Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door SHIVA
#208130
Shiva is vorihe week geopereerd aan zijn oog
omdat er een wrat boven op zijn ooglid zat en die al zo groot was dat zijn oog behoorlijk aan het iriteren was
het was niet kwaadaardig en het ziet er nu goed uit
nu weet ik dat zijn moeder ook helemaal onder de wratten zit en dat het erfelijk is
het schijnt bij de flatcoated vaak voor te komen
wat nu eigenlijk mijn vraag is
kan je dit voorkomen of is er een speciaal goedje voor om dat aan de honden te geven
normaal gebruik ik thulya van vogel om de wratten er mee in te smeren maar dat is uitwendig
en niet alle soorten wratten reageren daar goed op
gr shiva
Door ine
#208227
Anneke, ik ben gister voor het spiegelen in Ommoord geweest bij mervr. Verbruggen. Lisa heeft een minuscuul wratje op het onderste ooglid, wat gelukkig niets doet bij het oog. Maar bij mijn vraag, of dit iets erfelijks was, zij zei met nadruk, dat wratten niet erfelijk zijn!
Dit wratje bij Lisa kan gewoon blijven zitten, zolang het niet irriteert, als ze voor iets anders onder narcose moet, moet ook dat wratje weggesneden worden. Wegsnijden is volgens haar blijvend effectief, het op een andere manier verwijderen, dan schijnt het steeds terug te komen!
Door 202spots
#208231
Ik heb 't zelf nooit geprobeerd,maar dit volgen de owner van de K9Nutrition list...
wanneer de DA 'n wrat heeft weggehaald,dan moet je die wrat in hele kleine stukjes fijnsnijden en dan aan de hond te eten geven.
Schijnt dat de wrat dan anti-wrat iets in de hond z'n lichaam maakt,en dan krijgt ie geen wratten meer.
Volgens haar werkt dit.
Als mijn honden wratten hadden dan zou ik 't gewoon proberen ;)
Door Astrid
#208342
Vind ik een erg vies idee, wratten zijn ook nog eens hartstikke besmettelijk als ze kapot zijn dus daar kwam ik zeker niet meer mee in de buurt van mijn hond!
Door 202spots
#208397
Astrid schreef: Vind ik een erg vies idee, wratten zijn ook nog eens hartstikke besmettelijk als ze kapot zijn dus daar kwam ik zeker niet meer mee in de buurt van mijn hond!
Ik heb nog nooit gehoord dat wratten besmettelijk zijn?
Als 't WEL zo is ..dan kan het juist best zijn dat 't WEL helpt wanneer je de hond z'n eigen wrat geeft.
Door ine
#208401
202spots schreef: Ik heb nog nooit gehoord dat wratten besmettelijk zijn?
Als 't WEL zo is ..dan kan het juist best zijn dat 't WEL helpt wanneer je de hond z'n eigen wrat geeft.
Ik heb 4 kinderen en 1 daarvan heeft wratten gehad. Ze speelden met hetzelfde speelgoed en ga zo maar door, maar het is gelukkig bij 1 kind gebleven. Nee, wratten zijn wel een vies gezicht, maar volgens mij ook niet besmettelijk.
Door 202spots
#208413
effe gegoogled en je hebt gelijk!!
Ligt er misschien aan of je er vatbaar voor bent of niet?
En toch zou ik de eigen wrat aan de hond geven! ;)
~~~~~~~~~~~
Wratten worden veroorzaakt door virussen. Een virus is een klein micro-organisme, dat ziekte kan veroorzaken. Wratten zijn besmettelijk. De virussen die de verwekkers zijn van de gewone wratten, worden officieel 'humane papillomavirussen' genoemd. Bolhoedwratjes worden door een ander virus veroorzaakt. De tijd die verloopt tussen een besmetting en het ontstaan van een wrat kan 3-6 maanden of zelfs langer bedragen.

http://www.ziekenhuis.nl/index.php?cat= ... beeld_item
Laatst gewijzigd door mahuni op zo 21 nov 2004, 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ine
#208421
Dan hebben wij dus mazzel gehad! :-\
Door Helen
#208434
Wratten zijn SUPER besmettelijk, maar voor de een meer dan voor de ander. Wratten zijn virussen en dus ook overdraagbaar.En het ligt natuurlijk ook aan je gevoeligheid. De een is er dus gevoeliger voor dan de ander. Zo liep een vriendin met wie ik op vakantie was in een zwembad wratten op (en niet een echt een voet vol) en ik niet. Zij had ze nooit eerder gehad en sinds ze weg zijn ook nooit meer gehad.
Door SHIVA
#213423
Het is wel een late reactie van mij
maar in ieder geval bedankt voor jullie reacties
Mijn ervaring met shiva is inderdaad als het operatief wordt weggehaald komen ze niet op de zelfde plek meer terug
Op dit moment zijn er twee weer weggehaald een op het ooglid en een onder de oksel
Nu hebik vandaag op zijn rug alweer een kleintje gevoeld en heb het met teatree behandeld schijnt ook tegen een bepaalt soort wrat te helpen
en zo niet dan denk ik dat we er maar mee moeten leren leven zolang ze geen kwaad doen
je kan toch moeilijk ieder wratje maar weg laten snijden
vind ik ook niet zo bevoordelijk
en anders maar naar dodenwaard als het te dol wordt
gr shiva
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door