Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lupa
#204410
wennepen schreef:

Max is nu ruim een jaar geleden bij Dorit geweest en sinds die tijd staat zijn wervelkolom goed, je krijgt van Dorit speciale regels opgelegd waar je je dus erg goed aan moet houden, dus alleen rechtlijnig lopen, geen trappen laten lopen, in het begin maar zoveel minuten een paar keer per dag, omdat de spieren al een lange tijd op een bepaalde manier staan moet je er heel voorzichtig mee omgaan zodra je hond is rechtgezet omdat je anders de kans hebt dat door de sterkte van de spieren alles in zijn oude vorm terug schiet, wij hebben die instructies gewoon goed uitgevoerd en het is helemaal goed gegaan, hij rent, vliegt doet alles weer dankzij Dorit. En waarom die wervelkolom scheef is, dat weet ik niet, maar hij kan een keer raar gevallen zijn of iets dergelijks, de oorzaak ligt dan toch in het feit dat de wervels verkeerd staan en je hond er dus last van heeft, zet je de wervels weer zo als ze horen dan los je toch de oorzaak op, lijkt mij!!
Ben je zelf wel een keer bij Dorit geweest als ik vragen mag, wie zegt dat ze ze hetzelfde behandeld, ze laat je buiten lopen met je hond om te kijken hoe hij loopt en gaat dan kijken of alle wervels goed zitten, dat is logisch dat ze dat bij elke hond doet want daar kom je voor om te kijken hoe zijn wervels staan en of zij er achter kan komen wat er met jou hond is.

