Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Elise
#188525
Even heel kort een vraagje over onze kleine Phoebe. Vanmiddag was er paniek in de tent toen Phoebe zo'n 15 minuten na de wandeling op ging zwellen bij haar achterste ribben, het leek wel alsof ze een ballon had ingeslikt. Gelijk naar de da gegaan, want ik dacht maagkanteling. Foto's gemaakt en idd veel lucht als bij een kanteling. Sonde geprobeerd in te brengen en gelukkig die ging erin, dus geen kanteling maar een afsluiting. Er kwamen graspollen en kippenbotjes (heeft ze buiten gevonden denk ik) uit haar maagje. Ze is nu thuis en zwelt niet meer op en heeft ook al ontlasting gehad, dus dat is een lichtpuntje, maar de komende dagen worden erg spannend. Nu mag ze morgen weer wat eten, als ze vannacht goed doorkomt tenminste. De da zei rijst of gekookte kip omdat dat goed verteerbaar is.
Nu mijn vraag: is gekookte kip of rijst idd het beste om te geven als goed verteerbaar?

Elise
Laatst gewijzigd door Elise op di 19 okt 2004, 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Helen
#188535
Jeetje, wat moet jij geschrokken zijn zeg.....Ik zou wat kip stomen en een klein beetje rijst erbij. Dat lijkt mij vrij lichtverteerbaar.

Hoe is dit eigenlijk gebeurd, weet de da dat? Ging ze lucht happen of zoiets?
Door casangio
#188560
Jeminee wat erg. Beterschap en sterkte ermee. Kunnen kleine hondjes ook al een maagtorsie krijgen ??? ???
Laatst gewijzigd door casangio op ma 18 okt 2004, 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#188578
Persoonlijk vind ik rijst niet echt licht verteerbaar. Zou yoghurt, gekookt eitje (eiwit gekookt, dooier rauw) en wat gestoomde vis of kip niet lichter verteerbaar zijn als rijst?
Door Helen
#188580
Lizzy schreef: Persoonlijk vind ik rijst niet echt licht verteerbaar. Zou yoghurt, gekookt eitje (eiwit gekookt, dooier rauw) en wat gestoomde vis of kip niet lichter verteerbaar zijn als rijst?
Dat dacht ik idd ook, vandaar dat ik ook klein beetje rijst zei. Maar volgens mij zit er ook verschil in rijstsoorten. Als je snelkookrijst neemt, is dat volgens mij wel behoorlijk licht verteerbaar.
Door Erna
#188586
CaSanGio schreef: Jeminee wat erg. Beterschap en sterkte ermee. Kunnen kleine hondjes ook al een maagtorsie krijgen ??? ???
Zoals het er nu naar uitziet was het geen kanteling maar een afsluiting wat minstens zo erg is maar de prognose is wat gunstiger.

Ik zelf zou haar morgen in ieder geval op vloeibaar zetten met hele kleine beetjes tegelijk. Het aantal keren voeren misschien opvoeren naar een keer of 6. Yoghurt, groentenat of iets dergelijks.

Ik denk wel dat iets in de maag goed zal zijn om de darmfunctie weer helemaal op peil te krijgen.
Door geer
#188593
Jemig zeg, wat moet jij je rot geschrokken zijn!!
Volgens mij verteert rijst best wel goed...toen Ted laatst van de rel was nadat ze weer een UFO (Unidentified Fallen Object) had opgegeten, heb ik haar ook een beetje gekookte rijst met het gekookte rijstewater gegeven, dat werd keurig verteerd...

Heel veel sterkte met de kleine Phoebs! :-*
Door Truus
#188603
Oei wat een schrik. Je bent wel optijd geweest, heel goed van je!
Sterkte met Poehbe
Door Elise
#188703
Phoebe is net mee naar buiten geweest en heeft gelukkig gepoept. Ze heeft nu trek als een beer, maar dat gaat natuurlijk niet, ze stond zelfs tegen het aanrecht aan om te kijken of daar wat lekkers lag ::). Vannacht slapen we met z'n allen beneden en we hopen dat ze er goed doorheen komt. Ik hou jullie op de hoogte.
Door Truus
#188712
Elise schreef: Phoebe is net mee naar buiten geweest en heeft gelukkig gepoept. Ze heeft nu trek als een beer, maar dat gaat natuurlijk niet, ze stond zelfs tegen het aanrecht aan om te kijken of daar wat lekkers lag ::). Vannacht slapen we met z'n allen beneden en we hopen dat ze er goed doorheen komt. Ik hou jullie op de hoogte.
Gelukkig...een rustige nacht en sterkte!
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#188785
oh mens, wat heb jij een mazzel gehad! pfftffft.

De hond van een vriendin van mij is deze week geopereerd aan een maagdarmafsluiting; is net kantje boord geweest.... hadden geen dag meer moeten wachten.
Door Francisca
#188808
CaSanGio schreef: Jeminee wat erg. Beterschap en sterkte ermee. Kunnen kleine hondjes ook al een maagtorsie krijgen ??? ???
Het kan wel!! De moeder van mijn tweede hond ( oma van mijn eerste hond ) heeft een maagtorsie gehad en overleeft. De fokker vertelde ons dus ook altijd dat er na het eten eerst rust moest zijn.Wij hebben ons daar altijd aan gehouden. Maar wat ik hier gelezen heb kan het dus ook op een lege maag gebeuren.
Sterkte voor Phoebe. Beterschap. :-*
(voor de duidelijkheid, mijn honden zijn Cairns )
Laatst gewijzigd door Francisca op di 19 okt 2004, 10:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#188822
Gossie dat is schrikken zeg Elise :o, ik kan je helaas geen raad geven, maar wil jullie wel beterschap wensen en hopen dat het straks weer helemaal goed gaat met Phoebe :-*.
Hoe gaat het nu met haar?
Door Elise
#188851
Phoebe doet het goed mensen! Ze heeft vannacht tussen ons in geklemt gelegen en dat vond ze echt geweldig hihi,maar belangrijkste is dat ze niet weer is opgezwollen en dat ze vanochtend weer gepoept heeft. Ze heeft nu wat yoghurt gegeten en dat gaat tot nu toe goed. Verder is ze weer zo'n beetje haarzelf, loopt met haar balletje aan een touwtje rond, is alleen een beetje eerder moe, maar dat is niet zo gek na zo'n dag als gisteren. Vandaag doen we nog een paar keer een beetje yoghurt en als dat goed gaat dan krijgt ze vanavond een beetje gestoomde kipfilet. De da ook nog gesproken vanochtend en die hoopt dat het hier bij blijft. Wij ook, maar we houden haar scherp in de gaten!

Duimen jullie nog even voor de kleine Phoebe...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door