Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1726629
Vandaag al de uitslag van het bloedonderzoek te horen gekregen. De t4 waarden mogen tussen de 12 en 60 zitten, die van DJ was 28 en zouden geen klachten mogen/kunnen veroorzaken.

Ze adviseerde wel om dit met een jaartje nog eens te laten controleren omdat het wel aan de lage kant is. Ik blijf gewoon doorgaan met de Graphites D6 tabletjes en kijk of dit nog enig effect gaat hebben. Had wel een beetje het idee dat hij qua krabben wat rustiger is, maar dit gaat altijd met vlagen dus ik moet het echt over een langere termijn afwachten. Iemand nog suggesties of gedachten hierover, ik hoor ze graag! :)
#1728086
Misschien kun je beter een heel panel laten doen. Alleen de T4 (en TSH) zegt zo weinig. De T4 kan door zoveel dingen verlaagd worden, stress, medicijnen, noem maar op. De waarde van 28 vind ik niet laag, die vind ik prima en ik denk ook niet dat hertesten (ja, misschien 1 keer om te kijken of het misschien stress o.i.d. was) geen nut heeft. Mijn hond had een waarde van 7 en die had geen hypothyreoidie. Die enkele T4 waarde zegt dus niks.
#1729334
Je bedoeld een uitgebreid bloedonderzoek? DJ heeft geen stress, ook niet bij de DA. Buiten homeopathische en natuurlijke middelen om krijgt hij geen medicatie. Maar ik snap dat het aan meerdere factoren kan liggen en dat het een momentopname is. We zoeken het nog even verder uit en ik vermoed dat we een bezoek aan Tannetje brengen binnenkort als de klachten niet verminderen met Graphites.
#1729608
Deesje schreef: mijn hond heeft zijn t4 op de ondergrens liggen... een traag werkende schildklier kan ook nog trager gaan werken als je thyroxine gaat geven(de vraag vanuit het lichaam ontbreekt) .. dus dat is ook de reden waarom ik nu nog niet sta te springen om te kijken of medicatie te geven..
Ik heb eigenlijk nooit eerder gehoord dat meds 'n vertragende uitwerking op de thyroid functie heeft  :-\
Als de thyroid niet goed werkt dan moet je wel thyroxine of andere thyroid meds geven, en net als met mensen ,
zal de hond ook de rest van z'n leven de meds moeten innemen, want je kan er geen "genezing"mee brengen.
#1729841
het gaat dan ook over een schildklier die bijv op de ondergrens nog funktioneert.. wat ik las is dat het geven van thyroxine ervoor zorgt dat die spiegel hoog genoeg is en dus (via tsh) de aanmaak van lichaamseigen thyroxine minder wordt (omdat er genoeg in het lichaam aanwezig is).
ik heb geen idee of dit daadwerkelijk gebeurt, maar dit is wat ik gelezen heb.. en op zich klinkt het logisch..
#1730687
Ik heb ook een hond met een te traag werkend schildklier.
Ik heb het ontdekt dat ze tijdens de training veel rustiger werd als ze aan de kant stond en dat vond ik niet logisch want anders stond ze altijd te blaffen aan de kant en ze ging er nu bij liggen
Dus heb ik haar laten testen dit is nu ongeveer al een jaar 4 geleden
Zij kreeg als medicijn Elthyrone 200 voorgeschreven (menselijk gebruik,is goedkoper dan die voor dieren) maar vond het nog altijd dat ze snel moe werd met periodes en regelmatig bloed laten trekken en dan was de uitslag goed en af en toe werkte ze dan weer te snel en moest ik minderen met haar medicijn,het was altijd een geschommel met haar waarde,dan weer meer en dan weer minder
Nu ben ik bij een homeopatische dierenarts terecht gekomen en nu sinds een maand of2 krijgt ze Thyreoidea compositum en ze deed het nu op het ogenblik daar beter op,volgens de da zou dit medicijn de schildklier aan het werk zetten en het ander dat ik gaf zou gewoon hormonen toe dienen
Ze is zelfs afgevallen waar door ze nu wat meer eten krijgt en ze is veel vrolijker en ze krijgt veel meer vacht(enigste nadeel want ze was gemakkelijk van vacht daarvoor en snel droog en ze had een mooie vacht alleen geen onderwol en ruifde dus ook nooit, en nu ruift ze wel maar moet er erg aan sleuren om het eruit te krijgen,maar ja dat nemen we er met plezier bij zolang ze zich maar goed voelt)
Grtjs Gerda
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door