Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door petrap
#206528
Femke schreef: jammer dat alleen maar de negatieve verhalen iedere keer weer opgerakeld worden

Onderzoek heeft uitgewezen dat ontevreden klanten hun slechte ervaring doorvertellen aan 8 tot 10 mensen. Eén op de vijf mensen vertelt het zelfs door aan 20 mensen. Positieve ervaringen worden raar genoeg veel minder vaak gedeeld. Ik weet er alles van, want ik behandel zelf klachten bij een groot bedrijf :).
Door geer
#206531
Weet je, ik ben laatst bij een kapper geweest, een enorm beroemde topkapper, bekend van New York tot Parijs, alom gewaardeerd. Ik kwam naar buiten en mij haar zat KUT! ;)

Dabedoelikmaar
Door tieneke
#206536
geer schreef: Weet je, ik ben laatst bij een kapper geweest, een enorm beroemde topkapper, bekend van New York tot Parijs, alom gewaardeerd. Ik kwam naar buiten en mij haar zat KUT! ;)

Dabedoelikmaar
Ook goeiemorgen Geer ;D ;D
Door Lizzy
#206553
Femke schreef: jammer dat alleen maar de negatieve verhalen iedere keer weer opgerakeld worden
Ik denk dat dat vrij normaal is. Mensen zijn ontevreden en laten dat merken. Ook om anderen te waarschuwen. Kijk in de bar (behoorlijk vergelijkbaar): ik ben ongelofelijk ontevreden over de Dyson stofzuiger. En dat heb ik niet onder stoelen of banken geschoven. Als nu over 3 maanden iemand vraagt "wat vinden jullie van de Dyson", dan roep ik zo hard ik kan dat ik het een pokke ding vind. Want ik wil een ander besparen dat ze met zo'n zelfde ding opgescheept worden (voor veel geld).

Goed, wil ik verder nog even kwijt dat mijn hond de laatste 8 maanden van haar leven nog heeft kunnen lopen (na een totale achterhandverlamming) o.a. dankzij Dorit. En ik zou dus beslist terug gaan naar Dorit, indien nodig! Dus nee WiellieD, je kunt echt niet over andermans behandelingen oordelen.

p.s., Geer, was dat in A'dam? Volgens mij ben ik bij dezelfde kapper geweest en mijn haar zat ook niet ;D.
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 18 nov 2004, 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#206567
Ik stuur bijna wekelijks mensen door naar Dorit en 90% is uitermate tevreden. En ik ook.
Ik denk wel dat het belangrijk is dat er geselecteerd wordt wie je doorstuurt. Ik stuur uitsluitend dieren door met problemen in de wervelkolom, bij andere problemen helpt het inderdaad niet.
Ze is nu eenmaal een orthomanueel therapeut.

Als ik een hond met een huidprobleem naar een orthopeed stuur, komt het ook niet goed.
Door ine
#206868
Hitam schreef: Ik stuur bijna wekelijks mensen door naar Dorit en 90% is uitermate tevreden. En ik ook.
Ik denk wel dat het belangrijk is dat er geselecteerd wordt wie je doorstuurt. Ik stuur uitsluitend dieren door met problemen in de wervelkolom, bij andere problemen helpt het inderdaad niet.
Ze is nu eenmaal een orthomanueel therapeut.

Als ik een hond met een huidprobleem naar een orthopeed stuur, komt het ook niet goed.
Mijn hond had problemen met de kniebanden (bleek achteraf). Hij liep duidelijk niet goed. Waarom was Dorit dan helemaal lyrisch over dat hij zo mooi liep? Ik zeg niet, dat ze slecht is, ik zeg alleen, dat je je eigen gezond verstand moet blijven gebruiken!
Laatst gewijzigd door ine op vr 19 nov 2004, 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door petrap
#206974
willieD schreef: Canoflex is bij haar erg duur,bij je eigen d.a veel goedkoper!
Ik heb net bij mijn eigen d.a. geïnformeerd en Canoflex kostte bij haar ook euro 41,--; bij Dorit heb ik ongeveer hetzelfde betaald. Maar als jouw d.a. het goedkoper levert, houd ik me aanbevolen voor het adres!
Door willieD
#207311
Hitam schreef: Hallo, oordeel niet te snel! .
maar Hitam,waarom stuurt haar buurman,Drs. C.D. van Zuilen Diergeneeskundig Orthopedisch Centrum Amsterdam,niemand meer door naar Dorit?? Toch geen kleine jongens!!

Ik weet ook de goede ervaringen wel,zeker de hernia's van keline honden,tekkels in combinatie met haar zwembadje geven goede resultaten.
Maar de ervaringen waarvan ik persoonlijk getuige van ben geweest o.s een Fries Stabijtje,die zij maar bleef rekken met behandelen en het aandringen van pijnstillers,zalfjes en pilletjes geeft mij toch echt wel te denken!