Wat iedereen ook zegt, Dorit is echt een topper voor mij en Max, zonder Dorit hadden we max in laten slapen een jaar geleden en nu heeft ie weer zoveel plezier in het leven, vind het jammer dat er nu veel negatiefs wordt geschreven over haar, ik ben super blij met haar
natuurlijk ben ik er zelf geweest anders zou ik toch niet zo een verhaal schrijfen? ??? ::)
nog maals ik ben echt blij dat het jou hond geholpen heeft maar als de hond waar ik het over heb 2 jaar bij haar loopt en iedere keer 60 of zoiets euro's kwijt ben en deze hond loppt nog steeds super mank (behalf ongeveer 1/2 als die daar gewwest is) en nu heeft deze hond een giga vocht ophoping aan zijn helleboog en eris erg atrose met losse botjes gekonstadeerd vraag ik me echt werkelijk af wat we daar gedaan hebben de hele tijd.
Waar het om mij gaat is dat de werfels recht gezet worden maar als je dan ziet dat het probleem weer zich voor doet en iedere keer erger ga je toch op een bepalde moment iets anders opperen toch?
Laatst gewijzigd door Lupa op do 11 nov 2004, 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door wennepen
#204522
Lupa schreef:
natuurlijk ben ik er zelf geweest anders zou ik toch niet zo een verhaal schrijfen? ??? ::)
nog maals ik ben echt blij dat het jou hond geholpen heeft maar als de hond waar ik het over heb 2 jaar bij haar loopt en iedere keer 60 of zoiets euro's kwijt ben en deze hond loppt nog steeds super mank (behalf ongeveer 1/2 als die daar gewwest is) en nu heeft deze hond een giga vocht ophoping aan zijn helleboog en eris erg atrose met losse botjes gekonstadeerd vraag ik me echt werkelijk af wat we daar gedaan hebben de hele tijd.
Waar het om mij gaat is dat de werfels recht gezet worden maar als je dan ziet dat het probleem weer zich voor doet en iedere keer erger ga je toch op een bepalde moment iets anders opperen toch?
Ik moet zeggen dat ik jou verhaal niet ken, ik dacht dat je het over een hond van iemand die je kon, sorry daarvoor. Ik moet zeggen dat je volkomen gelijk hebt wat betreft dat je gaat twijfelen als een behandeling bij Dorit of weet ik veel wat voor arts niet aan slaat, is dan erg logisch dat je verder zoekt naar wat wel het probleem is! Ik vind dat als je geen resultaat ziet in die 2 jaar of voor maar heel even dat ik al veel sneller een seciond opinion had gedaan, helaas blijf je soms bij iemand hangen omdat je toch denkt deze je erg goed kan helpen, wat dan achteraf eigenlijk een soort tijdverspilling is geweest als je je bedenkt dat je veel eerder naar je gevoel had moeten luisteren. Ik vind het heel rot voor je, maar het blijft nu een maal zo dat je altijd mensen hebt met goede en andere mensen met slechte ervaringen bij dierenartsen, ik heb bij een dierenarts gezeten die me echt niet goed geholpen heeft terwijl ik zo 100 mensen op kan noemen die erg tevreden zijn, dit zullen we altijd houden, ik hoop voor je dat het leven van je hond aangenaam gehouden kan worden, succes!
Door wennepen
#204525
Lupa schreef: helaas hier ook geen goeie berichten over Dorit.
De man van wie een Flatcoated heel ernistig mank loopt is HHHHHEEEEEEllll veel geld kwijt aan dorit, iedere keer werd er de rug recht gezet, hij loopt daar nu al 2 jaar dus tel maar op, maar achteraf blijk zware atrose te zijn met los zittende bot, de hond moet geopereerd worden.
Maar de hond loopt nu 2 jaar mank en het werd steeds erger, mischin als het 2 jaar eerder gekonstateerd was, ?
Ik snap het nu niet meer hier staat weer dat je het hebt over een hond van een man die je kent en net verwijt je mij dat je er zelf geweest bent maar dat kan ik niet in deze topic terug vinden, dus sorry als ik alles door mekaar haal!!
Door Lupa
#204534
deze man is een vriend van me, en hij heeft flatcoatedretrievers, ik ben zeer nauw betrokken geweest bij de ziekte van deze hond,en dat betekent dat ik bijna overal naar toe ben geweest waaronder dorit ,utrecht, doordrecht en over 2 weken atjo westerhuis.
De reden waarom we zo lang bij haar zijn blijven hangen is/was dat de hond weer recht of bijna recht liep na een behandeling behalve de laaste 2 keer.
Maar helaas kwam de kwaal na enkele manden weer terug
Laatst gewijzigd door Lupa op do 11 nov 2004, 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Femke
#204870
Ik heb (gelukkig) ook een goede ervaring met Dorit, Sunday is erg opgeknapt door haar behandeling (en ik ben zeker niet naief)

Kreten als ' oplichter' heb ik al vaker gelezen op dit forum en ik vind het wederom erg ver gaan. Ik zal haar zeker niet gaan zitten verdedigen hier, daartoe voel ik me niet geroepen maar ik weet wel dat Sunday dankzij Dorit weer harstikke soepeltjes loopt.

