Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1875774
Ik zou die druppels maar even niet geven of mengen met een scheutje melk. Je kunt de druppels in een bakje doen, dat even op een warme plek laten staan zodat er al wat alcohol vervliegt en dan mengen met wat melk. Maar goed, verder zou ik de vleesbotten eens een tijdje gaan malen. Om te kijken wat dat doet. En misschien moet je een tijdje wat gekookte pompoen of gekookte bataat aan je hond gaan geven.

Overigens is een echo niet zo spannend hoor. Warmerdam in Noordwijkerhout bijv. is een hele goeie en een super relaxte man. Je hond wordt op haar rug in een bolletjes kussen gelegd, geschoren en dan krijgt ze de echo. Of daar nou echt veel op te zien is, dat weet ik niet maar dat moet je even overleggen met je DA. Een scopie geeft vaak een beter beeld maar is natuurlijk wel veel zwaarder. Daarvoor wordt je hond onder narcose gebracht.
#1875798
Bedankt voor jullie reacties  :-*
Opzich weet ik hoe een echo gaat, omdat ik diverse keren mee geassisteerd heb bij mijn toenmalige werk/stage (Sterkliniek in Hillegom)
En meestal gaat het wel als ze eenmaal op de ruggetjes liggen, dat klopt :)
Maar mijn vraag is meer of mensen hier er goede ervaringen hebben qua echo zelf, dus of er dus duidelijk wat op te zien was, of je dan bijvoorbeeld beter kan kiezen voor een scopie (al dacht ik dat juist daarvan de resultaten tegenvielen?)
#1875802
ik heb bij zimba vanaf zijn derde jr ieder jr een echo laten maken, verdikt maagslijmvlies, gastritus zien ze wel..
heb bij hem dit jaar eens scopie laten doen, ook daarvan zei de internist dat ze niet alles kunnen zien...
aangezien het bij kaatje nog niet heftig is zou ik kiezen voor een echo, je kan later altijd nog een scopie kunnen laten doen...
#1885628
hoi
ik wil ook even aansluiten bij dit onderwerp.

twee van mijn honden hebben ook dagelijks van deze buikpijn/misselijkheids aanvallen. eentje heeft het erger dan de andere. zo'n aanval bestaat dan uit een opgeblazen buik heel onrustig gedrag, piepen en janken. ook hier helpt okugest.
aqlleen nou vraag ik me af of je het boeren of windjes laten bij een hond kunt bevorderen :-[ Als ze namelijk een flinke boer of windje hebben gelaten is de buikpijn ook weg, maar ik het het idee dat dit vaak niet lukt.

heeft er iemand tips?

groetjes Sandra
#1892224
ik heb het vaak genoeg besproken met mijn da, maar die is meer van de brokken, maar die komen er hier niet meer in. ik heb nu een aantal dagen 'konijn' van het menu weggelaten en ik heb het idee dat het beter gaat. ik hoop alleen dat het ook zo blijft, aangezien ik al eens eerder 'iets' heb weggelaten en dit goed ging tot... weer een nieuwe misselijkheidsaanval.

als dit niet werkt zal ik mijn menu eens vermelden.
#2604074
Oud topic.. Het is al die tijd goed gegaan op af en toe een beetje misselijkheid of gallen na, maar iig niet meer van die heftige aanvallen. Tot op de nacht van vrijdag op zaterdag. Voor mijn beleving heftiger dan ooit.
Ik heb dan ook de knoop doorgehakt om een echo te laten maken. Misschien overdreven of voor nope, maar ik vertrouw het gewoon niet..
Ik hoor veel goede verhalen over ene Warmerdam in Noordwijkerhout? Die zit hier namelijk in de buurt. Ik zou ook naar mijn eigen dierenarts kunnen gaan, daar ken ik het en geeft mij wat meer rust.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door