Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door senadance
#1784101
zoals ik al eerder melde heeft Mozes  een injectie gekregen met corticosteroiden.....en vanaf zaterdag cortafen en als extra middel nog tramadol.( als het nodig is)
de dosering van de cortafen is twee keer per dag 5 stuk!!!
Ik vind dat wel erg veel??? hij weegt 36 kilo,,,,,,slik ben zo bang dat hij maagklachten krijgt...


zucht....
Door Lizzy
#1784199
senadance schreef: zoals ik al eerder melde heeft Mozes  een injectie gekregen met corticosteroiden.....en vanaf zaterdag cortafen en als extra middel nog tramadol.( als het nodig is)
de dosering van de cortafen is twee keer per dag 5 stuk!!!
Ik vind dat wel erg veel??? hij weegt 36 kilo,,,,,,slik ben zo bang dat hij maagklachten krijgt...


zucht....
Nee, dat is de normale dosering voor Cortaphen. Het is 1 tablet per 5 kg lichaamsgewicht. Hij zou er dus zelfs 7 mogen. Ik zou dus met 5 beginnen en even kijken hoe het gaat.
#1784237
Lizzy schreef: Nee, dat is de normale dosering voor Cortaphen. Het is 1 tablet per 5 kg lichaamsgewicht. Hij zou er dus zelfs 7 mogen. Ik zou dus met 5 beginnen en even kijken hoe het gaat.

nog even...je bedoeld dan ook twee ker peer dag 7???Lizzy???
#1784267
senadance schreef:
nog even...je bedoeld dan ook twee ker peer dag 7???Lizzy???
Nee, dat denk ik niet, of Mozesie zou 70 kg moeten wegen :-\  Je krijgt dus best een hoge dosering, maar uit het verleden weet ik dat je vaak met een hoge dosering begint en als de klachten zich stabiliseren dat je dan de dosering verminderd naar een onderhoudsdosering.
Last van zijn maag gaat hij dacht ik van de cortaphen niet krijgen, de bijwerkingen van dit middel zijn vergelijkbaar met de bijwerkingen van Prednison. veel drinken (en plassen) en als je veel pech hebt heel veel onrust.

Valt mee dat je het nog krijgen kon, ik had begrepen dat het middel een tijd terug van de plank afgehaald was.
#1784271
ja dat komt in de buurt hoor...de da zei twee keer5 tabletten..

hij weegt eerlijke 36.5 kilo ( net op de weegschaal met hem gestaan...pfffffffffff...)...dus dan klopt het.
Ga nu lekker met hem weg...vanmorgen heb ik heb eerst 5 stuks gegeven met bibberende hand  :o :o :o
ga dus even kijken he hij het vandaag doet...
vanavond dan nog eens 5

ik hou jullie op de hoogte...

:-* :-* :-*
Door Lizzy
#1784275
Angelique schreef: Nee, dat denk ik niet, of Mozesie zou 70 kg moeten wegen :-\  Je krijgt dus best een hoge dosering, maar uit het verleden weet ik dat je vaak met een hoge dosering begint en als de klachten zich stabiliseren dat je dan de dosering verminderd naar een onderhoudsdosering.
Last van zijn maag gaat hij dacht ik van de cortaphen niet krijgen, de bijwerkingen van dit middel zijn vergelijkbaar met de bijwerkingen van Prednison. veel drinken (en plassen) en als je veel pech hebt heel veel onrust.

Valt mee dat je het nog krijgen kon, ik had begrepen dat het middel een tijd terug van de plank afgehaald was.
Ik ook. Misschien had ie nog een voorraadje staan?

En nee Sena, het is 7 tabletten in totaal. Sorry. Ik had in jouw eerste tekst niet gelezen dat je 2 keer per dag 5 tabletten moet geven. Dat vind ik persoonlijk wel erg veel, 10 tabletten per dag :-\. Waarom houdt jouw DA zich niet aan de voorschriften, qua hoeveelheid?
Laatst gewijzigd door Lizzy op za 09 okt 2010, 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.
#1784360
Lizzy schreef: Ik ook. Misschien had ie nog een voorraadje staan?

En nee Sena, het is 7 tabletten in totaal. Sorry. Ik had in jouw eerste tekst niet gelezen dat je 2 keer per dag 5 tabletten moet geven. Dat vind ik persoonlijk wel erg veel, 10 tabletten per dag :-\. Waarom houdt jouw DA zich niet aan de voorschriften, qua hoeveelheid?

hij heeft er vanmorgen 5 gehad.....ik ga er vanavond ook even 4 geven en kijken wat er gebeurd...dan als het goed gaat minderen..

hij heeft geweldig gezwommen in de zee op de maasvlakte ..helemaal gesloopt en ligt lekker op de bank nu. zwemmen gaat nog het beste ...kort van te voren plassen en poepen en dan vlijtig baantjes trekken...ongeveer 15 tot 20 minuten...dan afdrogen en de auto in :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door