Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Cathelijn
#1807104
Jonas heeft een consult gehad bij een laatste jaars studente van de Silverlinde.
Haar rapport was nogal heftig: ze vond Jonas zeer vermoeid overkomen en hij moest wel veel pijn hebben.
Ik kan me wel voorstellen dat ze het zo zag, maar mijn ervaring is toch anders.
Op dit moment krijgt Jonas alleen Vetmedin en groenlipmossel (2x daags). Hij heeft wel pijnstilling gehad, maar daar zag ik geen verbetering op.
Van de Previcox kreeg hij rare rode vlekken en van de Carprodyl... geen idee of het zo is, maar sinds hij het niet meer krijgt, gaat het een stuk beter met de epilepsie en is hij alerter.
Ik merk niet aan hem dat hij zich slechter voelt zonder Carprodyl dan met en ik zit er toch erg bovenop  :-\ Hij loopt bagger, dat is gewoon zo en zit op de langere wandelingen stukken in de buggy. Maar hij is altijd erg alert in de buggy en wil ook nooit naar huis  ::)

Het advies dat ik nu voor Jonas heb gekregen van de studente:
-goede pijnstiller zoeken
-omega 3 in de vorm van visolie of lijnzaadolie
-6 weken celzout nr2, calcium phosphoricum en nr 11 Silicea, wat de opname van de groenlipmossel zou moeten verbeteren.

Voor zijn misselijkheidsaanvallen (zie ook die van Sophie en andere honden hier op BP) raadt ze munt aan op het moment dat zo'n aanval begint.

Als ik naar de celzouten zoek op internet, ben ik niet echt overtuigd dat het bij hem past en wat gaat doen.
Wie kan me daar wat meer over vertellen?

Jonas krijgt elke week een maaltijd zalm. Is extra omega 3 dan nog nodig?
Door Lizzy
#1807173
Cathelijn schreef: Jonas heeft een consult gehad bij een laatste jaars studente van de Silverlinde.
Haar rapport was nogal heftig: ze vond Jonas zeer vermoeid overkomen en hij moest wel veel pijn hebben.
Ik kan me wel voorstellen dat ze het zo zag, maar mijn ervaring is toch anders.
Op dit moment krijgt Jonas alleen Vetmedin en groenlipmossel (2x daags). Hij heeft wel pijnstilling gehad, maar daar zag ik geen verbetering op.
Van de Previcox kreeg hij rare rode vlekken en van de Carprodyl... geen idee of het zo is, maar sinds hij het niet meer krijgt, gaat het een stuk beter met de epilepsie en is hij alerter.
Ik merk niet aan hem dat hij zich slechter voelt zonder Carprodyl dan met en ik zit er toch erg bovenop  :-\ Hij loopt bagger, dat is gewoon zo en zit op de langere wandelingen stukken in de buggy. Maar hij is altijd erg alert in de buggy en wil ook nooit naar huis  ::)

Het advies dat ik nu voor Jonas heb gekregen van de studente:
-goede pijnstiller zoeken
-omega 3 in de vorm van visolie of lijnzaadolie
-6 weken celzout nr2, calcium phosphoricum en nr 11 Silicea, wat de opname van de groenlipmossel zou moeten verbeteren.
Heb je in plaats van NSAID wel eens COX compositum van de Groene Os geprobeerd? Ik heb het nu voor Linga en heb serieus het idee dat het werkt.

Omega 3 moet je niet in de vorm van lijnzaadolie geven. Die is voor de hond slecht opneembaar.
Voor zijn misselijkheidsaanvallen (zie ook die van Sophie en andere honden hier op BP) raadt ze munt aan op het moment dat zo'n aanval begint.
Kun je proberen. Ik denk niet dat het gaat helpen, dat deed het bij Whoofer ook niet. Maar, Jonas is Whoofer niet natuurlijk.
Als ik naar de celzouten zoek op internet, ben ik niet echt overtuigd dat het bij hem past en wat gaat doen.
Wie kan me daar wat meer over vertellen?
Ze zijn wel "in" tegenwoordig, die celzouten! Ik kan je er niet meer over vertellen dan dat je op Internet niet kunt vinden. Deze website had je ook gevonden? http://www.aroma-atelier.be/magneettherapie.htm. En:http://www.aroma-atelier.be/celzout%202.htm. Ik vind het op zich niet zo gek klinken hoor. En weet niet waarom jij vindt dat het niet past?
Jonas krijgt elke week een maaltijd zalm. Is extra omega 3 dan nog nodig?
Een keer per week zalm is niet erg veel omega 3. Maar, het hangt er vanaf wat Jonas voor de rest eet. Als hij veel kip eet, geen wild, geen groenten, geen rauwe noten en geen algen: dan is 1 keer per week zalm lang niet voldoende. Maar, groenlipmossel bevat ook omega 3! Je zou hooguit 2 of 3 keer per week vis of algenolie kunnen geven. Eet Jonas echter ook wild en groenten en algen: dan is 1 keer per week zalm en groenlipmossel waarschijnlijk genoeg. Het kan echter geen kwaad om te kijken of het hem goed doet, nog meer omega 3.
Door Cathelijn
#1807187
Okee, Cox compositum kan ik nog wel proberen, volgens mij heeft hij dat nog niet gehad  :-\

De lijnzaadolie had ik ook al bedacht dat ik dat niet zou doen.
Jonas eet ook wild en groenten, maar geen noten en geen algen.
Dus iets meer omega 3 is ook het proberen nog waard.

