelijk begint het goed te genezen.  Is er geen mogelijkheid om iets te laten opsturen via internet of te bestellen in de winkels daar bij jou in de buurt?  Of bij de apotheker kan die niets bestellen?  Als het kan misschien iets dat inwendig en uitwendig kan gebruikt worden?
Door mcSnurk
#1832711
gisteren ging het nog goed, tot 's avonds en vandaag had ik niks aan apotheek of opsturen :-\.
Bestellen kan ik nog steeds doen. En cortisone-ABspul, ech nie!!!!
Propolis durfde ik niet te kopen, hij heeft al eens allergisch gereageerd op honing, dat leek me te puur of zo :-\. Dacht dat zalf misschien niet zo geconcentreerd is, mja, kan niet vinden :-\
Door mcSnurk
#1832842
of zou ik erg toch mee naar een DA moeten? :-\ Heb ik de eerste keer gedaan en toen wilde die er tegen de irritatie alleen AB inspuiten of cortisonecreme smeren, beide heeft vierpoot slechte ervaringen mee. De vorige keer had ik het na een paar dagen onder controle, hij bleef eraf en weg probleem.
Ik heb intussen het gevoel dat ik een slechte baas ben omdat ik niet naar de DA ga :-\
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1832850
als je je er niet lekker bij voelt, dan ga je effies langs...
had je nou groene leem besteld?
ideaal spul om in huis te hebben!!
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1832861
Wat balen dat je weer terug bij af bent en dat ie er toch weer aan heeft gezeten :(
Als je de ervaring hebt met je DA dat hij er alleen cortisonencreme voor adviseert dan heb je daar waarschijnlijk ook niet zoveel aan,
zeker niet als woeflief daar slecht op reageert.

Zit er geen holistische DA in de buurt? Ik denk dat ik er dan daar eens naar zou laten kijken.
Door mcSnurk
#1832996
vanaalst schreef: als je je er niet lekker bij voelt, dan ga je effies langs...
had je nou groene leem besteld?
ideaal spul om in huis te hebben!!
nee, had ik niet besteld, dacht het niet nodig te hebben omdat het iedere dag beter ging. Mja, als er iets is, is altijd in het weekend ::) En blijkbaar heb ik het verkeerde spul gekocht
Ik hou meneer dit weekend maar in de gaten dattie die poot met rust laat. Eens zoeken waar ik die groene leem kan bestellen, en anders volgende week maar naar de DA :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door