Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#1655422
knor schreef:
Wat betreft de spijsverteringsproblemen weet ik niet helemaal wat je bedoelt. Je hoort zijn maag werken na het eten maar ik vraag me af of dat duidt op spijsverteringsproblemen. Zijn ontlasting is altijd prima, mooi hard, weinig en stinkt niet. En hij laat nooit geen scheten. Vaccineren heb ik in overleg met de DA zo minimaal mogelijk gedaan, helaas was hij als pup van 7 weken wel een beetje overdadig geënt maar daar kon ik natuurlijk niets meer aan veranderen. Hij heeft nooit geen antibiotica gehad maar zijn moeder helaas wel een week voor de bevalling. Daar was ik toen al niet blij mee maar goed ook daarop heb je geen invloed. De diarree in het begin was echt van het eten dat was heel duidelijk. Het begon op de dag dat we vers gingen voeren en eindigde meteen toen we weer stopte. Jij schrijft dat hij begeleid overgezet moet worden op vers maar hij staat al 5 maanden op vers dus ik weet niet hoe je dat bedoelt. Hij heeft in die tijd alleen uit pure noodzaak één keer 2 dagen en één keer 1 dag brokken gehad voor de rest altijd vers (KVV).
En ja ik zou inderdaad een DA willen hebben die pro-vers is maar je vind ze hier in de buurt echt niet, tenminste het is mij tot nu toe nog niet gelukt.
In dat geval heb ik deze tekst van jou verkeerd geinterpreteerd:
Ik ben toen uit pure noodzaak op FF geperste brokken overgestapt om mijn hond van zijn jeuk af te helpen. Inderdaad geen jeuk meer maar al de eerste dag meteen heel erge oprispingen van maagzuur, echt om de 15 minuten of zo. Aangezien dat ook geen pretje is met het maagzuur van een vleeseter (PH1!), ben ik na 2 dagen weer naar de KVV terug gegaan.
Als laatste heb ik geprobeerd om een KVV zonder groente te voeren van Kiezebrink, ook in deze KVV zit maar één diersoort zonder enige toevoeging maar de jeuk blijft! Vandaag heb ik geprobeerd om Cavom brokken te voeren, ook weer een geperste brok, maar ook hier, na de eerste maaltijd al, maagzuur oprispingen en stinkscheten. Dus het ligt niet aan het merk brokken.
Wat mij wel opvalt is dat de maag van mijn hond altijd heel veel geluid maakt na het eten, ook al bij de KVV maar nu na de brokken weer wat erger. Het kan nu natuurlijk door de verandering van vlees naar brok.
In ieder geval bedankt voor je reactie en even ter info:
Ik ben gisteren begonnen met KVV konijn van kiezebrink, zonder enige toevoegingen en zonder groenten, Ik ga dit min. 6 weken proberen en vanaf volgende week ga ik ook hele konijn erbij geven (hoewel ik het erg spannend vind).

Nog even een opmerking, er wordt hier gezegd dat 9 weken alleen konijn geen probleem is maar de meeste fabrikanten van KVV met 1 diersoort geven als advies om minimaal 3 soorten per 4 weken te voeren om compleet te zijn. Dat lees ik op het forum hier ook regelmatig terug. Hoe zit dat dan?
Je kunt 9 a 10 weken onvolledig voeren zonder dat de hond last krijgt van tekorten. Maar lanter dan dat is niet aan te bevelen. En als je niet hoeft te elimineren, kun je dus beter verschillende merken/smaken voeren.
Door knor
#1659877
Ik en nu een week aan het elimineren met konijn. Er is nog steeds jeuk en ook best regelmatig. Niet alarmerend maar zeker niet leuk en te veel naar mijn zin. In iedere geval te lang om 6 weken vol te houden als het zo blijft.
Tja en nu heb ik 2 probleempjes, nl. Ik ben er achter gekomen dat hij enkele weken geleden al een keer eerder 2 dagen konijn heeft gehad. Ik had dit niet besteld maar er was niet voldoende eend die ik besteld had op voorraad dus heb ik ipv eend 2 rollen konijn meegekregen. Helemaal niet aan gedacht! Dus nu vraag ik me af of het nut heeft om hiermee toch door te gaan?? Het moest toch iets zijn wat hij echt nog nooit had gehad en dat dacht ik eigenlijk ook. Nu zou je zeggen begin met een andere soort maar ik heb alles al gehad. Alleen hert nog niet maar dat is er alleen van kiezebrink en dat is volgens mij niet compleet met organen dus niet verstandig om 6 weken te geven. Ik vraag me zelfs af of er bot in zit, dat heb ik nog niet gechecked. Om nou meteen met hertenribben te beginnen barfen lijkt me zeer onverstandig, ik heb al eerder geschreven dat ik een beetje onzeker ben mbt het barfen. Is er iemand die hier iets zinnigs op kan zeggen.
#1659911
Het lijkt me geen probleem dat hij kort geleden ook konijn heeft gehad, zo snel is de allergie niet opgebouwd.
En er staat niet voor niks minimaal 6 weken voor het eliminatiedieet, hij moet eerst alle allergenen uit z'n lijf zien te krijgen en dat is niet met een paar dagen gepiept. Geduld zou ik zeggen.
Door @nouk
#1660027
Ik vraag me af hoe dat jeuken zich uit. Krabt hij veel? En waar? Zitten er (rode) plekken, pukkels of andere beschadigingen? Heb je al aan een pollenallergie gedacht? Is het het hele jaar door?

