Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Angelique
#194578
Ineke schreef: De assistente heeft teruggebeld.

Ik mag de otifin voor Bas gebruiken. De resorcine absoluut niet. Het komt van de faculteit Utrecht en werkt tegen gisten (Mufasa heeft inderdaad gisten in zijn oren)

Liever hebben ze dat ik langskom met Bas ::). (Ja, ja. 23 euro vangen en dan zeggen dat ik otifin kan gebruiken) .Als hij namelijk een gaatje in zijn trommelvlies heeft kan de otifin schade veroorzaken :o ::)
Waarom zou hij nu een gaatje in zijn trommelvlies moeten hebben ::) :-\

Leuk hoor zo'n verzekering, maar als je nog niet helemaal in de molen zit is het heel lastig. Bas heeft nota bene een beperking van 6 mnd op luchtwegen, keel en neus omdat hij rúim een jaar geleden tegen een luchtweg infectie is behandeld. En dat eigenlijk omdat Mufasa een behoorlijke luchtweg infectie had en Bas mogelijk besmet zou kunnen worden, maar dat staat natuurlijk niet in zijn medisch dossier.

Maar goed. Bedankt voor het meedenken. Hopenlijk krijg ik dat oor op deze manier onder controle.

En Danielle: Een klein beetje is inderdaad genoeg hoor. Dat oortje zit zo vol.
Bij Mufasa moet die hele tuut erin en dan knijpen maar...

Effijn, Bas kruipt ook regelmatig bij Mufasa in zijn oor en dan zit zijn hele kop erin. Wat een verschil hè?

Ik heb bij Mufasa een paar mnd geleden een oorcleaner gebruikt (Beau-Beau), wat resulteerde in 3-4 dagen een zeer gevoelig rood oor. Ik denk zelf dat daarmee de hele ellende met die gisten is begonnen. Ik ben er dus een beetje voorzichtig mee.
Ik zal eens rondlezen wat een goede oorcleaner is en op welke manier.
Beau beau is rotzooi in het kwadraat. Voor dat soort (blijkbaar gevoelige) oren zou ik de Specicare gebruiken.
Door Ineke
#194590
Angelique schreef:
Beau beau is rotzooi in het kwadraat. Voor dat soort (blijkbaar gevoelige) oren zou ik de Specicare gebruiken.
Ja, daar ben ik achter. Ik had ook nog iets op de markt gekocht. Moest ik na openen in de koelkast bewaren. Nee, dat is lekker in je oren, vloeistof van 6 gr. Brrr.

Ik zal die Specicare dan wel eens proberen.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#194603
Angelique schreef: Beau beau is rotzooi in het kwadraat. Voor dat soort (blijkbaar gevoelige) oren zou ik de Specicare gebruiken.
Ik gebruik af en toe Beau-Beau maar alleen nog maar op een wattenschijfje die ik om mijn vinger doe om dan de oorschelp schoon te maken, heb het 1x in het oor gegoten en vond ook idd dat de oren daarna knap rood waren aan de binnenkant.
Zijn de Prodier oordruppels van VSM ook geen goed alternatief? (want volgens mij kun je niet zo makkelijk aan die Specicare komen) :-\
Gebruikersavatar
Door Angelique
#194618
Nitus schreef:

Ik gebruik af en toe Beau-Beau maar alleen nog maar op een wattenschijfje die ik om mijn vinger doe om dan de oorschelp schoon te maken, heb het 1x in het oor gegoten en vond ook idd dat de oren daarna knap rood waren aan de binnenkant.
Zijn de Prodier oordruppels van VSM ook geen goed alternatief? (want volgens mij kun je niet zo makkelijk aan die Specicare komen) :-\
Als echt schoonmaakmiddel zou ik de Specicare preferenen. De VSM-druppels zou ik geven ter vervanging van de oti-zalfjes-gelletjes-olietje.
Beide middelen zijn naar mijn bescheiden mening even makkelijk verkrijgbaar.
Door Ineke
#194647
Angelique schreef:
Beide middelen zijn naar mijn bescheiden mening even makkelijk verkrijgbaar.
En bestellen is heel gemakkelijk ;)
Gebruikersavatar
Door Nitus
#194701
Ineke schreef:

