Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Francisca
#187691
Mika heeft een tijdje geleden zijn teen gekneusd, zielig dat ie was. ::) Hij kon ineens niet meer lopen dus wij naar de DA. Het was zondag, de DA heeft hem helemaal onderzocht en kwam tot de konklusie dat zijn teen gekneusd was. :o Tja het schijnt nogal zeer te doen een gekneusde teen. ;D Het moest met rust genezen.
Deze DA was goedkoper dan onze eigen DA!! ;D
Je kent je eigen hond het beste, je weet ook of Ted gewoon zielig doet ( je begrijpt wel wat ik bedoel ) of dat het echt serieus is. ;)
Sterkte en beterschap. :-*
Door diana
#187692
kijk het nog even aan zou ik zeggen
ze kunnen ook heel kleinzerig zijn hoor
en al die extra aandacht is natuurlijk hartstikke leuk he
dat hebben ze zo door
meestal moet je gewoon op je gevoel af gaan
zo,m pootje kan wel wachten , maar maag of darmproblemen meestal niet .
Door Netty
#187693
wat vervelend voor de schat, maar is het "drama" of echt, ik weet dat het een open deur intrappen is, maar ik weet van Tof dat ze erg zielig kan doen dat je bijna zeker weet dat ze dood gaat, maar als er dan iets te snoep is of er komt een "vriend of vriendin" langs dan is ze weer fris en vrolijk, om vervolgens weer in te storten als die weg zijn.
ze heeft gisteren ook voor de grootste tijd onder een dekentje gelegen :-\
O geer ik wou dat ik je kon helpen :-\ :-*
Door geer
#187705
Sja, Ted doet over het algemeen niet heeeel erg zielig, maar nu is ze echt uit haar hum. Vanavond gingen we naar Guus zijn ouders om te eten, normaal stuitert ze daar door het huis, nu heeft ze vrijwel de hele avond in haar tas gelegen. Normaal springt ze bij begroetingen, nu niet... Maar ja, ze is ook flink verkouden (en nu ookal dat Reversed Sneezing), dus misschien dat het allemaal gewoon een beetje teveel wordt ??? Ik hou haar rustig en warm en kijk even hoe het morgen gaat...

Pffff...lastig hoor...zo'n lief hondje ::) ;)
Door Lizzy
#187706
Hoe is het verder met haar Geer, qua eten, drinken, plassen, poepen? Heb je trouwens rauwe honing in huis?
Door Netty
#187709
ik hoop echt voor je dat het morgen beter gaat.
hou haar maar lekker warm en toetel maar een beetje met haar, dat hummeltje....
:-*
Door Jacqueline74
#187711
Misschien dat ie gewoon een beetje uit zijn doen is door de verkoudheid. En dan ook nog last hebben van je poot ja dan ben je super zielig ;D

Ik zou het als ik jou was even aankijken en door gaan met traumavetsum.

Jacqueline
Door Lizzy
#187712
geer schreef: Ze heeft gewoon gegeten, gedronken, gepoept en geplast...
Als Ted mijn hond zou zijn, dan geloof ik dat ik even zou afwachten. Ik zou beslist zo nu en dan tandvlees controleren op kleur. Ik zou haar temperatuur vanavond nog een keer meten. Ik zou haar warm houden, rauwe honing geven, traumeel, vitamine C, Echinacea. Ik geloof ook dat ik haar vannacht een paar keer zou controleren. Het is natuurlijk een klein meisje en vrij fragiel dus ik zou haar beslist met argusogen in de gaten houden.
Door Truus
#187714
Ja...hou haar maar lekker warm Geer en misschien is ze morgen alweer een heel stuk opgeknapt.

Heeft Mila ook wel gehad hoor, dan zijn ze zo zielig he en..je kijkt er dan ook konstant naar , bah :-\

Geef ze maar een zacht knuffeltje :-*
Door Truus
#187716
Lizzy schreef:

Als Ted mijn hond zou zijn, dan geloof ik dat ik even zou afwachten. Ik zou beslist zo nu en dan tandvlees controleren op kleur. Ik zou haar temperatuur vanavond nog een keer meten. Ik zou haar warm houden, rauwe honing geven, traumeel, vitamine C, Echinacea. Ik geloof ook dat ik haar vannacht een paar keer zou controleren. Het is natuurlijk een klein meisje en vrij fragiel dus ik zou haar beslist met argusogen in de gaten houden.
Dom vraagje...bedoel je dat het tandvlees niet wit moet zijn i.v.m. bloedingen?
Door geer
#187717
Maar ALS er bloedingen zouden zijn (wat ik niet denk), dan zou ze daar toch niet al een hele dag mee rond kunnen lopen??
Door Lizzy
#187722
Truus schreef:
Dom vraagje...bedoel je dat het tandvlees niet wit moet zijn i.v.m. bloedingen?
Ja, onder andere. Aan het tandvlees en binnenkant lip kun je een hoop aflezen.

Zeer bleek tandvlees is een indicatie dat de doorbloeding niet goed is. Fel rood tandvlees is een indicatie voor een ontsteking. Wanneer je met je vinger op het tandvlees boven de hoektand drukt ontstaat een bleke vlek. Deze moet binnen 2 seconden weer zijn weggetrokken. Is dat niet het geval raadpleeg dan de dieren arts. Er kan iets mis zijn met de bloedsomloop.

Dit bovenstaande was een quote van een andere site, maar nou kan ik ff de URL niet meer vinden... :-[

Bleek (wit/grijs) tandvlees kan ook duiden op een shock.
Laatst gewijzigd door Lizzy op za 16 okt 2004, 23:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jacqueline74
#187723
Ik denk menselijk gedacht dan dat je van een kneuzing heel veel last kunt hebben. Vaak nog meer dan van een breuk. Hou d'r gewoon goed in de gaten want als baas weet je beter dan wie dan ook wat er met je hond aan de hand is.

Mocht je het echt niet vertrouwen dan kun je altijd nog naar de da gaan.

Beterschap en geef ze allebei maar een knuffel.

Jacqueline
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door