Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1860728
Ik heb hier een hond met granen en mijten allergie. Hij eet alleen vers want de mijten waar hij niet tegen kan zitten ook in brokken maar in brokken zitten ook granen.

kan je niet aan je DA een doorverwijzing vragen naar een dermatoloog? Die kan dn testen waar je hond precies allergisch voor is.
Op deze manier zijn wij ook achter de allergie van onze hond gekomen en sinds hij volledig op barf zit heeft hij geen last meer van jeuk, kale plekken, blaasontstekingen en oorontstekingen.
Door K&D
#1861348
Die plekjes, blaasjes met een lichte punt in het midden herken ik. Een kennis van me heeft een sheltie met een rundallergie. Zodra ze dat krijgt is het bingo. De hele buik en liezen onder de blaasjes.
Als je één diersoort geeft die ze nog nooit eerder heeft gehad, dan merk je snel genoeg of de plekjes verdwijnen. En daarna is het uittesten wat verdragen wordt. Je kunt ze insmeren met calendulazalf, dat verzacht en heelt. (wel even in de gaten houden, anders lebberen ze het er zo weer af...)
#1866285
Lizzy schreef: All Animal heeft konijn. Haaksbarf heeft geit.
En Carnibest heeft eend zonder rijst of granen, ze adverteren dat het geschikt is voor een eliminatie dieet.
Echter bevat het wel plantaardige olie en welke dat is (zonnebloem, lijnzaad) dat staat er weer niet bij
#1867035
carnibest heeft EEND-RIJST en noemt dit ELIMINATIE-DIEET. Volgens mijn DA is rijst hypo-allergeenvoer, maar goed, zou wel kunnen dat honden hier op reageren, echter zie dat in alle kvv geadverteerd wordt met rijst voor honden met granenallergie.

Maar die jeuk bij tenen kan ook van mijtenallergie komen, hoeft dus geen mijteninfectie te zijn maar kan ze wel op reageren!Ik heb voor mijn hond die ook heel erg bij tenen jeukt puurhuid gekregen, en nu kijken wat het doet..

Succes!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door