Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Linneke
#1790315
Hoi Allemaal,

Ik heb even een vraagje. Mijn hond Sen (net 5 jaar) heeft melkgift bij haar achterste 6 tepels. De voorste 4 niets. Het viel me al een weekje op dat de tepels groter waren en dikker, nu was mn vriend dat ook al opgevallen. Dus nu was ik haar even goed aan het controleren, en zag dus dat ze zelfs melk geeft.

Ze is verder niet drachtig/ en ook niet zichtbaar schijndrachtig.

Ze is 24 juli loops geweest.

Wie heeft er tips en adviezen, maak ik me zorgen om niets, of moet ik iets doen??



(oeps misschien moet dit topic wel in medisch staan, wie kan hem voor me verschuiven?)
Laatst gewijzigd door Linneke op vr 15 okt 2010, 07:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Decibels
#1790323
Linneke schreef: Hoi Allemaal,

Ik heb even een vraagje. Mijn hond Sen (net 5 jaar) heeft melkgift bij haar achterste 6 tepels. De voorste 4 niets. Het viel me al een weekje op dat de tepels groter waren en dikker, nu was mn vriend dat ook al opgevallen. Dus nu was ik haar even goed aan het controleren, en zag dus dat ze zelfs melk geeft.

Ze is verder niet drachtig/ en ook niet zichtbaar schijndrachtig.

Ze is 24 juli loops geweest.

Wie heeft er tips en adviezen, maak ik me zorgen om niets, of moet ik iets doen??
gewoon schijnzwanger dus... ;)

Mijn meiden krijgen hier Abla vetsem (VSM) als ze schijzwanger zijn. Beetje minder eten en wat meer afleiding...dan is het leed zó geleden.
#1790324
Inderdaad..."gewoon" schijnzwanger.
Hier geef ik niets als er een meisje schijnzwanger is.
Wel wat meer beweging...dus afleiding geven.
reken maar uit...de datum van loops worden...tel daar ongeveer 10  a 14 dagen bij..( zou de dekdatum zijn) .dan nog 9 weken...voila.... :)
#1790326
Hmm dat klinkt logisch. Ze is loops geworden toen we net 1 dag op vakantie waren in Tsjechie. En daar liepen de 2de en 3de week veel hondjes die interesse hadden. Eentje liep zelfs een dag rond het huisje, haar te verleiden. Uiteraard hebben we er erg streng op toegezien dat er niet iets kon gebeuren.

Nu gaan we dit weekend net weg naar familieweekend, en gaat sen vanavond naar een oppas. Kan dat dan nog wel, of is het beter van niet.
Er is daar nog een herderteefje, dus ze heeft dan wel veel afleiding. We komen zondagmiddag weer terug.

Ik ga even kijken ofdat ik een ondersteunend middeltje kan halen voor haar.
Gebruikersavatar
Door nova
#1790611
Ik heb een teefje gehad waarbij  het mogelijk was om het hele jaar door een druppeltje melk uit haar tepeltjes te drukken, 4 laatste tepels
Ik heb er nooit wat aan laten doen  en ze is er 13 mee geworden    :)
#1790656
Tjee dat is ook een apart verhaal als ze de hele tijd iets melk geeft.

Ik geef de oppas instructies mee, zodat ze goed oplet. En dan zal het allemaal wel goed komen. Afleiding heeft ze dit weekend dan genoeg in ieder geval.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door