En bestellen is heel gemakkelijk ;)
Ja, dat heb ik zojuist gezien ;D Ik dacht dat je Specicare alleen maar via de DA kon krijgen, maar dat had ik fout zie ik nu ;)
En Angelique bedankt voor de verdere info, is ook erg nuttig :).
Laatst gewijzigd door Nitus op di 26 okt 2004, 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#194726
Angelique schreef:

Beau beau is rotzooi in het kwadraat. Voor dat soort (blijkbaar gevoelige) oren zou ik de Specicare gebruiken.
Ja klopt inderdaad! Ik heb dit 1 keer bij Whoofer gebruikt en het flesje daarna ritueel weggegooid. Wat een bagger...
Gebruikersavatar
Door Angelique
#194759
Lizzy schreef:

gebruikt en het flesje daarna ritueel weggegooid. Wat een bagger...
Ben zeer benieuwd wat dat inhoud....onderhands, bovenhands ::) ;D
Door tieneke
#194775
Ineke schreef:

Ja, daar ben ik achter. Ik had ook nog iets op de markt gekocht. Moest ik na openen in de koelkast bewaren. Nee, dat is lekker in je oren, vloeistof van 6 gr. Brrr.

Ja leuk he?
Tara heeft er meteen een oren-tic aan overgehouden :-\
Als ik haar flapper omhoogklap gaat ze al rennen!
Nu geef ik haar na iedere oorinspectie wat lekkers.
Door Ineke
#194834
tieneke schreef:
Ja leuk he?
Tara heeft er meteen een oren-tic aan overgehouden :-\
Als ik haar flapper omhoogklap gaat ze al rennen!
Nu geef ik haar na iedere oorinspectie wat lekkers.
Nu met een 'normale' olie krijgt Mufasa er na zo'n 4,5 week ook wel de balen van hoor. 2x per dag olie en 1x per dag druppelen.
Als ik de tubbes pak gaat direct die kop naar de grond. Ik moet mijn knie met opgetrokken been onder zijn kop houden, anders liggen we beiden op de grond te zalven ;D
Heb je enig idee hoe gemakkelijk dat gaat, orenzalven in de ooievaarshouding? Gelukkig laat hij het wel netjes toe. Wat een braaf beest toch.

Bas is heel anders. Hij verdwijnt nu al achter de bank als ik maar naar de tubbes kijk. Watje ::)

Verder heeft Mufasa zijn ballen kapot gelikt en heeft hij zijn poot kapot gestoten tijdens het spelen met Bas.

Verder gaat het hier wel goed met de jongens hoor ::)
Door Lizzy
#194844
Angelique schreef:

Ben zeer benieuwd wat dat inhoud....onderhands, bovenhands ::) ;D
;D

Nou, dat houdt in dat er een klachtje wordt gestuurd (nooit meer wat gehoord trouwens) en dat het flesje daarna met een grote zwaai met het zwaar chemisch afval is gezet
Door Helen
#195272
Balou heeft een gevoelig oortje. Toen we haar kregen piepte ze altijd als je eraan zat. Was toen waarschijnlijk al een beetje ontstoken, maar dat ging vanzelf over na een paar keer schoonmaken met een vochtig watje. Als nu haar ene oortje ietsje geirriteerd is ( de anere is dat nl nooit) druppel ik er enkele druppels zilverwater in. Werkt hier als een trein. Het oortje is na twee dagen druppelen weer helemaal rustig.
Door Ineke
#195332
Met Bas gaat het al een stuk beter. zijn oorschelp is alweer roze ipv knalrood.

Ik heb mijn bestellng inmiddels binnen en kan aan de slag.
Angelique, bedankt voor de snelle service. Overtoom is er niets bij ;)

Ik heb direct maar een voorraadje aangelegd: Zilverwater, VSM oordruppels, teatree olie, oorcleaner.

Kom maar op met die kwaaltjes. Ik ben er klaar voor.

Al hoewel, doe die kwaaltjes toch maar niet. Ik gooi dit alles liever ongeopend weg als de T.H.T. datum is overschreden ;)
Door tieneke
#195428
Gelukkig gaat het beter met Bas zijn oor :D
En die natuurlijke middeltjes zijn veel beter!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door