Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door jaBilly
#1711856
Hallo, kan iemand mij een goed adres geven van een holistische dierenarts in het Noorden?

In juni kwam ik op dit forum voor mijn border, met darmproblemen. Ik ben sinds die tijd overgestapt op carnibest. Eerst de pancreasversie, nu sinds een maand de natuurcarnibest. (bleek nl. na navraag dat de waardes van alvleesklier toch goed waren)

Mijn border is 12, de achterhand 'danst' op zijn tijd in negatieve zin dus. Daarvoor geef ik sinds een dikke maand Anticox-hd. poedervorm. Zie nog niet echt verbetering, maar ja. Dat is niet het ergste, hoort erbij, terwijl hij ook nog als een gek achter ballen aanrent. Daar waar ik me zorgen om maak zijn toch zijn darmen. Hij komt niet meer aan sinds juni. Hij kijkt soms zo leeg uit zijn ogen. Ik merk dat hij voor dat hij ontlasting moet doen toch iets van krampen krijgt of zo. Dan loopt hij heel timide achter me, verdwaasd, afwezig, met zijn neus op de grond, heel langzaam. Soms iets voor zijn ontlasting is hij er dan weer, wil weer rennen, pakt de bal , poept en dan is hij weer ok. Dit valt me nu op en het ziet er zeer treurig uit. Hij slaapt veel, maar als hij wakker is, is hij actief voor zijn leeftijd.

Ik kan weer naar de D.a. gaan, bloedwaardes laten prikken e.d. maar zie hier weinig heil in, w.s. krijg ik dan ook weer prednilon (die ik afgebouwd heb, omdat het ook spieren afbreekt.) Die kreeg hij voor zijn diareeproblemen. Dat is zo goed als over. Toch na zijn ontlasting zie ik hem nog wel persen en met moeite komt er dan slijm, beetje drap uit. Kortom denk echt dat alles een darmprobleem is. Ook toch gras willen eten, eraan likken.
Mijn volgende stap is dus denken aan probiotica....welke???? of toch een holistische d.a. opzoeken. Heeft iemand van jullie tips of herkenning?
Blijf het moeilijk vinden, wat nu het juiste is om te beslissen en te doen, juist omdat hij 12 jaar is nu. Is het ook allemaal ouderdom? Moeilijk.
Gr. janny en billy
Laatst gewijzigd door jaBilly op di 10 aug 2010, 09:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mary.vS
#1711953
Wanneer je Carnibest wilt blijven voeren is het misschien beter om de
diabeet te geven, die zou geen gluten bevatten, anders een ander merk
uitzoeken. Misschien is hier ook wel sprake van lekkende darmen, dan
zou de hond eerst een pot l-glutamine moeten opmaken en pas daarna
beginnen met pro-biotica.
Door jaBilly
#1711970
Hallo mary, waarom zonder gluten? Lekkende darm is idd ter sprake gekomen bij de d.a. tijdje terug, hij neemt geen eiwitten op. de darmflora moest weer op orde komen, ik dacht dat door de prednilon en het veranderen van het voer (gezien zijn ontlasting die eindelijk stevig werd weer na tijden) de darmflora wel weer op gang zou komen, toch is dat blijkbaar niet zo. Kun je me zeggen waar l-glutamine precies goed voor is ? en waarom eerst deze en dan pro-biotica? Heb jij ervaring met honden met lekkende darm? w.s. wel he. ik hoor/lees het wel. bedankt in ieder geval. gr  janny
Door Mary.vS
#1712037
jaBilly schreef: Hallo mary, waarom zonder gluten? Lekkende darm is idd ter sprake gekomen bij de d.a. tijdje terug, hij neemt geen eiwitten op. de darmflora moest weer op orde komen, ik dacht dat door de prednilon en het veranderen van het voer (gezien zijn ontlasting die eindelijk stevig werd weer na tijden) de darmflora wel weer op gang zou komen, toch is dat blijkbaar niet zo. Kun je me zeggen waar l-glutamine precies goed voor is ? en waarom eerst deze en dan pro-biotica? Heb jij ervaring met honden met lekkende darm? w.s. wel he. ik hoor/lees het wel. bedankt in ieder geval. gr  janny
Zonder gluten zal vrijwel iedereen je hier aanraden denk ik. Hieronder de link van de l-glutamine.
http://www.bonusan.nl/l-glutamine_poeder.html

Dat hebben we hier inderdaad net achter de rug met onze hond, daarna ging het goed met
pro-biotica,
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door