Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Wil
#206717
Hoi,

Missy heeft sinds een tijdje steeds uitslag rond haar vulva.

De eerste tijd maakte ik het alleen schoon en deed er een beetje Hydrocortiderm op en dan was het een hele tijd weg maar de laatste weken kwam het steeds vaker en soms ging ze tijdens de wandeling zitten om er fanatiek aan te likken.
Dus wij naar de DA. Die gaf me een AB kuur mee en het advies om ipv de hydrocortiderm gewoon Sudocreme te gebruiken.
Na die kuur was het even over maar na een week weer die uitslag. Dus weer naar de DA en weer een AB kuur waar ik al niet blij mee was maar OK. ook is haar urine nagekeken maar daar mankeerde niets aan.
Maar nu is die uitslag nog steeds niet helemaal weg. Ik maak het nu regelmatig schoon met gekookt water en smeer er die Sudocreme op maar dat kan je toch niet altijd blijven doen? Niet dat ik het erg vind maar dat is toch niet natuurlijk?

Nu is het wel zo dat Missy een soort plooi rondom haar vulva heeft Die Sally niet heeft - daar is alles mooi glad en strak - dus zou het kunnen dat daar urine in blijft zitten en dat dat gaat smetten?

Heeft iemand hier ervaring mee of weet wat ik hier mee aan moet?

Wil
Door arnold
#206812
hallo

Mijn teefje heeft er ook last van gehad.
Ik heb het haar er om heen goed kort gehouden en een tijdje ingesmeerd met uierzalf ( met ontsmettende werking ).
Het was met een week of twee weg en is nooit meer terug gekomen.
Als je het goed vet houd heeft de urine er ook geen vat op.

Arnold
Gebruikersavatar
Door Binno
#206872
arnold schreef: hallo

Mijn teefje heeft er ook last van gehad.
Ik heb het haar er om heen goed kort gehouden en een tijdje ingesmeerd met uierzalf ( met ontsmettende werking ).
Het was met een week of twee weg en is nooit meer terug gekomen.
Als je het goed vet houd heeft de urine er ook geen vat op.

Arnold
Onze vorige rottweiler Robin had er last van telkens na de loopsheid. Ik maakte het zuiver met uiercreme, niet de zalf omdat ik die juist te vet vond en dat daar dan weer allerlei vuil en zand bleef inplakken. Een ontsmettend poeder (bvb Astrexine, op basis van chlorhexidinehydrochlorid) werkte ook en is absoluut niet vet en prikt niet.
De DA raadde ons in haar geval Terra Cortril huidzalf (hydrocortisone) aan, maar de uiercreme en het poeder werkten evengoed! ;)
Door Wil
#207063
Binno schreef:
Ik maakte het zuiver met uiercreme, niet de zalf omdat ik die juist te vet vond en dat daar dan weer allerlei vuil en zand bleef inplakken.

Daar zou Missy zeker last van hebben. Zij racet altijd door het zand.

Ik denk dat Terra Cortril net zoiets is als Hydrocortiderm dus in dat geval ga die Astrexine eens proberen in combinatie met de niet-vette uierzalf dan. Kijken wat er dan gebeurt. Of zou ik misschien gewoon Sudocreme (billenzalf) ipv uiercreme kunnen gebruiken? Die is ook niet vet.

Wil
Door diana
#207405
mijn teefje heeft dat ookk gehad
niks hielp
hij zei dat het insmeren juist bacterieen vasthield
moest het zo droog mogelijk houden .
ik heb er Vetaderm voor gehad en toen was het snel over .
p.s hij adviseerde ook ipv uier zalf
aambeienzalf
,
maar niet daarop , maar op ligplekken .
Door K@rin
#208015
Shanay heeft het ook gehad na haar eerste loopsheid .....
Echt op allebei haar binnenpoten een grote rauwe plek (oogde geel, netzo als een hotspot) Ze durfde bijna niet telopen, omdat het lands elkaar schuurde) Ik heb haar toch maar een spuit laten geven en ben het daarna gaan behandelen met Sanoderm. Toen was het snel over. Bij haar volgende loopsheid heeft ze er geen last van gehad ....
Door Wil
#208230
Lizzy schreef: Heb je al eens geprobeerd om er calendula emulsie op te smeren?
hee da's een goeie. Heb ik nog in huis ook. Stom dat ik daar niet aan gedacht heb.
Echt op allebei haar binnenpoten een grote rauwe plek (oogde geel, netzo als een hotspot)
Bij Missy is het echt alleen uitslag (kapotte puistjes] en alleen rond haar vulva.

In ieder geval allemaal bedankt voor het meedenken.

Wil
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door