Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1820882
Veel ervaring met sportpaarden en sporthonden en dus veel ervaring met spieren, verzuren enz.
Gewoon een da zoeken die veel met sportdieren bezig is en daardoor veel ervaring met dit soort gevalletjes  ;)
Het is pure scheikunde in de juiste context  :biggrin2:
#1820892
Vanuit de border eigenaren hoor ik vaak dat iets koolhydraten goed helpt tegen verzuring. Geen grote hoeveelheden hè misschien maar 5% van de totale hoeveelheid groenten die je geeft.
Maar wellicht dat borders ander reageren dan andere honden...zou niet de eerste keer zijn.
#1821152
hallo ik reageer zelden maar lees elke dag wel mee.
ik heb zelf Spanky een beagle van ruim 6 die dus spiermyositis heeft al sinds dat hij pup is.
is het ook zo dat hij bij het stijf zijn jankt en niet kan gaan zitten/liggen of moeizaam dat kan.
wat je schrijft klinkt mij wel erg bekend, ik zou zeker bloed laten nakijken zo hebben ze het bij Spanky ook ontdekt.
hebben toen met 17 weken nog een spierbiopsie laten doen aan de hand van de uitslagen maar daar was nog niets aan te zien maar goed 4 maanden is natuurlijk erg jong.
hier geef ik bij veel klachten een pijnstiller veel meer is er ook niet aan te doen.
#1906394
update.. :)

toen ik dit topic opende stond kayne nog maar een paar weekjes op barf..
ik had al het vermoeden dat die spierpijn erger werd door ontgifting.. en nu is dat voor mij toch wel bevestigd..
kayne heeft inmiddels geen last meer van stijfheid en pijn na het wandelen!!!
ik denk dat de verzuring in zijn spieren is veranderd door het verse vlees..  :D  (kan dat? ja toch?)
hij is nog wel ietsjes stijf.. maar hij kan tegenwoordig gewoon opstaan.. rekt zich een keer of 2 uit.. en hobbelt dan vrolijk verder..
je mag nog steeds niet aan zijn poten zitten.. dus hij zal nog wel iets last hebben.. maar het ziet er vooralsnog veel beter uit!!!
#1907064
spanky schreef: dat herken ik sinds ik ruim 5 jaar geleden kvv ben gaan geven ging het met Spanky ook een stuk beter.
over is het niet maar myositis verdwijnt ook niet maar er valt nu goed met zijn klachten te leven.
kayne heeft dat ook heel erg gehad toen hij nog jonger was..
als hij zich ging meten met een vriendje en zich totaal over de kop liep dan kon hij ook zeker 2 uur lang niet liggen van de pijn..
vanaf toen heeft meneer spreeuw hem beter in de gaten gehouden en hem dus niet meer zomaar over de kop laten rennen.. hoewel dat met een beagle die een haas ruikt natuurlijk niet altijd meevalt..  :D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door