Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Sjakie
#203071
Eén van mijn teckels staat net te eten en ineens trekt haar hele buik samen..... dus haar hele rug staat krom(omhoog) en haar buik doet enorm zeer en staat dus helemaal strak aangespannen........

Ze kan ook bijna niet lopen en wil niet gaan liggen of zitten.....
Door Lizzy
#203074
He getver! Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit wel herken bij hoe ik Whoofer eens heb aangetroffen maar zij bleek toen rugpijn te hebben..... Maar je zou weer denken dat dit meer buikpijn is he? Hoewel het verschil zelfs voor dierenartsen heel moeilijk te voelen is.....
Gebruikersavatar
Door chooky
#203075
Sjakie schreef: Eén van mijn teckels staat net te eten en ineens trekt haar hele buik samen..... dus haar hele rug staat krom(omhoog) en haar buik doet enorm zeer en staat dus helemaal strak aangespannen........

Ze kan ook bijna niet lopen en wil niet gaan liggen of zitten.....
Oh jeetje,
Hou haar even heel goed in de gaten!
Je kunt proberen om haar zachtjes over haar buik te masseren.
heb je okugest in huis?
Gebruikersavatar
Door chooky
#203080
Sjakie schreef: nee okugest? wat is dat?
Dat is een homeopathisch middel van VSM tegen misselijkheid en diarree, maar helpt bij heel veel maagklachten.
Door Marion
#203172
Ik zou als het niet snel over gaat naar de dierenarts gaan, want zoveel pijn lijkt mij niet gezond!
Misschien zit er iets in haar maag wat er niet hoort, en doordat er voedsel bij kwam ging het weer zeer doen?
Sterkte hoor!!!
Door Netty
#203310
hoe is het nou met je teckel?
ik herken het wel van Tof, ook teckel ;) die kan soms na of ook tijdens het eten ineens als een hoepel staan.
ik hoor dan ook haar binnenkant borrelen, of dat haar darmen zijn of maag is, geen idee.
ik weet wel dat ze dan pijn heeft, ik zorg dan dat ze warm is en blijft, en vooral haar buikje.
de ene keer mag ik eraan komen en vind ze het lekker om "gewreven" te worden, de andere keer mag ik niet aan haar komen, dan zoekt ze zelf een houding op die ze op dat moment prettig vind.
wat het is weet ik niet, of het een teckel eigenschap is weet ik ook niet, maar ik kijk het meestal een uurtje of 2 aan en dan is het vaak over, duurt het langer ga ik bellen, info vragen en eventueel een afspraak maken
in ieder geval sterkte met je teckel
Door Sjakie
#203415
Netty schreef: hoe is het nou met je teckel?
ik herken het wel van Tof, ook teckel ;) die kan soms na of ook tijdens het eten ineens als een hoepel staan.
ik hoor dan ook haar binnenkant borrelen, of dat haar darmen zijn of maag is, geen idee.
ik weet wel dat ze dan pijn heeft, ik zorg dan dat ze warm is en blijft, en vooral haar buikje.
de ene keer mag ik eraan komen en vind ze het lekker om "gewreven" te worden, de andere keer mag ik niet aan haar komen, dan zoekt ze zelf een houding op die ze op dat moment prettig vind.
wat het is weet ik niet, of het een teckel eigenschap is weet ik ook niet, maar ik kijk het meestal een uurtje of 2 aan en dan is het vaak over, duurt het langer ga ik bellen, info vragen en eventueel een afspraak maken
in ieder geval sterkte met je teckel
Tja de dierenarts dacht door de telefoon aan een maagtorsie, maar dat leek mij even wat te ver gaan. Ik heb haar eerst op mijn buik gelegd voor de warmte en een beetje gerustgesteld. Toen zij een beetje ontspande heb ik haar lekker in mijn bed gelegd met een warme kruik tegen haar buik. Nu ligt ze natuurlijk als een prinses op dat bed en krijg ik haar er met geen mogelijkheid meer vanaf ;D Aanstelster.......

Maar goed, ze laat wel hele vieze boertjes.... Morgen maar even afwachten.
Door Netty
#203473
Sjakie schreef:

Tja de dierenarts dacht door de telefoon aan een maagtorsie, maar dat leek mij even wat te ver gaan. Ik heb haar eerst op mijn buik gelegd voor de warmte en een beetje gerustgesteld. Toen zij een beetje ontspande heb ik haar lekker in mijn bed gelegd met een warme kruik tegen haar buik. Nu ligt ze natuurlijk als een prinses op dat bed en krijg ik haar er met geen mogelijkheid meer vanaf ;D Aanstelster.......

Maar goed, ze laat wel hele vieze boertjes.... Morgen maar even afwachten.
haha, u is de l.l, teckels......praat me er niet van, wereld beesten en gevoel voor drama en bespelen van mensen ;D
maar gelukkig gaat het beter nu, en die stinkende boertjes die ken ik ook, ze smakken erna ook, net of ze het een lekker smaakje vinden, bah.
de drolletjes ruiken ook sterker dan normaal. wat de oorzaak hiervan is.....misschien heeft het te maken met de lengte? ik zeg maar wat :P
gelukkig gaat het beter ;)
Door oebaya
#203475
Sjakie schreef:

Tja de dierenarts dacht door de telefoon aan een maagtorsie, maar dat leek mij even wat te ver gaan. Ik heb haar eerst op mijn buik gelegd voor de warmte en een beetje gerustgesteld. Toen zij een beetje ontspande heb ik haar lekker in mijn bed gelegd met een warme kruik tegen haar buik. Nu ligt ze natuurlijk als een prinses op dat bed en krijg ik haar er met geen mogelijkheid meer vanaf ;D Aanstelster.......

Maar goed, ze laat wel hele vieze boertjes.... Morgen maar even afwachten.
Toch zou ik voorzichtig zijn. De teckel is het kleinst bekende ras waarbij een maagtorsie is opgetreden. Ook dat boertjes laten wijst op veel gas in de maag en gas en maagtorsie zijn 2 zaken die bij elkaar horen.
Nicolette
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door