Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door smulpaap
#1784510
Lizzy schreef: Ik ken er persoonlijk maar 1 en dat is van Royal Green. Ik heb nog niet zo lang ervaring met algenolie, maar tot nu toe vind ik de resultaten veelbelovend. Ik neem het zelf en ik geef het aan de honden en ik merk echt groot verschil bij mezelf (aangezien ik vegetarier ben, neem ik geen visolie, ben ik nu dus algenolie aan het nemen en dat bevalt zeer goed).


Lizzy , hoeveel algenolie kan je geven aan de hond ?
Door Alba
#1784511
Die algenolie, is dat hetzelfde als de Zoowiera? Is ook vloeibare algen namelijk... Als dat niet hetzelfde is, ga ik die Royal Green opzoeken!
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1784523
Veerle-scrappyToo schreef: Dan kan ik er wel regelmatig een spuit doorjagen want de jeuk komt gans de lente-zomer en herfst toch voor in vlagen.  En laat ik dat nu net niet zo een leuk vooruitzicht vinden om er cortesoiden in te jagen  ???  Als het nodig is OK maar niet om even te testen...ik heb te veel nadelen gezien van cortesoiden bij mijn vader vroeger.
Ik zeg toch niet dat je het steeds moet doen, jij vraagt hoe je erachter kunt komen of het stress is of allergie.
Overigens vind ik cortisonen minder erg voor een hond dan hele erge jeuk.
Door Lizzy
#1784560
smulpaap schreef:

Lizzy , hoeveel algenolie kan je geven aan de hond ?
Ik geef aan een kleine/middelgrote hond de halve mensendosering en aan een grote hond de hele mensendosering.
Door ~anna~
#1784624
ik heb een oudje die daar ook mee begonnen is, en ik heb ook een allergische hond.
dus ik heb wel evaring met pootjes bijten :-\
ze krijgen nu een tijdje Trias Omega van de Groene Os en ik merk dat het helpt.
Door sandrra
#1787459
*anna* schreef: ik heb een oudje die daar ook mee begonnen is, en ik heb ook een allergische hond.
dus ik heb wel evaring met pootjes bijten :-\
ze krijgen nu een tijdje Trias Omega van de Groene Os en ik merk dat het helpt.
Mazoe bijt ook weer erg aan haar poten op dit moment. Of eigenlijk likken en knabbelen.

Jij geeft Trias omega eten die van jou  daarnaast ook gewoon vis?
Door *Natasja*
#1787591
Gisteren heeft Benthe niet aan haar pootjes gezeten, vandaag is het weer heel erg. Nou zijn we zondag naar het strand geweest en heeft ze door het zoute water gelopen. Zou het daarmee te maken kunnen hebben, dat ze gisteren geen jeuk had?
Door ~anna~
#1787615
SandRRa schreef: Mazoe bijt ook weer erg aan haar poten op dit moment. Of eigenlijk likken en knabbelen.

Jij geeft Trias omega eten die van jou  daarnaast ook gewoon vis?
Ze krijgen op dit moment geen verse vis.
Laatst gewijzigd door ~anna~ op di 12 okt 2010, 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sandrra
#1787830
*Natasja* schreef: Gisteren heeft Benthe niet aan haar pootjes gezeten, vandaag is het weer heel erg. Nou zijn we zondag naar het strand geweest en heeft ze door het zoute water gelopen. Zou het daarmee te maken kunnen hebben, dat ze gisteren geen jeuk had?
Zou best kunnen Mazoe jeukt ook stukken minder wanneer ze in de zee zwemt
Door Bien
#1787863
Interessant onderwerp!!

Pootjes likken en verkleuren van de vacht, leek hier bij 1 van de 2 toch echt aan graan te liggen (in de kvv... kip versie), nu is het over  ::) Heb je al geprobeerd graan uit te sluiten? Dus ook geen kippenek. Proberen waard.

Er is dus een link tussen omega 3 (afkomstig van vis) en stress in welke vorm dan ook ?? Begrijp ik dit goed?

Hier krijgen ze sinds 2 dagen weer gedroogde zalmhuid en... vanmiddag.... was de kleine (die "wagenziek" is) redelijk rustig in de auto....

heeft omega 3 ook invloed op het zenuwstelsel van de hond?

Er is een vermoeden dat ze niet wagenziek blijkt te zijn maar welicht gewoon een zenuwpeesje is......... krijg nu Rustcompositum en Strezz via Tannetje ben benieuwd  :P
Laatst gewijzigd door Bien op di 12 okt 2010, 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Reiki
#1796464
Hier ook eentje die de pootjes bijt. Kan het ook iets te maken hebben met wel/geen groente eten?
En misschien ook met het wasmiddel waarmee de kussentjes en dekentjes gewassen worden? Vooral geparfumeerde producten en wasverzachter zouden misschien boosdoeners kunnen zijn.
Door BubbaBling
#1796536
Dat is hoogstwaarschijnelijk een allergie.
Heb er hier 2 die het doen, dat oranje /roze komt van het speeksel op de vacht.
s6 ermee ;)
Door BubbaBling
#1796540
*anna* schreef: ik heb een oudje die daar ook mee begonnen is, en ik heb ook een allergische hond.
dus ik heb wel evaring met pootjes bijten :-\
ze krijgen nu een tijdje Trias Omega van de Groene Os en ik merk dat het helpt.
Is dat iets wat gegeven kan worden bij een meelmijt allergie?
En waar is het te krijgen?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door