Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ingridsmits
#1697651
Ik heb een bordercollie van 1 jaar oud en hij heeft sinds februari af en aan last van zijn pootjes.
Eerst ben ik naar de dierenarts gegaan en hij vertelde mij dat het geen demodex is maar een soort bacterie die hij heeft opgelopen.
Tot 2x toe antibiotica gehad en langzaam verdween de likneiging en de pootjes zijn geheeld.
Dit betrof zijn voorpootjes en dan bovenop en tussen de teentjes.

Ik denk dat het ergens in mei was, dat het feest weer opnieuw begon.
Toen ben ik naar een dierenarts gegaan die ook bioresinantie beoefend.
Zij vertelde mij dat hij last had van zijn hormomen, gevoelig is voor straling en allergisch is voor rauw rundvlees, inmiddels was het al weer aan de beterende hand. Dus bachdruppels mee en na 6 weken weer voor controle.
Tijdens deze 6  weken geen rauw rundvlees en de druppels dus toedienen. De bioresonantie DA meldde tijdens deze controle, dat de allergie voor rauw rundvlees over was, de hormoonhuishouding leek goed, maar het stralingsverhaal bleef. Toch nog weer bachdruppels mee.
Nu heeft hij sinds vorige week zijn achterpootjes bovenop kapot gelikt tot bloedens toe en ik heb de bioresonantie DA weer gebeld en zij adviseert natuurlijk om weer langs te komen en toch goed te kijken naar het stralingsverhaal.

Inmiddels ben ik erachter dat de boerderij waar ik sinds kort (februari j.l.) woon in een soort aardstralingszone ligt en er ligt een waterader. Nu is dat een wereld die mij volkomen vreemd is en ik heb even geïnformeerd wat het kost om het huis stralingsvrij te krijgen. Dat betekent dat ik een broncorrector moet aanschaffen voor de som van bijna drieduizend euro!!!
Heeft iemand na het lezen van mijn verhaal suggesties of info??

Even ter info Liam is een sable bordercollie van 1 jaar oud en hij krijgt voldoende aandacht en beweging. We doen dogdance, behendigheid en voor de fun schapendrijven.
Hij krijgt kvv met af en toe een karkas van kip o.i.d. De kip die hij krijgt is zoveel mogelijk biologisch.
Op dit moment heb ik hem weer op vis en geef geen rauw rundvlees, je weet maar nooit.
Ik ben benieuwd naar de reacties op dit verhaal.

Een (gezonde) poot van Liam en groeten van Ingrid
Door Mevroi Kruim
#1697679
Hoi en welkom!
Vervelend voor Liam, en voor jou!
Vraagje: bevat de kvv die hij eet ook granen? Dat is het eerste dat ik weg zou laten.
Heeft de da een afkrabsel gemaakt om te checken wat er precies met de pootjes was?

Het kan idd iets met voedsel zijn, of iets in de omgeving waar hij allergisch op reageert, bv pollen. Dan zou je denk ik wel reacties op meer plaatsen op de huid verwachten en niet alleen voorpoten of alleen achterpoten, hoewel het natuurlijk kan zijn dat hij 1x met de voorpoten en 1x met de achterpoten met iets allergeens in aanraking is geweest.
En verder kan het stress wezen. Voorpoten likken met name is bekend van border collies. Samenhangend met de verhuizing zou een mogelijkheid zijn; misschien is er recent weer iets stressends voorgevallen?

Wat vaak wel helpt zijn homeopathische druppels, bv Puur Jeuk.
Door Borke
#1697853
Zelf ben ik - volgens bioresonantie therapeut - gevoelig voor straling, in mijn geval van een dect telefoon.
Zij adviseerde mij een zwarte tourmalijn bij mij te dragen en ik heb er eentje in mijn broekzak. Daarbij heb ik ook dieetvoorschriften gekregen en ben zo over het probleem heen gegroeid.

