Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Spinky
#1746010
Hoi diergedrag,

Bedankt voor de steun, ik zit inderdaad bij de verkeerde dierenarts en ben op zoek naar een goede dierenarts die niet enkel commercieel handeld.
Ik woon in Bree, in de provincie Limburg in België.
Misschien kunnen jullie me inderdaad een goede dierenarts adviseren.
Alvast bedankt!

Vriendelijke groetjes,  ;) ;) ;)
Door Spinky
#1746441
Hoi allemaal,

Ik ben vandaag met Sam naar een andere dierenarts geweest. Ik heb hem de case met Sam uitgelegd en hij stond wel open voor het voeren van vers vlees en dat zij daar zelf heel goede ervaringen mee hadden en dat ik vooral verse voeding moest blijven geven en niet overschakelen op brokken. Ik zag dat zij zelf Bandit en Hill's hadden staan maar hij heeft me totaal niets opgedrongen, alleen dat hij de juiste samenstelling niet wist van Carnibest.
Hij heeft Sam onderzocht : zijn temperatuur gemeten, naar zijn hart geluisterd, de reflexen van zijn achterste voetjes getest waaruit bleek dat Sam zijn voetzooltjes niet terug op de grond plaatste wat kon duiden op een hernia of tenminste een zenuwblokkade.
Hij kon verder niets doen omdat hij niet wist wat Sam juist had ingespoten gekregen. Hij vermoedde een combinatie van cortisone, vitB en glucosamine. Hij raadde me aan om terug contact op te nemen met mijn dierenarts en te vragen wat hij juist had ingespoten gekregen of dit langwerkende of kortwerkende middelen waren.
Ik heb mijn dierenarts terug gecontacteerd en hem verteld dat Sam niet echt verbeterd was, dat als hij opstond zijn voetjes gekruld waren en ik ze tegoei moest zetten en of dit soms een teken kon zijn van een hernia, of dat datgene wat hij had ingespoten een langwerkende cortisone was of niet, en of het nog even tijd nodig had om te werken.
Hij antwoorde daarop dat hij alleen maar sterke ontstekingsremmers had ingespoten om te zien hoe Sam hierop zou reageren en dat hij niet direct met cortisone wou beginnen gezien Sam zijn leeftijd. Ik ga vanavond terug bij hem op consultatie omdat hij Sam terug wou zien. Ik ga sam verder door hem laten behandelen omdat ik dit op een fatsoenlijke en beleefde manier wil afwerken en omdat ik niet wil dat hij onze hondenschool in een slecht daglicht gaat zetten bij zijn klanten.
Ik heb de nieuwe dierenarts gecontacteerd, hem alles verteld wat mijn dierenarts vertelde en dat ik Sam verder door hem laat behandelen omdat ik dit toch wel op een beleefde manier wilde afwerken en dat ik in de toekomst naar hun praktijk ging komen. Hij vond dit prima omdat mijn dierenarts precies wist wat sam zijn verleden was en wat hij Sam  al allemaal had toegediend.
Ik houd jullie verder op de hoogte.

Groetjes  ;) ;) ;)
Laatst gewijzigd door Spinky op wo 08 sep 2010, 00:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Bandji
#1746454
Dus je gaat naar een da waar je totaal niet tevreden over bent alleen voor een hondenschool mijn vraag aan jou wat is belangrijker die hondenschool of Sam!!!

Jij denkt nu aan een hernia hier mijn verhaal mijn overleden Bandji 13 jaar,  had dezelfde symptomen als jou Sam viel ook steeds om etc... is ook gedacht aan Hernia en aan epilepsie puntje bij paaltje haar lever was 1 grote tumor!

En die da is verplicht jou als betaalde klant een print uitdraai te geven wat hij Sam aan medicatie heeft gegeven de laatste 5 jaar.
Door Spinky
#1746985
Hoi Bandji,

NATUURLIJK komt Sam bij mij op de allereerste plaats en het is niet omdat hij tegen mij zo onbeleefd was dat hij mijn dieren slecht behandeld. Het klikt gewoon niet meer tussen hem en mij. Hij staat voor niets open en vindt alleen wat hij zelf verteld en verkoopt goed en al het andere vindt hij dikke larie en apekool. Hij vindt zichzelf gewoon DE slimste en DE bekwaamste dierenarts en daar kan ik niet tegen, dat hij andere mensen en andere methodes afschilderd als onbekwaam en niks waard. Hij handelt gewoon veel te commercieel  Ik kan niet zeggen dat hij mijn dieren ooit slecht heeft behandeld ook al ga ik niet altijd akkoord met hem en verteld hij me niet wat hij inspuit of aan medicatie geeft, hij heeft mijn dieren er altijd terug bovenop geholpen voor zover dat mogelijk was natuurlijk, voor Bob kwam gewoon alle hulp te laat en geen enkele dierenarts had Bob er terug bovenop kunnen helpen. Ik wil dit gewoon op een volwassene manier afhandelen en in mijn eigen kan ik nog denken wat ik wil en als ik zeker weet dat hij Sam niet goed behandeld zou ik Sam ook NOOIT meer door hem laten behandelen. Dus begrijp me vooral niet verkeerd, ik handel nog altijd in het belang van mijn hond en ik houd inderdaad ook rekening met onze hondenschool maar NOOIT in het nadeel van Sam! En omdat hij gewoon niet openstaat voor alternatieve zaken en alleen zijn eigen voer goed vindt verander ik ook van dierenarts.

