Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Alba
#1701424
Binnenkort willen we Alba's heupen laten rontgenen, ik wil zowel voor de Raad (Hirschfeld stichting) als PennHIP laten doen. Eigenlijk was ik zowiezo van plan om voor die tijd een keer met haar langs een osteopaat te gaan, kijken of alles helemaal ok is en haar lijf in balans. Niet specifiek voor die heupfoto's maar ook omdat we wat meer willen gaan sporten en algemeen leek het me helemaal niet zo dom. Ik heb wel eens met een Engelse fokker gesproken die al zijn honden elk jaar een keer liet controleren, hij was daar heel tevreden mee en zei dat zijn honden allemaal heel gezond oud werden.

Ik verwacht geen problemen, maar ze heeft bv. best een tijdje net-niet-helemaal goed gelopen door een plekje met wat afwijkende hoorngroei op een voetzooltje van een achterpoot. Niet mank, maar soms wat ongemakkelijk. Het zo dus zomaar kunnen dat ze een heel klein beetje scheef is bijvoorbeeld.

Nou weet ik niet zo goed het verschil tussen een osteopaat en chiropractor, maar zoeken op osteopaat leverde mij een adres op van een osteopaten-praktijk in Bilthoven van Bianka van de Klomp en Danielle Bersma. Wat ik lees op hun website, is osteopatie wel wat ik 'zoek' voor Alba, maar ik hoor graag van experts!

Heeft iemand ervaring met bovenstaande osteopaten of kan iemand me een (andere) goede aanraden? Het hoeft niet persé in de buurt te zijn (we wonen in Zeist), ik rij graag voor een heel goede! Op de website van deze dames zie ik veel over paarden, dat is denk ik vooral omdat daar de meeste klandizie vandaan zal komen maar misschien dat er ook wel osteopaten zijn die zich meer richten op honden?

Alvast bedankt!
Door Deesje
#1701447
waar wil je haar laten penhippen? ik wil mijn hondjes ook nog steeds laten penhippen maar het verzenden is aardig aan de prijs, van de dierenkliniek in putten kreeg ik het aanbod om met meerdere honden tegelijk te komen, dan betaal je maar eenmalig verzendkosten (om de cd naar amerika te sturen) van 75,- en die kun je dan met meerdere mensen delen..
Door Deesje
#1702758
ik ken in ieder geval nog 1 of 2 mensen die evt ook willen.. dus samen zou mooi zijn, scheelt toch weer een hoop in de kosten.

ik zal eens even navragen of dat binnen een bepaald tijdsbestek moet..
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door