Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door geer
#201297
Met dit weer krijg ik zo'n enorme zin om naar het strand te gaan...maar ja, puppies (en volgens mij vooral Bassetpuppies) mogen niet lang op het strand lopen. Vanaf welke leeftijd mag dat eigenlijk wel? En hoelang? Maakt het nog uit op welk strand je loopt, sommige stranden zijn wat 'harder' dan de anderen....
Door danielle1980
#201314
essie is vanaf kleins af aan op het strand geweest.(10 weken)
het is heel leuk,
maar heeft wel wat beperkingen ::) ;D
eerst essie van die trap af tillen(ok ga je dan met 16 kilo pup)
dan over het zachte zand,
want daar mocht ze van ons niet op.
dan zette we dr bij t water op het harde zand.
we lieten haar dan 10 minuten lekker lopen.
daarna gingen wij ergens zitten.
kon ze aan de riem,
had je nog wel wat aan je tij op het strand anders is het zo kort.
Door Urs
#201317
geer schreef: Met dit weer krijg ik zo'n enorme zin om naar het strand te gaan...maar ja, puppies (en volgens mij vooral Bassetpuppies) mogen niet lang op het strand lopen. Vanaf welke leeftijd mag dat eigenlijk wel? En hoelang? Maakt het nog uit op welk strand je loopt, sommige stranden zijn wat 'harder' dan de anderen....
Geer, ik heb geen idee. Ben met Jasper nog nooit op het strand geweest, :-[ terwijl mijn familie in zeeland woont. Ik denk dat je het gewoon voorzichtig moet aanpakken en niet Sophie op het droge mulle zand laten lopen. En van de artesien club mogen de jonge honden pas vanaf een jaar meelopen met een clubwandeling.
Door danja
#201318
Aan het strand is het geen probleem om te lopen bij het water. Voor geen enkele hond is het goed om door het zand te rennen. Het is wel erg leuk, maar niet goed voor de poten.

Groetjes Anneke ;)
Door ine
#201738
Goed, mijn advies geldt normaal voor labradors en heb ik van een zeer bekende fokker overgenomen.
Je draagt je hond naar een plek op het strand/in het bos, waar je zelf gaat zitten en de pup lekker z'n gang laat gaan.
Let daarbij op, dat hij niet met andere honden blijft dollen. Zodra de pup bij je gaat zitten/liggen, oppakken en naar huis brengen.
Dus niet zelf heen en terug laten lopen, want hier gaat iedereen de fout in. De hond is dan te moe en moet dan ook nog eens een eind lopen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door