Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Bullmastiff gek
#1771297
We zitten weer in de lappemand,, Mack heeft last van chronische oorproblemen, en hotspot.
Zoals wel bekend hier,, nu zijn we op advies van de da, en advies van een homeopatische arts over gegaan op enkel en alleen kvv, wij hebben gekozen voor carnibest , nu hebben we  bijna een half jaar nergens geen last van gehad, en sinds een twee weken is het weer begonnen met de  oren,, weer naar de dierenarts  , weer Surolan gekregen en twee maal daags oren uitspuiten met lauw water. Nu heeft ie sinds twee dagen weer een hotspot precies onder zijn oor,, ik vermoed door de oorproblemen het zijn bacterieen en door het uitspuiten van de oren, wordt het natuurlijk vochtig en vuil. Dus hotspot weer kaal gemaakt en weer aan de gang met de spuitbus en de betadine scrub, nu vraag ik me af Mack heeft nu twee dagen kivo gehad, zou het een nu echt met het ander te maken kunnen hebben. Dit lijkt me nogal snel, en de oren problemen heeft ie gekregen terwijl ie  fulltime carnibest kreeg.
Zou het door het eten kunnen komen, of zou het echt  door de oren zin gekomen, een andere verklaring heb ik niet.
Ik dacht wel eens gelezen te hebben dat oren en hotspot met elkaar te maken kunnen hebben.
Maar kan het niet meerr vinden waar ik dat heb gelezen op internet.
Wat denken jullie!
Door diergedrag
#1772632
Waarom het uitspuiten en niet alleen Surolan? Is onderzocht welke bacterie het is?
Groene leem op de hotspot is zeker het proberen waard omdat dat zorgt voor een droge omgeving (als het is opgedroogd) en een zalf is juist vochtig.
Je zou colloïdaal zilver kunnen proberen voor zijn chronische oorproblemen (een tijdlang elke dag een paar druppels in het oor). Kan het zijn dat hij een voedselovergevoeligheid heeft? Dan zie je vaak ook chronische oorproblemen.
Door Bullmastiff gek
#1772647
de da heeft een kweek gemaakt van wat er in zijn oor zit, en vandaar de surolan.
de rede dat ik moest uitspuiten is, omdat het zo vuil was, en dan schijnt de zalf niet goed te kunnen doordringen.
Maar dat oor uitspuiten doe ik niet meer, want nu zit vlak onder zijn oor de hotspot!
En dat wordt dan dus steeds vochtig.
Door sandrra
#1772797
Ik moest toen Bij khamo ook t oor uitspuiten omdat t zo vol zat. Anders kon de surolan niet zijn werk doen.

Mazoe reageerde bijv op de rijst in de carnibest. Kreeg dus ook oorproblemen en hotspot.
Toen ik zelf ben gaan samenstellen is dit niet meer terug gekomen.
Dus ja t kan zijn dat hij op iets in t voer reageert. En ja dat kan zo snel al.

Hopelijk knap je mannetje snel weer op.
Door Bullmastiff gek
#1772911
Ik denk dat de oren de veroorzaker zijn, want ik heb al gelezen dat hotspot oa, kan ontstaan door oormijt, en dat is ook geconstateerd door de da, en als ik er goed over nadenk is het de vorige keer ook gekomen na de oorproblemen, denk niet dat het toch aan de kivo ligt, hij heeft het maar hooguit twee keer gehad, en ik hoor net van mijn oudste zoon,, die is vaker thuis dan ik, en loopt veel met Mack dat ie de hotspot al ruim een week heeft nu,, en de kivo heeft ie eergisteren pas gehad,.
ik voer Carnibest, en kivo. En de Kivo kreeg ie al toen ie pup was, vorig jaar ook .
Maar goed, ik moet nu zorgen dat ie ervan af komt, heb net op advies van iemand die vaak natuurlijke produkten gebruikt voor haar honden, de tip gehad om groene leem of honingzalf te halen.
Honingzalf kon ik alleen in een creme vorm krijgen,, dat leek me niets.
En de groene leem is echt een dikke pasta, die ook schijnt te zorgen dat wonden sneller genezen, en daardoor sneller drogen.
Heb het net opgebracht,, heb er een goed gevoel bij,, want het blijft goed zittten,, het lijkt wel een laagje cement.

Ook omdat mack nogal eens buiten zit in de kennel, leek mij dit prima., met oog op vliegen enzo.
De creme van de da gebruik ik nu eve niet meer, wel de tabletten.
Dus duimen maar.
En het is zo'n schat, hij laat alles toe, vind het echt zielig.
Hij gedraagd zich voor de rest prima, geen koorts, of dat ie niet lekker is ofzo.
En half jaar geleden heeft ie het ook gehad,, toen was ie echt beroerd had koorts, wou niet meer eten.
Hij heeft toen in totaal drie antibiotica kuren gehad,, en dat werkt zo lang bij hem door.
Hij is maanden vervelend geweest, huid, vacht problemen, vuile ogen, diaree enz.
Dus ben blij dat ie nu geen antibiotica heeft gehad.
Door Lizzy
#1773574
Bullmastiff gek schreef: We zitten weer in de lappemand,, Mack heeft last van chronische oorproblemen, en hotspot.
Zoals wel bekend hier,, nu zijn we op advies van de da, en advies van een homeopatische arts over gegaan op enkel en alleen kvv, wij hebben gekozen voor carnibest , nu hebben we  bijna een half jaar nergens geen last van gehad, en sinds een twee weken is het weer begonnen met de  oren,, weer naar de dierenarts  , weer Surolan gekregen en twee maal daags oren uitspuiten met lauw water. Nu heeft ie sinds twee dagen weer een hotspot precies onder zijn oor,, ik vermoed door de oorproblemen het zijn bacterieen en door het uitspuiten van de oren, wordt het natuurlijk vochtig en vuil. Dus hotspot weer kaal gemaakt en weer aan de gang met de spuitbus en de betadine scrub, nu vraag ik me af Mack heeft nu twee dagen kivo gehad, zou het een nu echt met het ander te maken kunnen hebben. Dit lijkt me nogal snel, en de oren problemen heeft ie gekregen terwijl ie  fulltime carnibest kreeg.
Zou het door het eten kunnen komen, of zou het echt  door de oren zin gekomen, een andere verklaring heb ik niet.
Ik dacht wel eens gelezen te hebben dat oren en hotspot met elkaar te maken kunnen hebben.
Maar kan het niet meerr vinden waar ik dat heb gelezen op internet.
Wat denken jullie!
Als er iets in Kivo zit waar hij niet tegen kan, kan dat ja. Ik geloof dat ik vooral ook voor een inwendige reinigingskuur zou gaan, met groene leem of drainage compositum van de groene os. En zilverwater uitwendig vind ik ook een heel goed plan. Bovendien denk ik dat het tijd wordt dat jouw DA een swap uit het oor neemt en dit opstuurt naar het lab voor een kweek.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door