Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jacqueline1968
#1657689
tja, wat is gewoon voor een bepaald ras.

onze schnauzer weegt nu 40kg, maar ik kom op de show Riesen reuen van wel 50kg tegen.
en dan zeg ik wat onze hond weegt en wordt ik medelijdend aangekeken (echt waar he)

maar ik zou het niet willen dat Gorby zwaarder weegt: hij is wat schraal, maar pezig en prachtig stevig maar vlak bespierd.
zijn kracht zie je als hij draaft, moeiteloos en heel wendbaar, zie ik die grote jongens dan weer niet doen.
Gorby is voor een Ries gewoon aan de maat, hij is 72cm (horen tussen 60-70cm) maar ja hoor, op de show zie je ze wel van 75-80cm hoog.

dus wat is normaal.......... normaal is hoe de hond er goed uitziet en vooral zich ook goed voelt en vol energie zit.
en niet wat de rasstandaard of showers/fokkers zeggen dat normaal is (men ziet nu eenmaal, maar das mijn indruk hoor  :-[, groter, grootst)

wij hebben trouwens onze vorige Schnauzer na een zeer ernstige darminfectie waar hij 25% van zijn gewicht kwijt raakte, wel met macaroni bij het versvlees enorm op kunnen werken, wat we ook deden hij bleef mager en lusteloos, tot de macaroni..... tis soms maar net wat de truc (tijdelijk) doet.

ik moet eerlijk zeggen: onze da ziet de honden graag schraal, zeker de grote (werk) honden, al dat gewicht moet maar mee gesjouwd worden.

Barfplaats wordt gesponsord door