Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1795325
Dat zou niet goed voor de lever zijn...om de dag mag wel een langere periode volgehouden worden, maar 1 zo'n pilletje is duidelijk uitgewerkt na 3 uur..

Ik denk dat ik haar wel ga laten castreren. Is er een manier om erachter te komen of haar hormonen nu rustig zijn? Want na haar eerste loopsheid heeft ze altijd wat vergrote tepels overgehouden, en dr vulva is door het likken (is ook een jeukplek) ook altijd wat vergroot..(erg charming met zo'n blote kont en een staart die niet naar beneden kan  :biggrin2: )
#1795349
Nicky schreef: Dat zou niet goed voor de lever zijn...om de dag mag wel een langere periode volgehouden worden, maar 1 zo'n pilletje is duidelijk uitgewerkt na 3 uur..

Ik denk dat ik haar wel ga laten castreren. Is er een manier om erachter te komen of haar hormonen nu rustig zijn? Want na haar eerste loopsheid heeft ze altijd wat vergrote tepels overgehouden, en dr vulva is door het likken (is ook een jeukplek) ook altijd wat vergroot..(erg charming met zo'n blote kont en een staart die niet naar beneden kan  :biggrin2: )
Ik weet eigenlijk niet hoe het met het GnRH implantaat staat, voor teefjes. Dit schreef ik er in 2007 over (in het Dalmatische Nieuws):

Of het GnRH implantaat bij de teef in de toekomst uit komst gaat bieden valt nog te bezien. Het plaatsen van het implantaat induceert altijd direct een loopsheid. De volgende loopsheid zal dan wel onderdrukt worden, maar het jaar erna is het implantaat al weer uitgewerkt. Zou er dan een nieuw implantaat ingebracht worden, wordt de teef waarschijnlijk weer loops en dat maakt het implantaat op dit moment ongeschikt om loopsheden te voorkomen. Er wordt wel gewerkt aan een langer werkend preparaat, dus mogelijk dat het implantaat in de toekomst interessant wordt om loopsheden te voorkomen. Uit onderzoek blijkt wel dat de teef na het implantaat een verlengde interval heeft tussen de loopsheden en dat ze moeilijker drachtig wordt. Dat is natuurlijk zeer nadelig voor teefjes die nog ingezet gaan worden voor de fokkerij. Het implantaat is ook onderzocht op gebruik bij incontinentie door castratie. Deze incontinentie wordt waarschijnlijk veroorzaakt door hoge spiegels LH en FSH. Gecastreerde teven die ongevoelig waren voor Enurace of Propalin, werden weer zindelijk na plaatsen van het implantaat. We zullen de toekomst van het implantaat voor de teef ook op de voet blijven volgen!

Misschien dat Dorothea er meer over weet!
#1795350
Nicky schreef: Dat zou niet goed voor de lever zijn...om de dag mag wel een langere periode volgehouden worden, maar 1 zo'n pilletje is duidelijk uitgewerkt na 3 uur..

Ik denk dat ik haar wel ga laten castreren. Is er een manier om erachter te komen of haar hormonen nu rustig zijn? Want na haar eerste loopsheid heeft ze altijd wat vergrote tepels overgehouden, en dr vulva is door het likken (is ook een jeukplek) ook altijd wat vergroot..(erg charming met zo'n blote kont en een staart die niet naar beneden kan  :biggrin2: )
Aha, OK. Nou ja, als het zo snel uit is gewerkt, dan is het ook niet erg zinvol... Jeetje... Wat een toestanden joh. Ik wou dat ik een oplossing voor je wist maar volgens mij heb je het meeste al geprobeerd he? (algen/visolie, drainage compositum, puur pollen, etc). Ik denk nog wel verder hoor, maar ik verwacht eigenlijk geen briljante ingevingen meer van mezelf :-\
#1795364
Ja, we hebben echt het meeste al geprobeerd..Ik heb zelf nu het idee dat we alles moeten gaan combineren wat al een beetje werkte...dus puur jeuk, antihistamine (voor acute jeukaanvallen?), een cortico, en supplementen en smeersels, en daar een balans in vinden..ik wil gewoon voor haar dat we lekker lange wandelingen kunnen maken zonder dat ze haar pootjes kapot loopt...