Iedere arts, op welk vlak dan ook, zal enthousiaste en minder enthousiaste patienten hebben, so be it, maar "oplichter" is in mijn ogen zeker niet terecht.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#205572
En elke dierenarts mist wel eens een diagnose! Ik heb laatst ook bij een hond met beiderzijdse ernstige LPC de diagnose groeipijnen gesteld. Die had hij weliswaar ook, maar toch de diagnose gemist.
Het was dat deze klant gelukkig verder gezocht heeft.
Door Lupa
#205586
vanmiddag naar Atjo ben zeer beniuwd!!!
helaas kan ik er zelf niet bij zijn maar ik ben beniuwd als hij iets vind wat dorit niet gevonden heeft
Door tieneke
#205684
Ik ga wel naar mijn vriendin als er iets aan de hand is met mijn honden of paarden ;)
Zij is Osteopate en Fysio voor honden,paarden en mensen.
Momenteel heeft zij een hond(Amer Staff) in pension die een operatie van een nekhernia achter de rug heeft in Gent.
De hond(teefje) had al hele slechte heupen en mist door een ongeval een voorpoot.
Toen ze in Gent zeiden dat ze de hond wilden laten inslapen ging de baas daar niet op in.
Mijn vriendin gaf de hond niet veel kans omdat ze volledig verlamd was en onder de Prednison en andere pijnstillers zat.
De hond heb ik in het begin even gezien en het was werkelijk om te huilen,ze was meer dood dan levend!
Waarom hebben ze die eigenaar zo lang aan het lijntje gehouden als ze geen uitweg meer zien, verzuchtte mijn vriendin dagelijks.
Zij is begonnen met dagelijkse massages om de spieren weer te activeren,daarnaast kreeg de hond Carnibest.
Na een dag of 10 werd er begonnen met zwemtherapie.
De hond is er nu een kleine 2 maanden en is zo gigantisch opgeknapt dat het niet lang meer duurt of ze loopt weer.
Doordat ze maar 1 voorpoot heeft zal dit wat langer duren i.v.m de balans.
Als ik iemand blindelings vertrouwt is het haar wel ;)
Zij heeft paarden gered die al bij wijze van spreken op de laadklep stonden om naar het slachthuis te gaan.
Na onderzoek bleek het in veel gevallen geen hoefkatrol te zijn(met deze diagnose wordt vaak ten onrechte vrolijk gestrooid)maar een ernstig verstoorde leverfunctie waardoor het paard zwaar kreupel liep.
Veel van deze paarden heb ik zelf mogen aanschouwen,de bazen vaak radeloos.
Na behandeling(en) waren de meeste paarden van hun klachten en pijn verlost.
Als zij geen heil ziet in een behandeling stopt zij of stuurt je door,kijk dat is eerlijk ;)
Door Lupa
#206048
zie topic wwwaaarrrrooommmm
Ik weet een ding ik zal nooit naar dorit gaan met mijn eigen honden!!!!
ze kan dus maar een ding, werfels recht zetten, maar een diagnose stellen homaar
Gebruikersavatar
Door Hitam
#206298
Hallo, oordeel niet te snel! Ze heeft een zeer correcte diagnose gesteld bij een hond met acute gewrichtspijn, die ik naar haar had doorgestuurd en die ik nog niet door had. Autoimmuun artritis. En ook in meerdere andere gevallen ziet ze dingen die andere dierenartsen nog niet door hebben.

Ze zal er best wel eens naast zitten en met haar medicinale therapiën ben ik het ook niet altijd eens. Maar oordeel niet naar een paar slechte verhalen. Die gaan altijd sneller rond dat de succesverhalen!

En als je zelf niet naar Dorit wilt is dat jou keuze. Maar ze doet wel dingen die andere dierenartsen niet kunnen. Daarmee beperk je je eigen mogelijkheden.
Door Eidos
#206408
Ik ken Dorit niet, maar weet wel dat er gemakkelijk een negatief beeld kan ontstaan als van ( laten we eens zeggen ) de 5 mensen die er heen gegaan zijn bij 4 een verkeerde diagnose of behandeling is gesteld...

Mijn hond loopt niet kreupel en heeft een goeie rug dus ik hoef er niet heen te gaan .. weet ook niet of ik naar haar zou gaan als er wel wat mis zou zijn... Niet omdat ik ervanuit ga dat ze inderdaad een oplichter is ( wat ik dus niet denk ), maar puur om het feit dat er zoveel mensen minder goeie tot slechte ervaringen hebben bij haar ...

Misschien is dan nog wel het lulligste dat dat komt omdat ze misschien net wat steekjes heeft laten vallen bij mensen die fanatiek lid zijn van een forum als dit waarbij het welzijn van de dieren boven alles gaat.
Nogmaals ik ken dorit niet dus kan er niks over zeggen verder, maar na wat ik gehoord heb over haar kan ik niet echt zeggen dat het mn eerste keuze zou zijn om heen te gaan als er wat met 1 van mijn lieverds aan de hand zou zijn, hoe lullig dat ook voor dorit is ....
Laatst gewijzigd door Eidos op do 18 nov 2004, 12:57, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door