Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door lantsoght
#1765470
Wij hebben een berner van 6 jaar en 9 maand de cyrus. Bij hem hebben wij op 14 augustus een kwaadaardig sarcoom ontdekt in de buikspie (dus heel slecht). Hij krijgt elke dag 64 mg Medrol (cortisone). Nu heeft zodanig aan zijn achterpoot gelikt dat daar een vreselijk wond is ontstaan, die gaat tot op het bot. De DA heeft dat wle zo goed als mogelijk behandeld, er zijn daar 3 hechtingen in gezet, maar omdat die wonde zo groot en diep is, geneest dat us niet. Eerst heeeft hij dit behandeld met isobetadine en dan goed intapen want anders begint hij opnieuw te likken. Nu doen we dat met eosine om zo droog mogelijk te houden. Wij weten echt niet meer wat gedaan zelfs de DA weet het niet. Heeft er misschien iemand een tip wat wij met deze wonden kunnen doen? :(
Door **Jolanda**
#1765473
Een kat van mijn ouders had eens een wond tot op het bot. Als ik het me nog goed herinner (want het is al jaren geleden) kreeg de kat AB en moest mijn moeder het pootje 2x per dag in een sopje van badedas doen. Maar dan wel de badedas classic, dat kleinere flesje in een doosje.

Kan de hond niet een kraag dragen zodat ie niet bij zijn poot kan?
Door lantsoght
#1765505
Hij heeft al een hele kuur AB achter de rug. Een kraag opzetten is geen optie,  ik kan hem dat onmogelijk aandoen want dan zou doodongelukkig zijn, hij heeft niet veel meer, en dan ook nog wij hebben nog een 2e berner die zou dan aan die wonde likken, ze apart houden gaat ook niet want ze kunnen echt niet zonder elkaar. Ik wil alleen dat hij de tijd die hem rest rest zo comfortabel mogelijk voor hem is.
Door Happy Tail
#1765578
lantsoght schreef: Hij heeft al een hele kuur AB achter de rug. Een kraag opzetten is geen optie,  ik kan hem dat onmogelijk aandoen want dan zou doodongelukkig zijn, hij heeft niet veel meer, en dan ook nog wij hebben nog een 2e berner die zou dan aan die wonde likken, ze apart houden gaat ook niet want ze kunnen echt niet zonder elkaar. Ik wil alleen dat hij de tijd die hem rest rest zo comfortabel mogelijk voor hem is.
tja dan zou ik even kiezen voor dan maar even een tijdje met kraag en wellicht even apart in een bench zodat ze elkaar wel zien enzo....

je hond met zo;n grote wond laten rondlopen vind ik juist niet comfortabel!

je hebt ook kragen die niet zo;n lampenkap tiep zijn: die zijn niet doorzichtig zacht en die kun je dan voorzichtig aanwennen. comfy cone

groene leem al geprobeerd?
Door Antonia
#1765607
Waar op de achterpoot zit de likwond?
Als het kan qua plek, dan zou ik de wond behandelen met Acedermspray, daarna van gaasje een soort kussentje maken en die er (ook ingespraid met Acederm) tegenaan leggen en dan verband er om heen. Om te voor komen dat hij er aan gaat poetsen iets van een katoenen sok er omheen doen. Als de wond hoger zit is in plaats van de katoenen sok een katoenen pyamabroek misschien een optie.
Door Antonia
#1765651
vanaalst schreef: uitbruisen met waterstofperoxide(verdunnen!) en dan groene leem of honingzalf erop........
Als ik lees dat het hier gaat om een hele diepe wond die tot op het bot gaat, dan denk ik niet dat groene leem of honingzalf toereikend is.
Door diergedrag
#1766234
Het lijkt mee ook belangrijk om te proberen uit te vinden waarom hij zo'n grote wond heeft gemaakt.

Als alternatief van de bekende kap bestaan er ook ringen (opblaasbaar of van schuimstof met een nepleren overtrek) het zit als een soort zwemband om de nek. Wellicht is dat een optie?

Wat rot voor jullie!
Sterkte!!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door