Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1786927
Het is misschien een goed idee om Puur Jeuk van Puur Natuur in te zetten.

Je moet binnen enkele dagen tot weken resultaat zien. Als het hier ook van is...

Waar zit de jeuk? Heb je misschien ook andere planten, vloerkleed, wasmiddel, vlooienmiddel?
#1787752
Lizzy schreef: Het is misschien een goed idee om Puur Jeuk van Puur Natuur in te zetten.

Je moet binnen enkele dagen tot weken resultaat zien. Als het hier ook van is...

Waar zit de jeuk? Heb je misschien ook andere planten, vloerkleed, wasmiddel, vlooienmiddel?


Puur jeuk ga ik halen....... dankje!

Ze bijten aan alle poten, de gehele buik......krabben aan kop/nek

Nee geen andere planten/vloerkleed/wasmiddel.... niks nieuws..... vlooienmiddel gebruik ik nooit, ze hebben ze eigenlijk nooit......

Lizzy, ik kan dus gewoon doorgaan met vlees geven??
#1788083
Ja, gewoon door gaan met vlees.

Als je dat vermoed, kun je maar 1 ding doen: eliminatie dieet. Dat wil zeggen: je geeft een diersoort (rauw) dat ze nog nooit eerder gegeten heeft. Daar geef je de vleesbotten, vlees en orgaanvlees van. Verder niks. En dat 6 tot 9 weken lang. Na die weken moet er vooruitgang zijn. Is dat er niet, kun je gevoegelijk denken aan een andere allergie. Want jeuk aan poten, buik en nek/kop kan net zo goed duiden op een contact allergie. Is er wel verbetering, heeft het waarschijnlijk toch met de voeding te maken. Dan weet je alleen nog niet wat. Daarom moet je na die weken elke week 1 nieuw ding toe voegen en bijhouden of er een reactie komt.

Ik blijf het heel vreemd vinden dat er 2 zijn met jeuk..... Dat kan ik niet goed verklaren. De makkelijkste verklaring voor mij zijn de groenten uit de nachtschade familie. Toch wel veel honden krijgen daar jeuk van. Laten we hopen dat dat het is.
#1790121
Ik heb nog eens even goed opgelet..... bij de kleine floyd is de jeuk min of meer gestopt ;D

Maar Enza jeukt nog vollop.....met name likt ze nu haar liezen en buikstreek.......

Wil nog even volhouden en kijken of het niet aan die groente ligt..... heeft ze volgende week nog zo jeuk dan ga ik het eliminatie dieet proberen.... maar 1 probleem...... ze hebben iedere soort vlees al gegeten........ wat nu?

( paard/rund/kip/parelhoen/konijn/fazant/gans/eend/haas/struis/schaap/lam/geit/sardien/haring/kabeljauw)

Wat blijft er dan over wat ik nog kan geven?????
#1790151
Eos schreef: Ik heb nog eens even goed opgelet..... bij de kleine floyd is de jeuk min of meer gestopt ;D

Maar Enza jeukt nog vollop.....met name likt ze nu haar liezen en buikstreek.......

Wil nog even volhouden en kijken of het niet aan die groente ligt..... heeft ze volgende week nog zo jeuk dan ga ik het eliminatie dieet proberen.... maar 1 probleem...... ze hebben iedere soort vlees al gegeten........ wat nu?

( paard/rund/kip/parelhoen/konijn/fazant/gans/eend/haas/struis/schaap/lam/geit/sardien/haring/kabeljauw)

Wat blijft er dan over wat ik nog kan geven?????
Kwartel, patrijs, duif?
#1791123
[quote="*Remy*"]
Misschien een overbodige opmerking, maar mijn honden hebben afgelopen maanden heel erge jeuk gekregen van het zwemmen. Volgens mij is het water gewoon schoon (ziet er schoon uit), maar toch krijgen ze er jeuk van die lang aanhoudt.
[/quote]

Zwemmen doen ze nu eigenlijk niet echt meer........ maar van de zomer wel heeeeel veel!!!
#1791160
[quote="Eos"]

dat is het enige dat ze ECHT NIET eten >:(....... grrrrr..... boehoehoehoe
[/quote]

DAMN... olifant en kameel zijn wat groot  ;).. dan wordt t wel lastiger
Slim om voorlopig groen en toevoegingen weg te laten, kip en koe zijn ook 'bekende' reactie-gevers

K weet niet hoe de oude rotten er over denken maar zou t een idee zijn om een eliminatie op basis van 1 wild dier op te zetten.. wilde eend, knijn, haas, gans.. volgens mij is t wildseizoen begonnen dan moet iets dergelijks redelijk eenvoudig te verkrijgen zijn
Wild met de gedachte dat daar weinig aan geklungeld is, t in mijn ogen 'schoner' is en rijker aan omega's.. schiet maar als t een raar idee is
#1791278
[quote="*Remy*"]
Misschien een overbodige opmerking, maar mijn honden hebben afgelopen maanden heel erge jeuk gekregen van het zwemmen. Volgens mij is het water gewoon schoon (ziet er schoon uit), maar toch krijgen ze er jeuk van die lang aanhoudt.
[/quote]

Hier heeft Pinkel echt gigantische problemen gehad. Ook van het zwemmen.

Je zou nog hert kunnen geven. De goede 'hert tijden' breken wel weer aan nu.
#1792518
Gisteren leek het alsof het beter ging, vandaag is het jeuken zelfs verergerd!!!!

En ze heeft niks anders gegeten kwa vlees dan normaal...... :(

Enza lag zojuist lekker in het zonnetje en je ziet gewoon haar haar op sommige plekken dunner worden...achhh arm meisje!!

Ga nu toch maar over op dat eliminatiedieet........ en maar alles van HERT geven. Dit is het enige vlees dat ze lust en maar 2x heeft gehad in de 3/4 jaar dat ik vers voer, en ergens heel in het begin....

Maar waar o waar haal ik alles van HERT????  (spiervlees,vleesbot,orgaan)

Ik woon in de omgeving DELFT, maar een eindje rijden is niet erg, als ik dan maar geelijk een hele grote hoeveelheid kan krijgen.....
#1792628
Overigens kan die zuivel ook een reactie geven - ook als het een hele tijd goed ging!
Zelf heb ik een tijd een voedselallergie voor oa koemelkzuivel gehad, daarvoor nooit iets van gemerkt.

Verder kan er ook een andere reden voor jeuk zijn dan voeding, namelijk stress.
Onze Sofi hier is in staat haar poten op te vreten, kapot te likken van de jeuk en dat is puur psychisch en heeft niets met de voeding te maken. Andere keren echter komt het door leishmaniose die zij heeft. Kortom jeuk komt vaak van voeding, maar het hoeft niet...

Is het een idee om je hond een kap om te doen totdat je het probleem hebt opgelost, want al dat gejeuk, gekrab en gelik kan een gewenning worden die je lastig doorbreekt.
Sofi heeft hier regelmatig periodes gehad met een kap op, speelde ook met Borke met die kap op. Ging alleen af met eten en wandelen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door