Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Nyncke
#1694211
Cadiz heeft een tijdje terug in een grasaar gestapt en die is onder zijn voetzool in gegaan en boven de teen weer uitgekomen.
Zijn teen is gaan ontsteken, eerst met een homeopatische tinctuur behandelt, was mooi dicht maar het begon opnieuw.

Daarna badedas 1-2x daags, nu is het bijn dicht maar teen ziet er niet mooi uit.

Wat kan ik nog doen?
Door barbarella
#1694217
Ik ben erg van de oude middeltjes: bakje lauw water maken met soda erin. Houdt de poot er een kwartier in (of als de hond niet zo lang stil kan zitten) bijv. 3x 5 minuten. De soda trekt alle rommel uit de wond en kan geen kwaad. Je moet alleen na afloop het pootje goed afspoelen zodat hij het niet binnenkrijgt met wassen.
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1694269
Nyncke schreef: Moet groene leem of kan het ook gewone leem zijn?
dat weet ik niet ik heb zo'n tube van de groene os en dat heb ik gesmeerd  :)
Door Fokke-Sido
#1694277
Biotex werkt ook, net als soda.
Een andere mogelijkheid is echinaforce (vloeibaar) van dr. Vogel in zo warm mogelijk water.
Door djoery
#1696268
Het is heel verstandig om na elke uitlaatbeurt de pootjes te kontroleren .op eventueel een aar . Ik heb er soms wel 10 per dag ,als ze door een bepaalt gedeelte rent,waar de aar in volle bloei staat. Toch 2 x door arts moeten laten verwijderen . In de volksmond heet het mouwenkruiper .De aar zat behoorlijk diep , maar met een  dun en lang pincet ,is hij er uitgehaald en gespoeld .Als ze aan haar pootje likt ga ik op onderzoek uit. Ik heb nog nooit van middeltjes gehoord zoals hier beschreven,je kan het niet gewoon dichtsmeren ,de aar moet er uit hoe dan ook .
Door Nyncke
#1697311
De aar is eruit maar het ziet er gewoon niet mooi uit, en steeds wil het dichtgroeien en dat ziet het er redelijk mooi uit maar gaat het toch weer ontsteken :(
Door Mevroi Kruim
#1697537
Met Marije eens. Ik ben ook voor de biotex ipv soda, vind het beter werken en minder prikken. Maar in dit geval met ouwe troep erin zou ik voor de groene leem gaan. Veel natuurvoedingswinkels hebben het, de fijne variant kun je met een beetje water aanmaken tot een dik papje en op de wond smeren. Het wordt goed hard en slijt er niet snel af.
Het is iig belangrijk dat de wond nog niet dicht gaat want dan kan de troep er niet uit.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door