Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Olaf
#1699173
Hallo barfplaats leden,
Ik ben hier voor het eerst. Reden dat ik mij heb aangemeld is dat bij mijn hond van 2jaar en 4 maanden vorige week biopten zijn genomen van neusbrug en onder haar neusvleugel, dit voor verdenking van Pemphigus.
Gisteren hebben we de uitslag ontvangen en nu blijkt het waarschijnlijk te gaan om DLE (lupus), alleen niet 100% zeker aangezien in 1 van de huidlagen de typische cellen voor DLE ontbreken..
Kan een beginstadium zijn voor Dle, of toch wat anders?
reden om te laten onderzoeken was dat ze last had van opgezette ooghoeken en toch wat depigmentatie onder haar neusvleugel. 
Wij willen nu inzetten om haar immuunsysteem zo sterk en goed mogelijk te houden, zodat een mogelijke uitbraak onderdrukt kan worden. Omdat de diagnose geen 100% uitsluitsel geeft, wil de da (en ikzelf ook niet) haar geen prednisolon geven.
Vorige week zijn we begonnen met doils joint (omega 3), daarnaast zal ze ws nog extra vitaminen krijgen, maar daar is onze homeophaat nog mee bezig
Wij voeren onze hond farmfood brok en 2 a 3 x per week krijgt ze kvv. Voorheen duck maar ben sinds kort overgestapt op natudog (dit omdat hier minder granen en gluten in verwerkt zitten.) ..
Ik zit nu te dubben of ik haar volledig ga overzetten op kvv, mogelijk dat dit ten goede komt aan haar immuunsysteem en inwendig wezentje ( ps.Barfen ken ik, voor mij is het nu niet denkbaar dat ik ga barfen..ik kvv dus bewust.. (haha))
Misschien dat iemand hier op dit forum mij daar een antwoord op kan geven?
Door Lizzy
#1699883
Ik denk dat het een buitengewoon goed idee is om helemaal over te schakelen op verse/rauwe voeding. BARF zou mijn voorkeur hebben maar als je dat niet ziet zitten, dan begrijp ik dat natuurlijk. Ik zou dan zeker kiezen voor een merk waar alleen natuurlijke ingredienten in zitten en waar ze diverse smaken/diersoorten in hebben. Zodat je zoveel mogelijk kunt afwisselen.

Barfplaats wordt gesponsord door