en PetraP,
de canoflex was 25 euro vertelde Lida.
maar onze d.a wil nog wel eens vreemd rekenen,een o.k voor aangereden kater rekent die niks voor :-*
dus of dit nu een juiste prijs is kan ik je niet garanderen! ;)
Gebruikersavatar
Door Hitam
#209134
Ine schreef: Mijn hond had problemen met de kniebanden (bleek achteraf). Hij liep duidelijk niet goed. Waarom was Dorit dan helemaal lyrisch over dat hij zo mooi liep? Ik zeg niet, dat ze slecht is, ik zeg alleen, dat je je eigen gezond verstand moet blijven gebruiken!
Daar ben ik het helemaal mee eens. Dorit kan erg opgetogen doen over vermeende vooruitgang waar ik weinig tot geen verschil zie. En dan moet je zelf, of je eigen dierenarts besluiten om verder te kijken.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#209135
willieD schreef: maar Hitam,waarom stuurt haar buurman,Drs. C.D. van Zuilen Diergeneeskundig Orthopedisch Centrum Amsterdam,niemand meer door naar Dorit?? Toch geen kleine jongens!!
Nee, geen kleine jongens, vooral hun ego niet. Volgens mij is dat meer een persoonlijke vete tussen meneer van Maarschalkerweerd en Dorit.
Ik ben zelf ook niet zo gecharmeerd van de DOCA en stuur ook liever ergens anders naar door. Maar ook dat is een persoonlijke keuze.
Door Lupa
#209143
Hitam schreef: Daar ben ik het helemaal mee eens. Dorit kan erg opgetogen doen over vermeende vooruitgang waar ik weinig tot geen verschil zie. En dan moet je zelf, of je eigen dierenarts besluiten om verder te kijken.
en dit begrijp ik dus niet?? :o :o
moet ik bepalen als ik verder ga of ergens anders naar toe ga? ik ben toch bij haar ze heeft er voor geleerd???
Het is hier wel de boel een beetje omdraaien geloof ik.
ik betaal om van haar advies en behandeling te krijgen.
Duas ze is opgetogen over een bepalde resultaat, mar ja dat moet je dus met enkorreltkje zout nemen dus, begrijp ik hier uit.
sorry maar ik kan deze redenatie niet volgen.
nogmaals er zijn genoeg mensen die niet assertief genoeg zijn of 100% vertrouwen en zich over geven aan zo iemand, en ga ik niet vanuit dat een zich noemende Dokter opgetogen is van een resultaat dat achteraf blijkt volledig mis te zijn ook.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#209164
Ben ik tot op zekere hoogte wel met je eens. Maar je moet je ook realiseren dat artsen en dierenartsen ook mensen zijn, met hun eigen gebruiksaanwijzingen.
Allemaal, stuk voor stuk, hebben ze zo hun zwakke kanten. En daar mag je ze best op aanspreken, vind ik, want daar moeten ze ook mee leren omgaan.

Je bent echter zelf verantwoordelijk voor je eigen gezondheid en die van je dier. Jij bepaald wat ie te eten krijgt, jij bepaalt hoeveel en wat voor beweging hij krijgt en jij bepaalt naar welke dierenarts je gaat. Jij bepaalt of je de aangeboden onderzoeken of behandelingen wilt of niet, in overleg met je dierenarts of met anderen die je daarin vertrouwt.

Ik zie dierenartsen als een hulpmiddel om je dier zo gezond mogelijk te krijgen, maar je moet het zelf doen. Die verantwoording kun je niet uit handen geven, ondanks dat veel mensen dat graag willen.

Ik maak ook mee dat mensen roepen dat er niets gebeurt terwijl ik wel degelijk vooruitgang zie. Of andersom, dat mensen laaiend enthousiast zijn terwijl ik het idee heb dat er niets gebeurt. Dan is het een kwestie van goed communiceren om te kijken of het zin heeft om door te gaan. En, zoals altijd, gaat het daar dus mis. Bij de communicatie. En die komt altijd van twee kanten.....
Door Lupa
#209169
dat ik veraantwordelijk ben voor de gezondheid van mezelf en mijn dier ben ik volledig mee eens, allen ik kan praten en zeggen wat er met mij mis is, bv barstende kop pijn en hond kan dat niet ,en hond kan me niet duidelijk maken waar die pijn vandan komt behalve als het waarneembaar is voor mij een niet geleerde iemand
Daarom ging ik er van uit dat een Dokter verder zoek dan de sympthoom, omdat de hond niet kan praten.
En natuurlijk moet ik mijn hond leren lezen en natuurlijk doe ik dat maar nogmaals er zijn mensen die niet die affiniteit hebben
Laatst gewijzigd door Lupa op ma 22 nov 2004, 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lupa
#209174
Hoe vaak wordt er door huisaarsten gezegd ach mevr. u stelt zich aan!!!! en toch dezelfde mevr. gaat naar een andere aarts omdat deze mevr kan praten en zeggen dat ze toch ergens pijn heeft.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#209237
Een dierenarts kan niet beter dan een eigenaar zien of een hond pijn heeft. Juist daarom is die communicatie zo belangrijk.
Als een eigenaar niet ziet hoe het met de hond gaat of geen pillen toedient of anderszins niet meewerkt. Kan een dierenarts ook niets.

Door dierenartsen wordt er ook vaak gedacht van: O, die stelt zich maar aan. Maar ja, een dierenarts mag pillen uitschrijven en daar verdient hij aan, dus dan schrijft hij maar wat voor en dan gaat het ondanks de therapie wel over.

En als laatste hadicap moet de eigenaar alles zelf betalen. Dus je moet altijd inschatten hoeveel onderzoek je kan\moet doen, zodat je kans groot is dat het dier beter wordt en het niet te veel geld kost.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door