Ik zal voor die celzouten nog eens goed lezen op die site die je doorgaf. Wat ik heb gelezen ging vooral over groeipijnen.

Bedankt!
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1807420
Cathelijn schreef: Okee, Cox compositum kan ik nog wel proberen, volgens mij heeft hij dat nog niet gehad  :-\

De lijnzaadolie had ik ook al bedacht dat ik dat niet zou doen.
Jonas eet ook wild en groenten, maar geen noten en geen algen.
Dus iets meer omega 3 is ook het proberen nog waard.

Ik zal voor die celzouten nog eens goed lezen op die site die je doorgaf. Wat ik heb gelezen ging vooral over groeipijnen.

Bedankt!
Voorheen heette het Pijncompositum....ook nooit geprobeerd??
Bij Yuki doet t meer dan welke pijnstiller dan ook. Dit samen met dagelijks een goede (uitgeknepen) visoliecapsule (ik geef die van MORE-EPA) en Corta RX....

Knuffel voor Jonas  ;)
Door Cathelijn
#1807871
yuki12 schreef: Voorheen heette het Pijncompositum....ook nooit geprobeerd??
Bij Yuki doet t meer dan welke pijnstiller dan ook. Dit samen met dagelijks een goede (uitgeknepen) visoliecapsule (ik geef die van MORE-EPA) en Corta RX....

Knuffel voor Jonas  ;)
Jawel, inderdaad. Heeft hij ook al gehad. Maar niet in combinatie met visolie of celzouten. Corta RX heb ik ook al geprobeerd, toen zag ik geen verschil.
Bedankt voor de knuffel en een voor Yuki terug  :-*
Door Truus
#1807928
Cathelijn schreef: Jazeker  ;)
Oké, soms helpt niets meer voor onze ouwetjes. Ik moet zeggen dat mijn ouwetje ook heel traag is en rond scharrelen op z'n gemakkie gaat prima. Op z'n eigen tempo dus.
Sinds hij geen pijnstiller meer krijgt loopt hij beter nu. Raar maar waar.
Door Cathelijn
#1808053
Truus schreef: Oké, soms helpt niets meer voor onze ouwetjes. Ik moet zeggen dat mijn ouwetje ook heel traag is en rond scharrelen op z'n gemakkie gaat prima. Op z'n eigen tempo dus.
Sinds hij geen pijnstiller meer krijgt loopt hij beter nu. Raar maar waar.
Precies... ik weet het ook niet meer. Om hem nog naar allerlei doktoren en therapeuten te slepen... Tot nu toe heeft het niks opgeleverd nl.
Door Lizzy
#1808056
Cathelijn schreef: Precies... ik weet het ook niet meer. Om hem nog naar allerlei doktoren en therapeuten te slepen... Tot nu toe heeft het niks opgeleverd nl.
Ik denk dat we soms moeten we accepteren dat het is wat het is....... :-\. Ik schat overigens de kans vrij groot in dat jij heel goed naar Jonas kijkt en jij als geen ander weet hoe hij zich voelt, of hij pijn heeft, etc. Dus vertrouw op jezelf!
Door Irish
#1808061
Munt tegen misselijkheidsaanvallen, wellicht kan ik Kaatje daar ook mee helpen.
Heb je er al ervaring mee bij Jonas? En geef je dan gewoon blaadjes munt? Bewerk je dat nog? Of iets heel anders?

Heel veel sterkte verder  :-*
Door Truus
#1808072
Ja, wat Lizzy zegt, accepteren dat het zo is. Jij kent Jonas het beste en jij weet en ziet of Jonas nog plezier heeft in het leven op zijn egen wijze.

Oude boerderij hondjes liepen vroeger ook over het erf te slenteren en te ruiken of plofte gewoon ergen neer binnen of buiten in de zon. Ze genoten dan nog van de dingen die ze wel konden.

Het is een stukje afscheid nemen van de dingen die ze voorheen nog goed konden en is best moeilijk.

Onze rondjes gaan ook met heel veel geduld en geslenter en menigeen zegt dan "Zo..dat is al een ouwetje he"
Krijg je ook wel eens de pip van ;)
Door Cathelijn
#1808129
Lizzy schreef: Ik denk dat we soms moeten we accepteren dat het is wat het is....... :-\. Ik schat overigens de kans vrij groot in dat jij heel goed naar Jonas kijkt en jij als geen ander weet hoe hij zich voelt, of hij pijn heeft, etc. Dus vertrouw op jezelf!
:-* dank je! Dat is even erg goed om te horen.
Door Cathelijn
#1808130
Irish schreef: Munt tegen misselijkheidsaanvallen, wellicht kan ik Kaatje daar ook mee helpen.
Heb je er al ervaring mee bij Jonas? En geef je dan gewoon blaadjes munt? Bewerk je dat nog? Of iets heel anders?

Heel veel sterkte verder  :-*
Nee nog niet in huis, dus nog niet geprobeerd. Ik zal het hier schrijven als ik het heb gegeven.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door