Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door casangio
#188512
Onze Canim loopt tijdens het wandelen als het druk is met honden en mensen soms te kwijlen. Ze heeft het niet altijd alleen als het beredruk is en dat was afgelopen zondag op het strand. Als pup konden we niet met haar trainen, ze ging zitten en begon te kwijlen en het hield niet op, zodat we tijdens de eerste dag van zo'n arrangement dat we toen geboekt hadden meteen hebben beslist niet meer met haar te gaan trainen. Nu schijnt dat kwijlen vacuumgedrag te zijn
Hieronder volgt de uitleg hierover:
Het gedrag wat zij vertoont is het zogenaamde Vacuümgedrag. In de kop van de hond kookt het over, zijn zoveel prikkels en motivaties dat je weet niet waar je met je gevoelens heen moet, wát je zou kunnen doen om de situatie waarin je je bevindt te laten verdwijnen, dus... verstar je en ga je speekselen. Dat speeksel, bij sommige honden slechts een heel klein beetje in de mondhoeken, komt te zien als uiting van opperste stress. Ik zag haar staan en heb haar gedrag met de camera vastgelegd omdat dit soort gedrag zo onopvallend is en vaak zo ongrijpbaar.
Jammer dat ik nog niet op het web zit want anders had ik de foto er even bijgedaan, het is niet zomaar kwijlen het zijn twee sprietjes die ze produceert.

Heeft iemand ook zo'n hond of hier al van gehoord. Ik wist dat ze het deed maar ik kon het niet zo goed plaatsen. Ik dacht dat ze vies was van al die honden,omdat als je haar iets geeft wat ze niet lekker vind ze ook gaat speekselen, vindt ze dus vies dan.
Laatst gewijzigd door casangio op ma 18 okt 2004, 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door casangio
#188537
gonny schreef: jemig! lijkt misschien een beetje op wat wendy met Scott heeft???? moet je haar anders eens pb-en??
Het is voor onze Canim niet erg hoor. Die is ondanks dat er niet met haar is getraind toch netjes opgevoed en ze lijdt er niet zo erg onder, want ondanks dat gaan we toch met d'r wandelen als het druk is ;) ;) ;) ;)

Maar inderdaad een ander kan er misschien wel moeite mee hebben. Moet ik Wendy pb en dat ze deze topic moet lezen of wat bedoel je??????
Door gonny
#188540
nou je vroeg of er iemand wel eens van gehoord had, en ik dacht dat je er met iemand over wilde babbelen.
nee, je hoeft Wendy dit niet perse te laten lezen het gaat op het moment nml een stuk beter met Scott en ik denk eigenlijk dat t toch wel twee verschillende zaken zijn. ;)
Door casangio
#188553
gonny schreef: nou je vroeg of er iemand wel eens van gehoord had, en ik dacht dat je er met iemand over wilde babbelen.
nee, je hoeft Wendy dit niet perse te laten lezen het gaat op het moment nml een stuk beter met Scott en ik denk eigenlijk dat t toch wel twee verschillende zaken zijn. ;)
O.K. Bedankt. Ik heb het op de site gezet voor anderen die het soms herkennen in hun hond zodat ze nu weten wat het precies is. ;) ;) ;) ;) En ik ben inderdaad nieuwsgierig of het nog veel voorkomt of niet
Laatst gewijzigd door casangio op ma 18 okt 2004, 23:05, 1 keer totaal gewijzigd.
#189895
Sommige honden die heel nerveus zijn als ze bij mij in de trimsalon komen kwijlen ook ontzettend, er liggen dan hele plassrn op de tafel, dit zou ook misschien dat vacuumgedrag kunnen zijn, ze krijgen bij ona veel prikkels (fohn, tondeuze, telefoon, andere honden) je ziet dan dat ze "" vastzitten"" in hun nerveuziteit, zijn moeilijk bereikbaar en het lijkt alsof de kraan openstaat, hmmm, best interessant om iets meer over te weten te komen!
Door casangio
#190641
tessa schreef: Sommige honden die heel nerveus zijn als ze bij mij in de trimsalon komen kwijlen ook ontzettend, er liggen dan hele plassrn op de tafel, dit zou ook misschien dat vacuumgedrag kunnen zijn, ze krijgen bij ona veel prikkels (fohn, tondeuze, telefoon, andere honden) je ziet dan dat ze "" vastzitten"" in hun nerveuziteit, zijn moeilijk bereikbaar en het lijkt alsof de kraan openstaat, hmmm, best interessant om iets meer over te weten te komen!
Ja dat is ook vacuumgedrag zoals hierboven omschreven. Ik heb al gezocht op het web maar kan er niets over vinden. Wij hebben er in het verleden weinig aandacht aan besteed omdat een wandeling ook zo voorbij is en ze heeft het niet de ganse wandeling alleen als het erg druk om haar heen wordt, maar ze loopt gewoon mee hoor!! Maar zoals ik het bij jou lees, schijnt het bij die honden door allerlei prikkels ook even over te koken in hun koppie.
#248212
Goh, jeetje......word er een beetje stil van. Zie ineens dat Scott nog vernoemd is in een topic.