Ik vindt het heel spijtig dat je mij verkeerd begrepen hebt, maar je moet wel begrijpen dat mijn dieren op de aller eerste plaats komen ook al vindt ik hemzelf een arrogante man. Hij heeft vanavond trouwens bloed afgenomen bij Sam om dit verder te laten onderzoeken. Hij heeft Sam zijn reflexen getest en op zijn rug geduwd en daaruit bleek dat Sam alleen nog achteraan zijn rug pijn had terwijl gisteren zijn hele rug pijn deed. Hij heeft Sam 4 spuiten gezet waaronder 1 cortisone spuit en heeft me het voedingssupplement synoquin meegegeven. Ik moest hem op de hoogte houden over Sam zijn toestand en ik moet zeggen dat Sam vanavond al een pak beter loopt en ook niet meer wankel op zijn poten staat.
We zullen nu nog maar de bloeduitslag afwachten en hopen dat daar niets gaat uitkomen.

Groetjes,  :-\ :-\ :-\
Laatst gewijzigd door Spinky op wo 08 sep 2010, 00:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Bandji
#1748821
Het spijt me maar die vent had niet meer aan ook maar 1 van mijn dieren gekomen. De andere da had ook alles kunnen opvragen bij hem over Sam.

Zit op dit moment zelf met 1 van mijn kanjers waarvan ik net gehoord heb dat hij Kraakbeen kanker heeft dus sorry als ik wat kribbig overkom.

Als deze vent dan zo arrogant is en jou onbeleefd behandeld en denkt alles te weten dan ga je naar een andere die je wel vertrouwd en waar je een gewoon gesprek kan voeren, het kan erbij mij niet in dat jij je zo laat behandelen door een vent. Niet eens mijn eigen vent moet zo'n bek tegen me opzetten of ook maar proberen mij naar beneden te halen, laat staan een vreemde vent omdat hij dan toevallig mijn dieren wel eens goed behandeld heeft. Sorry ik vind dan dat jij over je heen laat lopen en dan nog teruggaan naar hem, een trap onder zijn hol kon hij krijgen van mij.

Een volwassen manier is dat jij deze vent op zijn plek zet en nooit meer teruggaat in het belang van jezelf want je laat nu over je heen lopen en gaat als een slaafs hondje terug naar hem met je dieren!!!

Wij hebben een totaal verschillende levenswijze dus ik sluit deze discussie dan ook direct af en zal niet meer op je reageren in dit topic.
Door Spinky
#1749108
Hoi Bandji,

Ik denk dat wij niet zo veel van elkaar verschillen als jij wel denkt, ik vindt het echt rot voor je dat bij je hond kraakbeenkanker is vastgesteld en ik weet exact wat je op dit moment doormaakt en dat je mij op dit punt gewoon niet kunt begrijpen.
Ik denk dat we beide het allerbeste voor hebben met onze honden en dat we door een vuur zouden gaan om hun te helpen.
Ik heb op dit ogenblik gehandeld in het belang van Sam, ik heb inderdaad over mij heen laten lopen en ik heb inderdaad aardig op mijn tanden moeten bijten om hem geen schop onder zijn gat te geven, maar in Sam zijn geval moest er snel gehandeld worden en ik weet heel zeker dat hij Sam zijn gegevens nooit zou doorsturen naar een andere dierenarts. Ik heb in dit geval mijn eigen gevoelens aan de kant geschoven omdat er bij Sam onmiddellijk moest ingegrepen worden . Sam is er nu terug bovenop en DAT was voor mij het allerbelangrijkste, NIET die dierenarts en NIET mezelf, en ik ga de volgende keer ook zeker niet meer naar die blaaskaak terug, geloof me, ik heb het met hem helemaal gehad. Als ik ook uit mijn slof was geschoten en hem zijn 7 zaligheden had gezegd, had dat voor Sam iets opgebracht, had ik Sam daar dan mee vooruitgeholpen? Ik denk het niet, maar ja dat is mijn mening en ik kan kritiek ook heel goed aanvaarden en iedereen heeft het recht om zijn eigen mening te geven en als jij hier zo over denkt dan is dat ook jouw volste recht. Ik heb alleen gedaan wat me de beste oplossing leek op dit moment om Sam zo snel mogelijk er terug bovenop te helpen en ik heb ook liggen te piekeren wat ik hier mee moest, ik heb hem ook de keel willen dichtknijpen geloof me, en ik zal anders niet rap over me heen laten lopen, alleen in dit geval VOOR Sam.

Ik hoop dat je me dit niet kwalijk neemt en het spijt me als jij hier anders over denkt en me hierin niet begrijpt, de mensen die me persoonlijk kennen weten dat ik door een vuur ga als het mijn dieren betreft en zij vinden dat ik wel goed gehandeld heb, dat ik Sam boven mijn eigen gevoelens geplaatst heb en dat ik in dit geval de beste keuze heb gemaakt om Sam zo snel mogelijk te kunnen helpen. Maar ieder heeft zijn eigen mening en dat respecteer ik ook en ik neem je dat ook helemaal niet kwalijk.
En als je niet meer wil reageren op mij moet jij voor jezelf uitmaken, maar ik weet dat je gewoon een verkeerd beeld hebt over mij . Ik weet van mijn eigen dat ik een heel groot hart heb en zeker op het gebied van dieren en de mensen die me kennen zullen dat zeker bevestigen. Het is niet omdat ik hier op dit moment een andere beslissing heb genomen dan jij zou doen dat onze leefwereld zo ver uit elkaar ligt. We zijn in de 1ste plaats GROTE dierenvrienden en dat is toch hetgene waar dit forum om draait of niet?

Ik hoop van harte dat ze je hond kunnen helpen en dat alles terug goed komt met je hond.
Veel sterkte 
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door