Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Chezzies
#199701
Mijn hond is in juni onder narcose geweest, in augustus moest hij een roesje voor onderzoek en morgen moet hij alweer een roesje...
Het is helaas nodig maar ik baal ervan, al die zooi in zijn lijf steeds.
Wat ik me afvraag is of het zijn weerstand ook verminderd.
Door Truus
#199714
Tsjeetje wat een pech heeft jouw hond zeg :-\

Om de weerstand weer een beetje te verhogen, zou je probiotica capsules,of ook wel acidophilus capsules of lactobacillus capsules genoemd,kunnen geven.
In de reformzaak of drogist kun je dit krijgen.

Heel veel sterkte!
Door Lupa
#199720
ik hoop dat hier snel aantwoord op weten want zo vaak onder narcose is natuurlijk niet goed.
helaas kan ik je niet helpen, maar mischin als je in de zoekmachien het woord narcose erin gooit/
Gebruikersavatar
Door Nitus
#199739
Balen dat je hond weer een roesje moet krijgen :(.
Je kan na de narcose een groene leem kuur (bv Vertagil) geven, dat werkt alle rotzooi er snel uit, in combinatie met de al genoemde probiotica.
Hier wordt wat over groen leem verteld: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... readid=816

Nog vergeten te zeggen, als je reguliere medicijnen geeft kun je geen groene leem gebruiken, want groene leem zorgt er ook voor dat die chemische spullen er zo snel mogelijk wordt uitgewerkt, bij homeopathische medicijnen zou het juist de werking versterken.
Laatst gewijzigd door Nitus op vr 05 nov 2004, 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Chezzies
#200101
Vandaag heeft hij dus weer een roesje gehad, hij gaf namelijk pijn aan bij bepaalde bewegingen. De DA dacht aan een spierblessure of aan spondylose. Nou al met al ben ik zo blij met de foto's zijn rug en heupen zijn brand en brandschoon, geen artrose op te zien...wauw..heupen zitten goed in elkaar en ik mag mijn handen dichtknijpen dat het er zo goed uit ziet. Het gaat trouwens om mijn rottweiler van 5 jaar.
Het is dus een spierblessure, en die zit in de rug en straalt uit naar zijn achterpoot. Hij moet dus voor een week aan de rimadyl en minstens twee weken lijn rust.
Ik geef de kruidenmix nu door zijn eten, vanmiddag was ik nog bij een drogist en als je over probiotica begint weten ze niet wat je bedoeld. Maar ik zag al wat namen verschijnen.
Door Chezzies
#200103
Nitus schreef: Balen dat je hond weer een roesje moet krijgen :(.
Je kan na de narcose een groene leem kuur (bv Vertagil) geven, dat werkt alle rotzooi er snel uit, in combinatie met de al genoemde probiotica.
Hier wordt wat over groen leem verteld: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... readid=816

Nog vergeten te zeggen, als je reguliere medicijnen geeft kun je geen groene leem gebruiken, want groene leem zorgt er ook voor dat die chemische spullen er zo snel mogelijk wordt uitgewerkt, bij homeopathische medicijnen zou het juist de werking versterken.
Dit gaat dus inderdaad nu niet want hij zit aan de rimadyl voor een week. Maar ik las ook dat als een hond gechipt is het niet kan...
Dat is hij ook.
Door Chezzies
#200104
Truus schreef: Tsjeetje wat een pech heeft jouw hond zeg :-\

Om de weerstand weer een beetje te verhogen, zou je probiotica capsules,of ook wel acidophilus capsules of lactobacillus capsules genoemd,kunnen geven.
In de reformzaak of drogist kun je dit krijgen.

