Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door deja
#1703843
Beau heeft een paar dagen geleden weer waterdunne ontlasting gehad en ik ben toen maar direct naar Erwin gegaan op mijn vraag of het echt geen giardia is gaf hij het antwoord 100 % niet.
Zijn ontlasting is ook nagekeken op het DNA van parasieten en omdat hij er al een tijd last van heeft had het DNA van de giardia in de ontlasting voor moeten komen.
Wat dan wel??
Ik heb alles van pup af aan moeten vertellen, het eerste jaar heeft Beau brokken gehad gestart met Royal Cannin daarna Vrobra daarna Hill's puppy large breed.
Dat ging ook regelmatig mis dus daar is het probleem al begonnen zwakke darmen.
Toen hij 11 maanden was ben ik KVV gaan geven kort daarna ben ik met hem op barf overgestapt.
Dat is toch een redelijke tijd goedgegaan wel een met wat verterings problemen.
Nu liep alles danig uit de hand. Erwin heeft een heel groot vermoeden dat Beau lekkende darmen heeft dus dat de binnenlaag van zijn darmen gaatjes hebben, en als we daar niets mee doen of gewoon anti biotica geven dan word het tijdelijk wel weer goed, maar het probleem keert dan weer terug, met als gevolg daarna een hond met huidklachten.
Wat hij nu gaat doen is de darmen dichten met  Glutamine en veel probiotica ik hoop nu dat we op de goede weg zijn en dat Beau spoedig zal herstellen.
Hij mag nooit meer brokken want de granen zijn de boosdoener zegt Erwin.
#1703880
Beau staat al sinds een paar weken alleen maar op kip dus karkassen orgaan en filet ik geef ook wel smuldier kip dat is gemalen kippenvlees met gemalen karkassen.
Er werd ook aan intollerantie van voeding gedacht en ik mocht dan iedere keer wat toevoegen maar het ging aldoor mis en op het laatst ook al gewoon met kip, dus toen moest ik met hem komen, en nu word er hier sterk aan gedacht.
#1704168
Ik krijg zelf van Erwin de indruk dat ik er redelijk op tijd bij ben en dat het niet een heel groot probleem moet zijn als er niets gebeurd word het wel een groot probleem, ben gisteravond begonnen met glutomine en als het allemaal goed gaat mag hij over een dag of 8 weer alles hebben.
Ik heb dus niet de indruk dat het zoooo heftig is maar ja ik weet het ook niet goed.
Het is de binnenkant van zijn darmen dus ik geloof het slijmvlies wat is aangetast waar lekken in zitten.

Beau is ook getest op coccidiose en brillenkokersgist VLN daar moet de uitslag nog van komen.
Laatst gewijzigd door deja op wo 04 aug 2010, 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.
#1704635
pallas schreef: Lijkt wel op wat de ziekte van crohn bij mensen is. :-\
Uitzoeken wat wel goed gaat en de darmflora optimaal krijgen en idd géén graan.

geen kleine opgave hoor....veel succes met de behandeling :-*
Klopt  ;)


De korst die op de darmwand blijft kleven bij ontijdige en onvolledige ontlasting verhardt, verwekt ontstekingen en verwondt de darmwand. De dikke darm wordt steeds wijder, langer en zwaarder en zakt door. Het lichte vlies waarmee de darm aan de ruggengraat ophangt, ontwikkelt zich tot een stevige band waarover de darm in een knik gaat hangen. Die knik verergert de verstopping. Daar komt weer een ontsteking en een wonde. Zo ontstaan er wonden in het oppervlak van het darmslijmvlies. Die wonden zijn onbewaakte plaatsen, waarlangs grotere eiwitdeeltjes en ziektekiemen ongehinderd in het bloed komen. Denk aan wonden in de huid waarlangs bacteriën in het bloed kunnen binnendringen. Dat noemt men een lekkende darm. Dat merkt men het eerst aan de krampen in de spieren van de darmen op de plaats van de ontstekingen. Die grotere eiwitdeeltjes en ziektekiemen worden in het bloed herkend en afgebroken door het immuun systeem van het bloed. Ook die afbraakproducten worden uit het bloed gezuiverd door de lever. Zijn er teveel dan kan de lever het werk niet meer aan en dan worden die afbraakproducten neergezet in allerlei organen en weefsels. In het eindstadium geraken de spieren van de blindedarmklep ontstoken en verlamd, zodat er vrije doorgang is van alle gifstoffen en slechte bacteriën vanuit de dikke darm naar de dunne darm. Zo wordt de hoeveelheid gifstoffen die in het bloed komen sterk vergroot. Die gebreken ziet men tenslotte aan de vorm van het lichaam en aan de manier van gaan en staan van de persoon.

http://www.colonfree.nl/publicaties.html

http://www.fonteine.com/lekkende_darm.html
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door