Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tigger
#195728
Angelique schreef: Als echt schoonmaakmiddel zou ik de Specicare preferenen. De VSM-druppels zou ik geven ter vervanging van de oti-zalfjes-gelletjes-olietje.
Beide middelen zijn naar mijn bescheiden mening even makkelijk verkrijgbaar.
Zou je mij misschien kunnen vertellen of Specicare ook alcohol bevat?
Beau heeft veel last van oormijt en daarvoor gebruik ik altijd de VSM druppels, wat goed werkt. Is het ook verstandig om dan als onderhoud Specicare te gaan gebruiken?
Door danielle1980
#195732
Ineke schreef: Met Bas gaat het al een stuk beter. zijn oorschelp is alweer roze ipv knalrood.

Ik heb mijn bestellng inmiddels binnen en kan aan de slag.
Angelique, bedankt voor de snelle service. Overtoom is er niets bij ;)

Ik heb direct maar een voorraadje aangelegd: Zilverwater, VSM oordruppels, teatree olie, oorcleaner.

Kom maar op met die kwaaltjes. Ik ben er klaar voor.

Al hoewel, doe die kwaaltjes toch maar niet. Ik gooi dit alles liever ongeopend weg als de T.H.T. datum is overschreden ;)
wat fijn dat het met bas alweer een stuk beter gaat :D

en je hebt gelijk een voorraad aangelegt zie ik ;)
Door Ineke
#195735
Er zit alcohol in en 2-propanol.

Bas vond het h e l e m a a l niets. Hoesten, proesten, snuit afvegen en poetsen tegen van alles en nog wat. Leek wel of hij bezeten was. Knettergek!

Het leek wel of het zeer deed. Even later met de VSM idem, maar dat kan toch geen pijn doen?
Ik denk dat het gewoon koud is in de oren. De oren zijn toch al warm. Als er dan koude vloeistof in gaat lijkt me dat ook niet echt lekker.

Nu is Bas een aansteller eerste klas. Toen het flesje oorcleaner open ging was Bas al nergens meer te vinden: Bah, stinkt, wegwezen....... Een echte terrier. Sjonge, jonge wat een held ::)
Door Ineke
#197497
Ik zou jullie op de hoogte houden.

Vandaag met Bas naar de da geweest. Zijn oor werd slechter ipv beter.
Bas heeft een Giga oormijt infectie. Dat heeft hij dus al een poosje!! . Toen ik met Mufasa 5 weken geleden zijn oren liet bekijken voor een oorontsteking, had Bas dus al een opengekrabt oor, maar die da kon er niets aan zien.
Nu, na 5 weken, dus ff wel !!!

Resultaat: Een hond, Bas, Otimectin en twee honden 3 mnd lang op de Stronghold. Over 3 weken controle
Kassa: 94 euro. Mag ik even vangen !!

Eén plus puntje: Mufasa is voor nu van zijn ooronsteking af. Ik zal hem over drie weken voor de zekerheid toch maar even meenemen en de Otifin voor zolang maar even bewaren. Nu maar hopen dat de Stronghold en de schone oren van Mufasa de oormijt tegen kunnen houden.

Zaterdag de honden een daagje bji een ander onderdak brengen kan ik dus ook vergeten :(

Honden zijn een verrijking van je leven, maar daar denkt mijn portemonee heeeel anders over.
Laatst gewijzigd door Ineke op ma 01 nov 2004, 17:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Francisca
#197508
Nou daar ben je mooi klaar mee!! Sterkte. :-*
Onze ene kat heeft jaaaaren oormijt gehad terwijl onze DA zei van niet. Toen we een nieuwe DA kregen zag hij meteen dat het oormijt was. ::) ;D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#197538
Ineke schreef: Ik zou jullie op de hoogte houden.

Vandaag met Bas naar de da geweest. Zijn oor werd slechter ipv beter.
Bas heeft een Giga oormijt infectie. Dat heeft hij dus al een poosje!! . Toen ik met Mufasa 5 weken geleden zijn oren liet bekijken voor een oorontsteking, had Bas dus al een opengekrabt oor, maar die da kon er niets aan zien.
Nu, na 5 weken, dus ff wel !!!

Resultaat: Een hond, Bas, Otimectin en twee honden 3 mnd lang op de Stronghold. Over 3 weken controle
Kassa: 94 euro. Mag ik even vangen !!

Eén plus puntje: Mufasa is voor nu van zijn ooronsteking af. Ik zal hem over drie weken voor de zekerheid toch maar even meenemen en de Otifin voor zolang maar even bewaren. Nu maar hopen dat de Stronghold en de schone oren van Mufasa de oormijt tegen kunnen houden.