Ik heb nog nooit gehoord van vacuumgedrag. Ben wel erg beneiuwd daarnaar.

Scott kwijlde niet, maar viel uit als hij volliep. Hij was niet opgewassen tegen alle prikkels en maakte van alle dagelijkse dingen een hindernis.

Heel lang verhaal, maar wij hebben hem rust gegeven en hebben hem in laten slapen.
#248237
Wendy Scott en Gwyneth schreef: Goh, jeetje......word er een beetje stil van. Zie ineens dat Scott nog vernoemd is in een topic.

Ik heb nog nooit gehoord van vacuumgedrag. Ben wel erg beneiuwd daarnaar.

Scott kwijlde niet, maar viel uit als hij volliep. Hij was niet opgewassen tegen alle prikkels en maakte van alle dagelijkse dingen een hindernis.

Heel lang verhaal, maar wij hebben hem rust gegeven en hebben hem in laten slapen.
Jeetje Wendy, ik ben hier even helemaal stil van... ik kan me voorstellen dat het wel een schok was om Scott's naam tegen te komen.... Wat erg voor jullie maar wat dapper van jullie dat jullie Scott z'n rust hebben gegeven.
#248253
Dapper.......dankjewel. Zwaar dat kan ik je wel vertellen.

Wie ben ik om te beslissen over leven en dood.

De moeilijkste keuze ooit gemaakt. Zeker weten de beste!!

Het gaat hier nu , los van het gruwelijke gemis, veel beter inhuis. Gwyn is een totaal andere hond geworden. Eindelijk onder de eeuwige druk en het onvermogen van Scott weg.

Sorry ik draaf door. :)
#248376
Och Wendy, wat erg :'(. Ik ken het gevoel, en weet hoe vreselijk moeilijk zo'n beslissing is :(. Maar zoals je zelf al zo treffend schrijft, je hebt Scott z'n rust gegeven.
Sterkte nog met het verlies :-*.
#248391
Wendy Scott en Gwyneth schreef: Dapper.......dankjewel. Zwaar dat kan ik je wel vertellen.

Wie ben ik om te beslissen over leven en dood.

De moeilijkste keuze ooit gemaakt. Zeker weten de beste!!

Het gaat hier nu , los van het gruwelijke gemis, veel beter inhuis. Gwyn is een totaal andere hond geworden. Eindelijk onder de eeuwige druk en het onvermogen van Scott weg.

Sorry ik draaf door. :)
Niks ervan, je draaft helemaal niet door. Ik denk dat ik wel weet hoe je je voelt. Hoe je hem mist. En hoe je voelt hoe je over leven en dood moet beslissen.... Sterkte meis!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door