Heel veel sterkte!
Ja het zit dit jaar ff tegen, ik zocht inderdaad namen van probiotica .. ze stonden me toch raar aan te gapen die meiden bij de drogist LOL.
Ik ga het opschrijven dank je wel.
Yoghurt vind ie vies namelijk, de kruidenmix vind ie wel heerlijk...zal ik hem maar even een zakje ( 250 ) per dag geven of is dat teveel.
Laatst gewijzigd door Chezzies op vr 05 nov 2004, 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#200453
Doggiegirl schreef:
Dit gaat dus inderdaad nu niet want hij zit aan de rimadyl voor een week. Maar ik las ook dat als een hond gechipt is het niet kan...
Dat is hij ook.
Of groene leem er idd een chip uit kan werken daar zijn de meningen over verdeeld, maar in combinatie met Rimadyl is dit geen goed idee.
Dan is er nog een ander middel dat je als reiniger kan gebruiken, ik geloof dat het chlorofyl heet.
Vond het volgende in een ander onderwerp:
chooky schreef: Misschieen dat een interne reinigingskuur ook goed zou zijn om te helpen. je kunt dan denken aan brandnetelextract, chlorofyl of groene leem (brandnetel is het minst heftige middel).
dit zijn middeltjes die helpen met het schoonmaken van het lijf.
Voor de zekerheid zou ik even wachten met het geven van een van deze middelen tot dat je geen medicijnen meer geeft.
Gelukkig trouwens dat je hond 'alleen' maar een spierblessure heeft.

En de kruidenmix, ik vind 250 gr. wel erg veel :-\, maar het kan natuurlijk geen kwaad, ik zou het over 2 dagen verdelen.
Laatst gewijzigd door Nitus op za 06 nov 2004, 00:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Chezzies
#200507
dan krijgt ie gewoon de helft van de kruidenmix en de rest gaat naar de andere 2 honden ( zoals ik normaal doe) toe.
Ja gelukkig allen 'maar' die spierblessure, hij heeft er een gewoonte van gemaakt dit jaar mij ontzettend te laten schrikken elke keer met zijn rare dingen.
Gelukkig valt de uitslag elke keer mee, mag zelf wel een oppep kuur nemen voor mijn zenuwen gestel :P
Laatst gewijzigd door Chezzies op za 06 nov 2004, 01:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#200517
Doggiegirl schreef: dan krijgt ie gewoon de helft van de kruidenmix en de rest gaat naar de andere 2 honden ( zoals ik normaal doe) toe.
Ja gelukkig allen 'maar' die spierblessure, hij heeft er een gewoonte van gemaakt dit jaar mij ontzettend te laten schrikken elke keer met zijn rare dingen.
Gelukkig valt de uitslag elke keer mee, mag zelf wel een oppep kuur nemen voor mijn zenuwen gestel :P
;D Misschien is voor jezelf de Rescueremedie van Bach een idee?
En wat dacht je verder van Fysiotherapie voor je hond? De meesten therapeuten werken ook met warmtedekens, dat is een soort electrische deken die ze op de pijnlijke plekken van de hond leggen, dat bevordert de bloeddoorstroming, en massage is natuurlijk ook altijd heel goed, al wordt dat niet door iedere hond gewaardeerd.
Sterkte met 'm rustig houden ;).
Door Eidos
#200627
Je kan bij een winkel als de Expert ofzo ook een warmtekussen kopen. Dat is hetzelfde als een electrische warmtedeken alleen dan in kussenvorm ( Ook ERG lekker voor jezelf als je moe bent, pijn hebt of half bevroren bent ;) ), die kan je dan zo op de rug leggen als hij lekker rustig ligt.
Door Chezzies
#200907
resque voor mezelf, was een goed idee...ik heb het laatst wel gebruikt toen ik examen moest doen voor iets...voor mijn gevoel werkte het niet hoor. Maar bij de honden lijkt het wel te werken.
Warmte kussen is een idee, ik doe nu TTouch bij hem dat vind ie heerlijk.
Door Truus
#200945
Doggiegirl schreef: resque voor mezelf, was een goed idee...ik heb het laatst wel gebruikt toen ik examen moest doen voor iets...voor mijn gevoel werkte het niet hoor. Maar bij de honden lijkt het wel te werken.
Warmte kussen is een idee, ik doe nu TTouch bij hem dat vind ie heerlijk.
Wat is TTouch, is dat het zelfde als Reiki?
Door Chezzies
#201051
eh ik doe niet aan reiki dus kan ik niet vergelijken.
Het is een soort massage, je kan er op internet wel over lezen het is van Linda Tellington
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door