Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#1691528
Vanaf donderdag ochtend heeft Sammy 1-2 keer in de ochtend dat ze moet 'overgeven'.

Haar buik trekt samen, ze moet kokhalzen en maakt overgeef geluiden en wilt er ook echt iets uitgooien, alleen er komt niets uit, geen eten, geen gal en geen slijm.
Ze is niet misselijk want ze eet en drinkt wel gewoon, geen koorts en ze is ook gewoon aktief.
Voor zover ik me kan herinneren heeft ze ook niets verkeerds gegeten en voor zover ik kan zien zit er ook niets in haar keel.
Daarbij doet ze het ook voornamelijk 's-morgens, iemand enig idee wat het kan zijn??

Daarnaast heeft ze vannacht haar voet helemaal open gebeten, het is open (oppervlakkige) wond  :-\
Wat kan ik hiermee doen??

Alvast bedankt weer!
#1691601
Ok, ga ik even groene leem halen, kan ik dat gewoon bij een normale drogist kopen?

En tja, een lege maag dacht ik zelf ook. Alleen ik heb haar donderdag en vrijdag voor ik naar bed ging nog wat yoghurt gegeven en dat heeft niets geholpen helaas  :-\
Door Borke
#1692050
Sofi heeft dat ook een tijdje gehad.
Ik heb haar toen ook in de ochtend wat eten gegeven, direct als ik opstond.
Verder haar 's avonds wat meer eten gegeven, dus de algehele portie verhoogd.
Het is toen  vanzelf over gegaan  :)
#1692283
Sammy krijgt 's-morgens al een klein beetje eten ivm haar supplementen en de rest van haar eten eind van de middag, begin van de avond.
Ik zal de komende tijd iig nog wat yoghurt blijven geven voordat ik naar bed ga, hopelijk helpt dat.

Hoewel het 'overgeven' ook vannacht gebeurde ipv vanmorgen  :-\
Gebruikersavatar
Door Riek
#1692284
Femke kreeg eerst ook 2 x per dag eten.
's ochtend rond 7 uur en 's middags rond half 6.
Dit was te weinig voor haar. Ze krijgt nu dezefdle hoeveelheid (90 gram) maar verdeeld over 3 x.
35-40-15 gram ongeveer, dit weeg ik niet af.
Ze is maar een pukkie van 3 kg.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door