Misschien zou je hem sowieso kunnen insmeren met een verzachtende zalf zoals Vetramil (werkt hier zo fijn!) als het bepaalde plekjes zijn tenminste. Ruikt de vacht fris of voelt het een beetje vettig? Roos?
#1660422
knor schreef: Ik en nu een week aan het elimineren met konijn. Er is nog steeds jeuk en ook best regelmatig. Niet alarmerend maar zeker niet leuk en te veel naar mijn zin. In iedere geval te lang om 6 weken vol te houden als het zo blijft.
Toen ik een eliminatiedieet deed, heeft het best even geduurd voordat de klachten verminderden. De jeuk verminderde na vier weken ongeveer, maar zijn klachten waren pas zo goed als verdwenen na een maand of drie. Ze zijn nu nog niet weg, maar dat is omdat mijn hond naast voedselallergie nog een andere allergie heeft en die klachten zijn moeilijk te bestrijden.
Maar geef de moed dus niet op, het kan nog wel een paar weken duren voordat je verschil merkt. En als het over twee maanden niet verminderd is, dan kun je ook concluderen dat de voeding niet de oorzaak is.

Zo te lezen heb je tot nu toe alleen naar het voer gekeken als oorzaak, klopt dat?
Door knor
#1660541
anouk1970 schreef: Ik vraag me af hoe dat jeuken zich uit. Krabt hij veel? En waar? Zitten er (rode) plekken, pukkels of andere beschadigingen? Heb je al aan een pollenallergie gedacht? Is het het hele jaar door?

Misschien zou je hem sowieso kunnen insmeren met een verzachtende zalf zoals Vetramil (werkt hier zo fijn!) als het bepaalde plekjes zijn tenminste. Ruikt de vacht fris of voelt het een beetje vettig? Roos?
Hij krabt inderdaad vooral achter zijn voorpoten en soms boven op zijn kop, ook likt hij regelmatig zijn borst maar dat is waarschijnlijk omdat hij er met zijn poten niet bij kan. Verder bijten op zijn poten en nagels. Soms is de huid van zijn oksels wat geirriteerd of kapot maar meestal heeft hij geen plekken of beschadigingen. Als hij wandelt, speelt of slaapt krabt hij over het algemeen niet maar anders we met enige regelmaat. Hij is pas 8 maanden en heeft het vanaf dat hij op vers staat, dat was ongeveer toen hij 3 maanden oud was. De vacht ruikt fris en blinkt, als je zijn vacht moet geloven is hij kerngezond.
Door knor
#1660544
Lolaatje schreef: Toen ik een eliminatiedieet deed, heeft het best even geduurd voordat de klachten verminderden. De jeuk verminderde na vier weken ongeveer, maar zijn klachten waren pas zo goed als verdwenen na een maand of drie. Ze zijn nu nog niet weg, maar dat is omdat mijn hond naast voedselallergie nog een andere allergie heeft en die klachten zijn moeilijk te bestrijden.
Maar geef de moed dus niet op, het kan nog wel een paar weken duren voordat je verschil merkt. En als het over twee maanden niet verminderd is, dan kun je ook concluderen dat de voeding niet de oorzaak is.