Is er nog een verschil in middelen die ze gebruiken tijdens het steriliseren? De narcose enzo?
#1796852
heej Nicky !
nu lees ik het pas heb alleen jouw onderwerp gelezen en de reacties nog niet ! maar moet even met spoed hierop reageren ..zoals je weet heb ik mei-li WEL laten stereliseren...wat de uitwerking is op de atopie is dat nu nog te vroeg om te kunnen zeggen ,maaaar het werd tijdens haar loopsheid WEL altijd heel heftig de jeuk ,dat was mijn reden om haar dus wel te laten helpen !
ik ben voor haar atopie naar Hella Mentjox gegaan ,dat raadt ik je ook ECHT aan ,en daarnaast antibiotica gebruiken ,inderdaad wat je DA zegt tegen de huidontstekingen .hetzelfde als bij mei-li ,sinds de antibiotica ,nu 4 weken is haar vacht echt prachtig geworden tezamen met de middeltjes van Hella ,ik ben blij dat ik deze wegen in ben gegaan want ik zie mei-li nu opknappen ,de DA zei het gisteren zelfs nog toen we op controle waren ,ik hoop dat ik nog op tijd ben en dat je dit op tijd leest voordat je wat gaat ondernemen ...heel veel sterkte ,ik weet hoe machteloos je je voelt  :'(...

heel erg veel beterschap en heel veel sterkte !! chrissie en mei-li !
#1797003
Ja hoor je bent nog op tijd hahaha! We gaan morgen alleen eens even naar die pootjes laten kijken en me laten informeren over de sterilisatie. Een AB-kuur kunnen we, vrees ik, nu even niet omheen. Ze loopt mank met dr achterpootjes omdat ze zo open liggen...maar steroiden laten we nog maar even achterwege omdat ik dan ook misschien naar Tannetje of Hella wil, en dan zijn die niet handig om in haar lijfje te hebben...En ik wil weten welke soorten ze zou kunnen krijgen, zodat ik me daar eerst over kan inlezen voordat we er wat ingooien...
#1797081
In plaats van AB kun je ook Immunessence van pranarôm geven. Dit zijn capsulles met essentiële olie voor iname.
Een van mijn honden heeft een oa streptokokken en stafylokokken allergie en krab zich ook tot bloedens toe maar met deze capsulles
drogen de wondjes op. Als een van de andere honden een hotspot heeft geef ik ze ook een paar dagen deze capsulles en je ziet dan de wond bij wijze van spreken opdrogen en genezen.
#1797628
Nouw...AB-kuurtje meegekregen, meteen even goede probiotica gehaald. De verwachting is volgens de DA dat er weinig veranderd als ze gecastreerd wordt, dat hoogstens de extra jeukperiode na de loopsheid eraf gaat en dat als paardenmiddel 1 niet werkt, paardenmiddel 2 en 3 ook niet gaan werken...Ze heeft het ook nog over Atopica gehad, maar dat kan ik niet betalen...

Ik ga nu even proberen of Michelle wat weet...misschien de dosering van de Puurjeuk verhogen oid... :) En Hella googlen ;)
#1825156
Hoi Nicky ...

hoe gaat het met Jaia?mei-li heeft een terugval gehad ,ik was op controle met haar bij de dierenarts voor de atopie en hij vond haar vacht er niet mooi uit zien ,ik weet nu niet of het aan het kauwbot ligt wat ik haar pas geleden gegeven he ,ze heeft zich weer flink kaal gkrabt en haar huid ziet weer wat zwart .. :-\.. ze kreeg een cortisonen injectie ,ik was niet blij maar het moest ,en nu elke week terug komen op controle en dan wordt ze daar ook meten goed gewassen ,want dat was het advies ,thuis lukt me dat niet goed omdat ze probeert tegen te stribbelen ...en ik ben haar op aandringen van de da toch maar royal canin skin support erbij gaan geven ,dus de helft vlees en de helft brok...sorry forum !

heb je trouwens nog contact gehad met Hella Mentjox??

groetjes en sterkte

chrissie en mei-li
#1825211
heb ik ook laten steriliseren i.v.m huidklachten,die hormoonschommelingen waren niet goed,
ze heeft ook een korte vacht,die er nu beter uitziet en voller is dan voor haar sterilisatie.

Het is een pittige teef maar geen vervelende,bijterige,ruziemakende hond,denk dat ze zonder sterilisatie ook zo geworden zou zijn.

Sterkte!
Laatst gewijzigd door moniqueo op wo 29 jun 2011, 01:42, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door