Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door hannabelgje
#1731384
Mijn uk is half juli loops geweest. Sinds net voor het weekend is ze erg rustig en slaapt veel. Zou ze last van het warmere weer hebben of kan ze schijnzwanger zijn?

groetjes van Hanna.
Door K&D
#1731505
Als je verder niets vreemds aan haar ontdekt kan ze broeds zijn. Meestal beginnen ze een week of 8 na de loopsheid te trutten. Als je er wat aan wilt doen zijn er een aantal opties waaronder puurschijnzwanger (werkt hier goed) afleiden, veel wandelen, spelen en evt. minder eten geven. Niet laten lebberen aan de tepels, dan doe ik er wat kamferspray op (= niet lekker)
Wel opletten op mogelijke baarmoederproblemen.
Door hannabelgje
#1731732
Het gekke is dat het dus nog langer geen 8 weken na de loopsheid is. Maar misschien is het dat niet, de tepels zijn niet opgezwollen ofzo. Ze is alleen erg rustig en zit weer wat meer te trutten met haar eten.
Gisteravond tijdens de training deed ze het wel gewoon heel goed.

groetjes van Hanna.
Gebruikersavatar
Door kira
#1731739
Hier begint de schijnzwangerschap gelijk na de loopsheid, lomer en rustiger worden, soms wat mieren met eten. Op training merk ik ook verschil, alles gaat iets trager (maar wel goed), rond dag 50 gaan de tepels iets opzwellen en met dag 64 wordt er bevallen en komen de neppups en evt melkgift aan de orde (oh ja vanaf dag 60 ongeveer nog een bevallingskuil graven in de tuin). Dus denk zeker dat het dat kan zijn. De mate waarin dit proces plaats heeft, verschilt van loopsheid tot loopsheid en van hond tot hond. Grote beer is extreem, die krijgt individuele homeopathie die we nu eindelijk goed afgesteld lijken te hebben. Dame heeft het 1 keer gehad. Theemuts had het altijd minimaal (zou ook kunnen dat ze een beetje het gedrag van grote beer nadeed).
Door hannabelgje
#1731870
Hmm dan houd ik het wel in de gaten. Ik hoop niet dat het dat is. Ik heb niet zo'n behoefte aan een schijnzwanger trutje.
De vorige keer was haar eerste loopsheid, toen heb ik niks aan haar gemerkt.

groetjes van Hanna.
Door hannabelgje
#1733012
Het eten wordt ook steeds m,eer een drama en ze is extreem rustig. Denk toch dat het kassa is.

groetjes van Hanna.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door