Misschien is een zwarte tourmalijn aan de halsband, aan de bench of in de buurt van de slaapplaats een idee?

http://www.destralendezon.nl/assets/s2d ... index.html

Voor mij allemaal vaag en zweverig gedoe trouwens al dit soort adviezen, maar ja... ik heb er zelf wel baat bij gehad  :)
Door Sella
#1698375
Ik zet zwarte toermalijn in tegen de breukstraling.
Een therapeut heeft mij verteld: ik kan je een apparat van een paar duizen euro verkopen of je koopt zwarte ongepolijste toermalijn.
Ik heb er 1 in de meter kast,1bij de binnenkomst van de kabeltv.
Op alle plekken die raar aanvoelen heb ik kleinere steentjes neergelegd.
Boven heb ik ook neergelegd.
Ik heb iemand laten checken hoe het met mijn huis en straling gesteld is(was vriendendienst) en ik meet negatief.
Google maar eens op zwarte toermalijn en aardstraling, breuklijnen ect.
Door Stola
#1702570
Hoi hoi,

Het klinkt misschien raar maar kan het zijn dat het zichzelf in stand houdt?
Ik bedoel... krijgt ze er ook extra aandacht door?
Aandacht  door:  het likken te voorkomen dus praten of veel met liam bezig zijn dan.
Maar misschien ook eens foei roepen of steeds naar hem kijken als hij met zijn pootjes bezig is.

Plus je kunt ook eens goed kijken of al de aktiviteiten die je noemt ook stress kunnen opleveren. Dat kan. Niet iedere hond vind bepaalde aktiviteiten leuk. Je zou eens iemand kunnen laten kijken die er verstand van heeft hoe ze zich tijdens de trainingen gedraagt. Zelf zie je dat niet echt als je bezig bent.

Dat kan heel goed ook een oorzaak zijn.

Ik geloof wel in aardstralen en zou de ligplaats van Liam dan veranderen als dat geen goede plek is maar iets aanschaffen van € 3000,00 Hmmmm :o Verdiep je maar eerst in de materie van aardstraling  zou ik zeggen en vraag ook eens advies van andere mensen die daar verstand van hebben. Misschien een wichelroedeloper? Bovendien weet ik wel dat als je gevoelig bent voor straling dat je het dan buiten je huis zo weer op kunt lopen. Dus het is niet helemaal afdoende volgens mij.
Misschien dat dan inderdaad de steentjes bij je dragen kan helpen. Dat kun je altijd proberen. Die zou ik dan wel eerst laten reinigen of opladen. Sommige verkopers op internet doen dat al voordat ze op de bus gaan. Dus daar kun je naar vragen. dan zijn ze helemaal fris :biggrin2:

Zomaar wat tips hoor. Misschien heb je er iets aan.
Door ingridsmits
#1702990
Bedankt voor jullie reacties.
Het is nu weer een beetje aan de beterende hand, of moet ik zeggen poot....
We blijven het onderzoeken en dat van die toermalijnstenen kan ik natuurlijk altijd proberen.

groeten Ingrid
#1703462
hallo loopt je hond op landbouw grond ,dan kan het daar van zijn,de grond die bemest wordt kan hij misschien dan niet tegen,mijn hond heeft zoiets dergelijks ook gehad alleen leek het op of zijn nagels loskwamen,heb je die al bekeken,want het valt haast niet op tussen de nagelriemen gaat het schimmelen zoiets.
eerst wist ik ook niet waar het van kwam,opeens ging het belletje rinkelen daar ik zijn pootjes behandelde in molcosan en dat ging goed tot hij weer op landbouw grond kwam de boer had net de grond bemest en toen kreeg hij het weer,ik heb ze toen weer behandeld en toen ging het echt weg nadat ik ook niet meer met de hond daar kwam,zo wist ik zeker dat het daarvan kwam,ik  ben benieuwd wat je er van vindt.
mijn vriendin zij dat het misschien een schimmel kan zijn,je moet elke dag met de pootjes in molcosan en dat heb ik een tijd volgehouden,de dr kon het niet vinden.
groetjes astrid
Door Bien
#1703584
Ik zou toch echt eens kijken of je kvv graan of rijst bevat. Probeer eens een graan en rijst vrij kvv een aantal weken.
Is de vacht bij of onder de poten ook verkleurd?
Zijn t alle poten waar ie aan bijt?
Bijt of likt de hond aan de poten?
Ik weet niet waarmee je beloont maar hier kunnen ook granen ed inzitten! Boerenbond heeft tegenwoordig aardig war gedroogd spul liggen probeer dat eens.
Succes ik hoop dat je er wat aan hebt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door