Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Ivonne
#214561
Lizzy schreef: Kijk anders eens op deze site naar Rhus Tox:

http://www.homeo-natura.nl/gewrichtsproblemen.htm

Ik heb al veel goeds gezien van Rhus Tox.

Ik moet eerlijk zeggen Ivonne dat ik pijn bij een hond vreselijk vind. Je voelt je zoooo machteloos. En uiteindelijk zou ik ook eerder kiezen voor pijnstilling als de hond pijn laten lijden, maar ook weer niet voordat ik alles geprobeerd zou hebben.

Ik zag gisteren op http://www.puurnatuur.nl ook een middel dat je uitwendig kunt gebruiken. Van de Groene Os. Het heet Multi Milk. Hier de indicaties:

Bij alle gewrichtsklachten, onder andere artrose, peesaandoeningen, stijve of stramme spieren, voor soepele beweging na zware fysieke arbeid

Misschien ook lekker om hem daar mee in te masseren?
ik heb ff op die site gekeken; Bas past niet echt in het plaatje... hij vind kou zeker niet erg en nat worden maakt hem ook niet uit. Is het niet zo dat zo'n middel moet "kloppen" bij de patient?
Gebruikersavatar
Door Nitus
#214564
Ivonne schreef: ik heb ff op die site gekeken; Bas past niet echt in het plaatje... hij vind kou zeker niet erg en nat worden maakt hem ook niet uit. Is het niet zo dat zo'n middel moet "kloppen" bij de patient?
Het meest ideale is als het hele plaatje klopt volgens mij dan heb je het meeste kans op slagen, maar ook met minder overeenkomsten kan een hom. middel werken.
Wel balen dat het met z'n poot zo slecht gaat :'(, ik zou idd even afwachten wat die pijnstiller doet en werkt dat voortaan maar geven, ookal is het rotspul :-\. Moeilijk hoor :(. Beterschap in ieder geval :-*.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#215095
Bas deed het stukken beter op die pijnstiller ;D :-\ :'(. Dat is aan de ene kant natuurlijk fijn want nu kan ik hem tenminste helpen zodat ie zonder pijn zijn ding kan doen maar aan de andere kant is dit ongelofelijk balen.

Ik heb nu wel besloten dat ik Bas dagelijks een pijnstiller ga geven totdat de Duivelsklauw binnen is. Dan zal ik dat nog proberen, werkt dat niet dan gooi ik de handdoek in de ring en zet Bas terug op die onderhoudsdosering Rymadil want ik wil niet dat Bas nog langer met pijn loopt.
Door Truus
#215098
Dat is balen Ivonne :'(, ik kan me voorstellen dat je Bas niet met pijn laat lopen. Gaat het met de pijnstiller wel beter?
Geef je beertje een knuffel! :-*
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#215103
ja, op die pijnstiller ging het veel beter.... maar ja, ik wilde er eigenlijk niet aan en heb allerlei andere dingen geprobeerd maar dat hielp allemaal geen zier dus van pure "ellende" die pijnstiller gegeven en tja, die had dus wel effect.
Door Truus
#215111
Ivonne schreef: ja, op die pijnstiller ging het veel beter.... maar ja, ik wilde er eigenlijk niet aan en heb allerlei andere dingen geprobeerd maar dat hielp allemaal geen zier dus van pure "ellende" die pijnstiller gegeven en tja, die had dus wel effect.

Tsja :-\ dan zou ik het ook geven.Met pijn lopen is ook geen doen.
Misschien kun je het later weer afbouwen.
Heeft Bas geen last van dit vochtige koude weer...ik als mens heb er nog wel last van.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#215145
nou de reden waarom ik er niet aan wilde is omdat er dan eigenlijk geen weg terug is... toen hij afgelopen zomer aan die poot geopereerd werd heeft de DA me hier ook voor gewaarschuwd :-\ hij zei toen al dat het effect van korte duur zou zijn en helaas de man heeft gelijk gekregen. Toch heb ik geen spijt van die operatie want toen was het helemaal puinhoop en was dat de enige oplossing.

Bij Bas speelt pech gewoon een grote rol, hij heeft op dit moment nog maar 1 goede poot (voor zo lang dat duurt)
Door Truus
#215153
RHUS TOXICODENDRON (gifsumak): dit middel werkt sterk in op spieren, slijmvliezen, bindweefsels, gewrichten. De patiënt heeft altijd veel startproblemen en stijfheid na een periode van rust. De klachten verminderen bij beweging en bij voortgezette beweging kunnen de klachten soms helemaal verdwijnen. Vergt de patiënt echter tijdens het bewegen teveel van zichzelf, dan komen de klachten weer terug. De patiënt, passend bij rhus toxicodendron, kan heel slecht tegen kou en vocht en kan slecht stilliggen.


Is dit niks dan? Hiermee heeft Harry ons paard weer mee op de been gekregen.
Iedereen zei dat hij naar de slacht moest...na 9maanden liep hij weer wedstrijden.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#215160
nou, Bas voldoet niet aan dit plaatje: de klachten verdwijnen eigenlijk niet meer na de startstijfheid (verbeterd soms iets), bij teveel van zichzelf vergen is het helemaal puinhoop, Bas kan heel goed tegen kou en vocht en kan heeeel goed stilliggen.

Misschien is het wel wat maar ik probeer alleen die Duivelsklauw nog en als dat niet helpt dan zet ik hem toch echt eerst een tijd op de Rymadil.

Iedere keer dingen uitproberen waarbij na zoveel tijd blijkt dat het niet werkt wil ik even niet meer want dat betekend weer pijn voor Bas.

Ja, ik weet het, Rymadil is pokkespul maar voor nu vind ik het wel even best, continue pijn is niet leuk
Door Truus
#215168
Ik kan het me helemaal voorstellen en doe wat jij denkt dat goed is voor bas!
Met al jouw ervaring, weet je dat inmiddels het beste.Het belandrijkste is, dat hij geen pijn meer heeft.
Sterkte meis :-*
Door Truus
#215195
Ivonne schreef: ja zeker, al de halve dag omdat ik zo blij ben dat hij weer lekker in zijn vel zat ;D en jouw knuffel heeft ie ook al gehad ;D
Goed zo!!!!!! :D :-*
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#215196
;D ik ga mijn beertje even laten plassen en naar bed; moet er morgen op tijd uit want vanaf 8.00 uur kunnen er twee stoeltjes worden bezorgd die ik had besteld.

Truste allemaal en bedankt voor het meedenken !!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door