Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jacqueline74
#209802
Even een vraagje.

Cujo heeft net uit het niets overgegeven. Hij is verder niet ziek maar wel zijn hele maaltijd van vanmorgen kwam er uit.

Normaal krijgt hij twee keer per dag eten. Moet ik nou wachten tot vanavond of moet ik iets anders aan hem geven?

Bedankt weer voor de tips,

Jacqueline
Door ine
#209810
Als zoiets bij mij een keer gebeurt, negeer ik het en geef dus niets anders of extra. Gewoon de volgende maaltijd op de normale tijd. Blijft het regelmatig terugkomen, dan zou ik verder kijken!
Knuffel voor Cujo! :-*
Door Jacqueline74
#209814
Nee het gebeurd niet regelmatig.

Hij begon net echt zo zielig te piepen dat ik al dacht wat is er aan de hand? ???

We waren net uit geweest, gepoept en geplast dus dat kan het niet wezen. >:(

Er is waarschijnlijk gewoon iets niet helemaal lekker gevallen kan toch een keer gebeuren. :)

Maar ja als het om mijn ventje gaat ben ik som een beetje overbezord. ;)

Jacqueline
Door ine
#209816
Dat mag hoor, het is je kameraad, je wandelvriendje en beschermer! Tuurlijk mag je dan bezorgd zijn! ;)
Door ine
#209839
JaDi74 schreef: Ja en ze kunnen zich soms zo moeilijk uiten dan zou ik wensen dat ze konden praten.

Jacqueline
Daar zal iedereen het mee eens zijn! ;) ;D ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#209840
Ine schreef: Daar zal iedereen het mee eens zijn! ;) ;D ;D
nou ik moet er niet aan denken dat ze zouden praten als wij dan heb je geen moment rust meer :o ;D
Door Lizzy
#209842
(je bent toch niet toevallig naar het Westerpark geweest he? :o. Heb je de kots al onderzocht? ;D).

Overigens schijnen er wel weer allerlei soorten virusjes te heersen (overgeven en/of diarree). Of was het eten te koud misschien?
Door Jacqueline74
#209849
Nee ik ben niet in het westerpark geweest en heb de kots onderzocht maar geen tandjes gevonden.

Het eten was gewoon op kamertemperatuur dus daar zou het niet aan kunnen liggen.

Hij heeft om 8 uur vanmorgen eten gehad en om omstreeks half 12 uit het niets overgegeven. Misschien idd een virusje hij had vanmorgen ook weer diarree.

Nu ligt mijn ventje lekker te slapen ach het kan je maar in de weg zitten toch?

Volgens mij is hij het nu kwijt hij was al heel de ochtend aan het vervelen dus misschien zat het al een tijdje te draaien. Nou maar hopen dat het bij deze ene keer blijft.

We houden hem gewoon even goed in de gaten.

Jacqueline
Door Femke
#210082
JaDi74 schreef: Nee ik ben niet in het westerpark geweest en heb de kots onderzocht maar geen tandjes gevonden.

Het eten was gewoon op kamertemperatuur dus daar zou het niet aan kunnen liggen.

Hij heeft om 8 uur vanmorgen eten gehad en om omstreeks half 12 uit het niets overgegeven. Misschien idd een virusje hij had vanmorgen ook weer diarree.

Nu ligt mijn ventje lekker te slapen ach het kan je maar in de weg zitten toch?

Volgens mij is hij het nu kwijt hij was al heel de ochtend aan het vervelen dus misschien zat het al een tijdje te draaien. Nou maar hopen dat het bij deze ene keer blijft.

We houden hem gewoon even goed in de gaten.

Jacqueline
Hoi Jacqueline,

Ik zou me er niet al te druk over maken, alle honden hebben wel eens diarree of geven wel eens over, zonder duidelijke oorzaak.

Vroeger toen Sunday nog piepjong was (en ik ook, kreeg hem toen ik 17 was) dat ik bij ieder spuugje bij de DA.
Tuurlijk is het hartstikke logisch dat je bezorgd bent maar als je hond een keertje, of misschien twee of drie keertjes gespuugd heeft is er nog niets aan de hand hoor ;)

Geef hem naar een dikke knuffel
Door danja
#210426
Ik denk ook dat het een virusje is. Danja was van de week heel erg ziek sávonds. Heeft wel 6 keer overgegeven in de hozende regen. Helemaal nat en koud, dus hup fohn erbij gefohnt, maar kon dat ding wel laten liggen ze ging steeds naar buiten. Is het ook wel erg koud met natte buikies. Lopen ze denk ik toch wat sneller een griepje op. De volgende dag was ze nog wat hangerig, maar het ging beter en haar eten bleef erin, anders was ik ook meteen naar de da gecrosst. Is dus niks geks aan. ;)
Door Jacqueline74
#210727
Na gisteren ochten niet meer overgegeven en zijn ontlasting was weer normaal. 's avonds voor het eerst weer gegeten en dat ging goed. Dus nu vandaag even aankijken. Gisteren was hij wel lekker rustig dus helemaal lekker zal hij niet geweest zijn.

Jacqueline
Door Eidos
#210732
Gelukkig gaat het beter !!! De virussen hangen inderdaad in de lucht.. Was net in het bos en heb heel wat dunne ontlasting zien liggen :-X. Gelukkig heeft dos het nog niet opgepikt en heeft ie nog mooie stevige ontlasting.
Door Mariska
#211088
Toevallig is mijn Max ook niet helemaal in orde, tenminste sinds gisterochtend geeft hij over. Hij had om 07.00 uur gegeten en rond 12.30 uur kwam het eruit. Toen 's avonds bij het uitlaten weer (had hem rond 17.00 uur gewoon zijn eten gegeven). Vanmorgen heb ik hem een klein beetje rijst gegeven. Omdat dat erin bleef heeft hij rond 11.00 uur weer wat gehad en dat gooide hij er aan het begin van de middag er weer uit. Vanavond ook rijst gehad, heeft hij een uur geleden overgegeven. Onlasting is normaal, hij eet en drinkt, hij is levendig en geeft steeds aan dat hij wil eten. Zit in dubio..morgen toch maar even langs de dierenarts of nog een paar dagen aankijken?
Door Eidos
#211159
Geef hem anders eerst wat lichtverteerbaar voer... Wat rijstewater met een lepel rauwe honing. Zou het even aankijken, helemaal omdat hij verder levendig is en wel graag wil eten. Als het over een paar dagen nog niet over is zou ik zeker even langs de DA gaan.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door