Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1828215
Hallo allemaal...

Het is wel aardig rustig aan het worden weer...Ik heb nog geen contact gehad met Hella mentjox, Ik ben weer even heel erg dokter-moe...en Jaia is het gepiel aan dr pootjes weer zat...

Ik ga wel even kijken naar die schoentjes, maar Jaia heeft Atopie en geen contact allergie...wel helpt het tegen het vuil wat er met lopen in dr wondjes komt...

@ Meili-chrissie: Brokken zijn niet ideaal, maar ik begrijp dat je het probeert...ik kan je helaas alleen nu al vertellen dat dat niet gaat werken...

Helemaal niks werkt behalve het immuunsysteem hoog en actief houden door probiotica en supplementen, goed voer zonder granen zodat de schimmels ook zo min mogelijk gevoed worden. Cortico's ook vermijden omdat die het immuunsysteem plat leggen en hoewel het eerst lijkt of het werkt, doet het uiteindelijk alleen maar kwaad. Af en toe een ab-kuur tegen de ontstekingen...that's it vrees ik...

Ik heb besloten het na haar volgende loopsheid aan te kijken of de jeuk ook daadwerkelijk verergerd, en dan kan ik haar op het juiste moment laten castreren. Gesponsord door mn schoonouders...(lief he)
#1828557
Hoi Nicky,

Wat een geschiedenis hebben jullie al achter de rug gehad!!
Mijn krulstaart Saban heeft ook een atopie en ik heb al 7 jaar van alles geprobeerd in het alternatieve circuit.
Van Den Hoek (Froukje) tot Gerda van Gemert.
Sinds enige tijd krijgt hij nu chinese kruiden bij Leida Visée en dat werkt tot nu toe het beste.
De jeuk zal nooit helemaal weg zijn in het seizoen maar op deze manier is het leefbaar, zeg maar.

groetjes,
Yvonne & de krulstaartjes
#1828625
Ik snap precies wat je bedoeld, het is nu met die supplementen, puur jeuk en alle smeersels en shampootjes die we hebben ook leefbaar te houden...mijn ervaring is toch dat hoe minder je eraan prutst, hoe rustiger het blijft..

Wel weet je na 5 jaar ondertussen wel wanneer, bij welke jeuk en wel soort wondje of ontsteking precies welk middeltje daar het beste bij werkt...ik hoef bij een andere hond maar een hotspot of wondje te zien en ik weet er wel een smeerseltje voor... ::)
#1830310
Wij hebben een hondje met atopie....
Vanaf dat hij 9 mnd was begon de ellende.
Juik tussen de tenen wat zich uitbreide met overal juik en dat 24 uur per dag, 7 dagen in de week.... :'(, vreselijk!
We zijn bij een dermatoloog in Amsterdam terecht gekomen en hebben 2 x 6 weken hypoallergeen voer geprobeerd om te kijken of hij een voedselallergie had.
Dit had hij niet, dus zijn we verder gaan onderzoeken en bij het bloed prikken kwamen ze erachter dat hij allergisch is voor (schrik niet) 13 dingen!
Dingen zowel in huis als buitenshuis dus konden we niks uitsluiten voor hem.
We zijn begonnen met imuno-therapie, dat is het insluiten van de stofje waar hij allergisch voor is (dat bouw je geleidelijk op) om zo zijn imuumstysteen op te krikken.
En jeetje wat zagen we hem opknappen zeg!!!! :o
Van een juikende hond weer helemaal naar een opgewekt vriendje!!!
we hebben meer dan 3 jaar geprikt bij hem (dat mochten we gelukkig zelf gaan doen en hij kwam er ook helemaal voor staan) en uiteindelijk zagen we hem terug vallen en zijn we gestopt hiermee.
Nu, en dat is bijna 4 jaar na het stoppen met prikken, gaat het geweldig met hem!!!!!
Het enige waar hij nu zo af en toe last van heeft is een smettend oortje.... en tuurlijk is op opletten in het hoge gras, sla geen stofzuigbeurd over in huis maar er valt goed mee te leven.

Sterkte en Succes met jullie kanjer!
#1830533
Ja sorry bedoel ik, die naam is er in de tijd zo lekker op ze boers ingeslopen... hihi!
Maar wat rot dat het bij jullie niet aangeslagen is..., weet wel dat die dermatoloog ons vertelde als dat niet zo helpen er weinig zou kunnen helpen....
Hopelijk vinden jullie toch wat wat baat heeft voor jullie kanjer!
#1830781
Nicky schreef:
Helemaal niks werkt behalve het immuunsysteem hoog en actief houden door probiotica en supplementen, goed voer zonder granen zodat de schimmels ook zo min mogelijk gevoed worden. Cortico's ook vermijden omdat die het immuunsysteem plat leggen en hoewel het eerst lijkt of het werkt, doet het uiteindelijk alleen maar kwaad. Af en toe een ab-kuur tegen de ontstekingen...that's it vrees ik...
Wat wij hier ontdekten is dat  als Nena aan de AB moet omwille van opengebeten pootjes en dus ontstekingen dan speelt de jeuk nog meer op.  De eerste keer dachten we dat het toeval was dat de jeuk meer werd want de pootjes genazen wel mooi.  Nu heeft ze onlangs opnieuw een kuur moeten nemen maar de pootjes zijn niet genezen en de jeuk werd idd terug erger.

We zijn nu zelf ook gestart met propolis inwendig en uitwendig...
#1947558
Even een kleine update, sorry dat ik zo afwezig was...kwam er even niet aan toe door de situatie hier...(vriend en ik zijn uit elkaar)

Jaia en ik zijn een week geleden bij Hella Mentjox geweest. Zij was blij dat we langs kwamen, en ze ziet er zeker een gat in.
Ze heeft precies de dingetjes waar ik vragen over had uit kunnen leggen en er liggen weer wat puzzelstukjes van de puzzel Atopie in elkaar..

Zij adviseerde om Jaia Probiotica te blijven geven, en Efavet...daarnaast doordat ze door het vele likken allemaal zouten verliest ook en kwart theelepel jozo zout per dag door dr eten...Hierdoor gaat ze ook meer drinken en dat is ook weer goed voor de doorspoeling van alles :)

Ze krijgt dat nu dus pas een week en te vroeg om verandering te zien...maar duimen jullie mee?
#1947751
Ik hoop dat het helpt voor Jaia.
Bij Chico met zijn atopische allergie heeft deze behandeling niets gedaan, helaas.
Ik ben er langzamerhand wel achter wat jeuk bij hem veroorzaakt en deze stoffen zoveel mogelijk mijden plus een homeopatische behandeling werkt op dit moment het beste.
Maar iedere hond is anders dus nogmaals ik hoop dat Jaia wel opknapt van de behandeling.
#1947761
Ook ik heb een hond met een atopie. Al 7 jaar.
Begon direct het eerste bloeiseizoen. Saban was toen zo'n 4 maanden oud.
En per jaar zag je het iets verergeren.
Bij Saban is het voornamelijk bijten en krabben aan teentjes, poten, oksels, buik en liezen.
Al van alles geprobeerd en ik heb het idee dat met de Chinese kruiden die hij van Leida Visée krijgt, hij het minst last heeft. Al komt hij niet helemaal van de jeuk af maar het is houdbaar.
En sinds 3 jaar wordt hij niet meer ingeent.

Veel sterkte voor alle hondjes met jeuk.
Ik ben zelf allergisch voor wespen en in iets mindere mate voor muggen en weet wat zo'n jeuk met je doet....
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door