Zo te lezen heb je tot nu toe alleen naar het voer gekeken als oorzaak, klopt dat?
Ik heb het inderdaad alleen in het voedsel gezocht omdat het vanaf dat hij op vers staat is begonnen. Pollen if iets dergelijks lijkt me onwaarschijnlijk omdat hij het in februari ook al had, toen waren er nog niet echt pollen enzo.
Door knor
#1660546
Ik ben van plan om op korte termijn naar een holistisch dierenarts te gaan. Ik vind dit te vervelend voor mijn hond, hij heeft er echt last van.
Ik twijfel tussen de oase (tannetje koning) of de silverlinde. De silverlinde is wat dichterbij voor mij. Ik twijfel eigenlijk een beetje omdat de silverlinde bioresonantie voor dieren kan toepassen en tannetje niet. Mij lijkt dat dit best een grote meerwaarde heeft bij een allergie opsporen. Hoewel ik voor mijn gevoel liever naar tannetje zou gaan. Ik begrijp dat tannetje ook lid is van dit forum dus misschien zijn er mensen die ervaring hebben. ik ben in ieder geval alvast begonnen om de vragenlijst van de oase in te vullen.
Door Lizzy
#1660600
knor schreef: Zou PUUR JEUK verlichting kunnen geven of misschien niet slim ivm eliminatiedieet.
Het punt is een beetje, stel de jeuk gaat weg...? Komt dat dan van Puur Jeuk of het eliminatie dieet? Ik zou dat dus niet doen, deze twee combineren.
Door @nouk
#1660778
knor schreef: Hij krabt inderdaad vooral achter zijn voorpoten en soms boven op zijn kop, ook likt hij regelmatig zijn borst maar dat is waarschijnlijk omdat hij er met zijn poten niet bij kan. Verder bijten op zijn poten en nagels. Soms is de huid van zijn oksels wat geirriteerd of kapot maar meestal heeft hij geen plekken of beschadigingen. Als hij wandelt, speelt of slaapt krabt hij over het algemeen niet maar anders we met enige regelmaat. Hij is pas 8 maanden en heeft het vanaf dat hij op vers staat, dat was ongeveer toen hij 3 maanden oud was. De vacht ruikt fris en blinkt, als je zijn vacht moet geloven is hij kerngezond.
Nee, mijn ideeen zijn op... sorry. Wat een vervelend probleem, hè, bah!  :-[
#1661215
knor schreef: Ik ben van plan om op korte termijn naar een holistisch dierenarts te gaan. Ik vind dit te vervelend voor mijn hond, hij heeft er echt last van.
Ik twijfel tussen de oase (tannetje koning) of de silverlinde. De silverlinde is wat dichterbij voor mij. Ik twijfel eigenlijk een beetje omdat de silverlinde bioresonantie voor dieren kan toepassen en tannetje niet. Mij lijkt dat dit best een grote meerwaarde heeft bij een allergie opsporen. Hoewel ik voor mijn gevoel liever naar tannetje zou gaan. Ik begrijp dat tannetje ook lid is van dit forum dus misschien zijn er mensen die ervaring hebben. ik ben in ieder geval alvast begonnen om de vragenlijst van de oase in te vullen.
Stop hier in ieder geval niet mee voordat je een holistisch dierenarts hebt gesproken. Als je het eliminatiedieet nu stopt dan weet je nog niets. Het is naar om aan te zien, dat begrijp ik want daar weet ik echt alles van, maar heb een klein beetje meer geduld.

Qua allergieën heb je niet alleen pollen, maar bijvoorbeeld ook verschillende soorten mijten, of iets in het wasmiddel, noem maar op. Dus dat je denkt dat het geen pollen zijn, betekent niet dat het geen andere allergie kan zijn.
Maar als ik heb goed heb onthouden moet je een eliminatiedieet uitvoeren voordat je een allergietest laat doen omdat de resultaten anders niet helemaal betrouwbaar zijn. Nog een reden om het elimineren toch nog even vol te houden.
#1661309
minx heeft dat ook gehad, in begin, verschrikkelijk was dat.
maar ik ben door blijven gaan met vlees en na maand of 3 hield de jeuk uiteindelijk op.
nu eet ze alle soorten vlees.
dus blijkbaar toch een hond die echt moest ontgiftigen
Door knor
#1661561
danielle1980 schreef: minx heeft dat ook gehad, in begin, verschrikkelijk was dat.
maar ik ben door blijven gaan met vlees en na maand of 3 hield de jeuk uiteindelijk op.
nu eet ze alle soorten vlees.
dus blijkbaar toch een hond die echt moest ontgiftigen
Nou ik ben ook wel van plan om door te gaan hoor. Maar aangezien Yaro maar heel even brokken heeft gehad (ongeveer een week of 8) in zijn nog korte leventje, lijkt het me zo onwaarschijnlijk dat hij zo lang zou moeten ontgiften.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door