Zaterdag de honden een daagje bji een ander onderdak brengen kan ik dus ook vergeten :(

Honden zijn een verrijking van je leven, maar daar denkt mijn portemonee heeeel anders over.
3 maanden op de Stronghold ::) sorry hoor, maar wat is DA van jou een zakkenvuller. >:(
Hier zijn we bij oormijt nooit verder gekomen dan een tubetje otiderm.
Door Ineke
#197560
Angelique schreef: 3 maanden op de Stronghold ::) sorry hoor, maar wat is DA van jou een zakkenvuller. >:(
Hier zijn we bij oormijt nooit verder gekomen dan een tubetje otiderm.
Een zakkenvuller is het zeker! Ik heb van Mufasa nog heel wat smeersels over van zijn ooronsteking. Ik zou er nog een hond 4 weken mee kunnen behandelen :(
Aan de andere kant heeft hij voor mijn twee honden nu wel één herhalingsconsult gerekend. Dat is dan weer aardig. Ik neem ze trouwens altijd allebei mee voor één consult ;)

Nu heb ik mijn honden al sinds een halfjaar niet tegen vlooien behandeld (ik zie er nooit één). 1x een pipet Stronghold kan dan niet zoveel kwaad. Misschien houd ik die andere twee wel voor het voorjaar. Als de vlooien weer in opmars komen.
Ik zal ook Bas zijn schone oor maar (voor de helft) behandelen. Je zit toch steeds met je vuile vingers ook aan het niet besmette oor.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#197591
Ineke schreef:

Een zakkenvuller is het zeker! Ik heb van Mufasa nog heel wat smeersels over van zijn ooronsteking. Ik zou er nog een hond 4 weken mee kunnen behandelen :(
Aan de andere kant heeft hij voor mijn twee honden nu wel één herhalingsconsult gerekend. Dat is dan weer aardig. Ik neem ze trouwens altijd allebei mee voor één consult ;)

Nu heb ik mijn honden al sinds een halfjaar niet tegen vlooien behandeld (ik zie er nooit één). 1x een pipet Stronghold kan dan niet zoveel kwaad. Misschien houd ik die andere twee wel voor het voorjaar. Als de vlooien weer in opmars komen.
Ik zal ook Bas zijn schone oor maar (voor de helft) behandelen. Je zit toch steeds met je vuile vingers ook aan het niet besmette oor.
94 euro.....wat rekent hij dan voor een herhalingsconsult ??? ??? Dat je dan 2 honden meebrengt lijkt me niet zo relevant, je betaald consult om over de drempel te stappen. Al neem ik er 6 mee, het consult blijft hetzelfde. Eén pipetje zal geen kwaad kunnen, maar of het ook in dit geval werkt en noodzakelijk is, is een 2de.
Je moet nu inderdaad oppassen dat je de honden niet over en weer besmet, want dan blijf je aan de gang. :-\
Door danielle1980
#197770
Ineke schreef: Ik zou jullie op de hoogte houden.

Vandaag met Bas naar de da geweest. Zijn oor werd slechter ipv beter.
Bas heeft een Giga oormijt infectie. Dat heeft hij dus al een poosje!! . Toen ik met Mufasa 5 weken geleden zijn oren liet bekijken voor een oorontsteking, had Bas dus al een opengekrabt oor, maar die da kon er niets aan zien.
Nu, na 5 weken, dus ff wel !!!

Resultaat: Een hond, Bas, Otimectin en twee honden 3 mnd lang op de Stronghold. Over 3 weken controle
Kassa: 94 euro. Mag ik even vangen !!

Eén plus puntje: Mufasa is voor nu van zijn ooronsteking af. Ik zal hem over drie weken voor de zekerheid toch maar even meenemen en de Otifin voor zolang maar even bewaren. Nu maar hopen dat de Stronghold en de schone oren van Mufasa de oormijt tegen kunnen houden.

Zaterdag de honden een daagje bji een ander onderdak brengen kan ik dus ook vergeten :(

Honden zijn een verrijking van je leven, maar daar denkt mijn portemonee heeeel anders over.
he bah zeg :(
arme bas geef m maar een knufel

en dat is aardig wat geld zeg :o
daar word je niet vrolijk van en dacht dat mijn da duur was ::)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#197924
tigger schreef:
Zou je mij misschien kunnen vertellen of Specicare ook alcohol bevat?
Beau heeft veel last van oormijt en daarvoor gebruik ik altijd de VSM druppels, wat goed werkt. Is het ook verstandig om dan als onderhoud Specicare te gaan gebruiken?
Sorry, deze helemaal niet eerder gezien :-\

Specicare bevat alcohol en als de (mijt) problemen aanhouden zou ik zeker regelmatig de oren hiermee schoonmaken.
Door Ineke
#198051
Angelique schreef: 94 euro.....wat rekent hij dan voor een herhalingsconsult ??? ???
Stronghold 10-20 kg 29,90
Herh consult 1 17,50
Stonghold 20-40 kg 32,70 (?? Mufasa weegt 60 kg!!)
Otimectin 10 gram 14,80 (is voor katten ??)

Geinig hè?
Door Ineke
#198055
Angelique schreef:

Topic lezenAfbeelding

Heeft ze al :P
Dames, geen ruzie hè?

Bas zijn oor ging heel snel achteruit. Ik heb het met vsm geprobeerd, maar durfde het niet langer aan te kijken.

Ik zal Mufasa nu zeker bijhouden en Bas na deze behandeling.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door