Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#1640248
Ik vind teken echt een van de grootste fouten van de schepper >:( >:( >:( >:(. Heb vandaag 2 van die vieze etters uit Bisq moeten sleuren >:( >:( >:(. Dat ze met hun vieze takke pootjes aan mijn pup durven te komen >:( >:( >:( >:(
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1640270
hier van de week weer een paar van die vol gezogen krengen op de grond.....
ik heb niet snel een hekel aan een dier maar aan deze griezels heb ik een bloedhekel...
en dan baal ik zo ontzettend dat ik ze niet heb gevoeld :-[
Gebruikersavatar
Door Senna99
#1640430
Ik wordt hier echt helemaal gek van de teken..... >:(
Niet overdreven: ik denk dat ik hier elke dag wel een stuk of 8 tot 10 teken van Raiko af kan plukken.
Ik ben ze echt helemaal zat! Raiko is blijkbaar echt een ware tekenmagneet, Senna had er nooit zo veel last van.
Ik weet niet meer wat ik nog kan doen om ze te weren. Iemand nog tips?
Scalibor band helpt niets, pulvex kreeg ie een hele vieze, vette vacht van.
Geef hem nu knoflooktabletjes in de hoop dat, dat iets uithaalt.. ::) ::) ::)
Door Borke
#1640436
Als wij naar het buitenland op vakantie gaan dan gaat er altijd pulvex op, ook al loopt Borke dan wekenlang met vieze vette plekken... ik wil er gewoon geen risico mee nemen
Gebruikersavatar
Door Senna99
#1640602
Borke schreef: Als wij naar het buitenland op vakantie gaan dan gaat er altijd pulvex op, ook al loopt Borke dan wekenlang met vieze vette plekken... ik wil er gewoon geen risico mee nemen
Ja, heb je wel gelijk in. Misschien dan toch maar weer de pulvex erop. Ik ben die beesten zo zat!! >:(
Door pallas
#1640650
Ik ga dit jaar voor het eerst advantix proberen. Didot zit nu zo dicht in de vacht, met dat enorme lange haar kan ik ze echt niet allemaal vinden.
Daarnaast is die grijze vacht ook nog eens een geweldige schutkleur >:(
Gebruikersavatar
Door choopy
#1640804
Ik ben nu een paar keer in de eifel geweest en eigenlijk altijd wel last van teken.
Het ene jaar meert dan het ander, maar de periode maakte ook niet zoveel uit.
Ik zou het risico niet nemen, dan toch maar ff gif erop. Een kennis van mn vader heeft zn hond verloren door Lyme, wat bij nader onderzoek, opgelopen moest zijn in de Eifel.
Door Xada
#1640824
Mijn honden hebben altijd scaliborbanden om. Niet alleen voor de teken, maar ook voor de zandvliegjes etc. Ik heb geen teek meer gevonden sinds ze deze banden continu dragen. Ook vlooien etc. heb ik nooit geen last meer van.
Dit jaar was ik een week op vakantie, en omdat ik ervoor ziekenhuis in en ziekenhuis uit liep en nog de nodige bezoeken aan de HA, had ik geen nieuwe banden meer gekocht. De oppas heb ik gevraagd, maar zij heeft ze niet gekocht. Ook heeft ze mijn honden op brokken gezet in die week, terwijl alle eten voor hun voorverpakt klaar lag. Nu hebben ze dus vlooien, wormen en ik heb een paar teken gevonden. Gelijk weer banden gekocht.
Gebruikersavatar
Door Senna99
#1640923
pallas schreef: Ik ga dit jaar voor het eerst advantix proberen. Didot zit nu zo dicht in de vacht, met dat enorme lange haar kan ik ze echt niet allemaal vinden.
Daarnaast is die grijze vacht ook nog eens een geweldige schutkleur >:(
@Pallas: Bij Didot helpt de scalibor band dus ook niet, of wel? Ik hoor daar in mijn omgeving hele goede verhalen over maar ik heb het idee dat zo'n band helemaal niets uithaalt bij honden met een dikke, lange vacht. Ik moet wel zeggen dat ik ze op de kop (dichtbij de band) niet aantref maar aan de achterhand des te meer...
Hmmm...advantix had een kennis van mij het ook over. Moet erg goed werken naar het schijnt.
Door Xada
#1640945
Senna99 schreef: @Pallas: Bij Didot helpt de scalibor band dus ook niet, of wel? Ik hoor daar in mijn omgeving hele goede verhalen over maar ik heb het idee dat zo'n band helemaal niets uithaalt bij honden met een dikke, lange vacht. Ik moet wel zeggen dat ik ze op de kop (dichtbij de band) niet aantref maar aan de achterhand des te meer...
Hmmm...advantix had een kennis van mij het ook over. Moet erg goed werken naar het schijnt.
Bij mijn berners werkt hij goed. Je doet hem vrij strak om, (moeten nog twee vingers tussen kunnen, maar bij mij zitten ze meestal losser) en de band gaat eigenlijk onder het haar zitten. Mijn berners hebben niet alleen lang haar, maar ook nog een stevige ondervacht.
Door Malamoods
#1641006
Mevroi Kruim schreef: Met een spikkel kan ik me voorstellen dat je gaat voor goed nakijken. Met een IJsco is dat helaas niet zo effectief  :-\ zelfs met 2x daags de kam erdoor kom ik lang niet alles tegen.
Hier idem... Met die dikke poolhondenvachten (en K'eyush is ook nog donker), is 't echt drama....
Door pallas
#1641012
Senna99 schreef: @Pallas: Bij Didot helpt de scalibor band dus ook niet, of wel? Ik hoor daar in mijn omgeving hele goede verhalen over maar ik heb het idee dat zo'n band helemaal niets uithaalt bij honden met een dikke, lange vacht. Ik moet wel zeggen dat ik ze op de kop (dichtbij de band) niet aantref maar aan de achterhand des te meer...
Hmmm...advantix had een kennis van mij het ook over. Moet erg goed werken naar het schijnt.

Scalibor band heb ik nog niet geprobeerd. Ik vind het ook een eng idee om hem de heledag een band om te doen. Tenslotte zitten ze hier ook in de bench als ik werk :-\
Ik gebruik al een poos advantage en daar kan hij goed tegen( hij heeft een zeer gevoelige huid), dus vandaar nu eens de advantix.
Ken wel weer veel tervurense herders die de scalibor band dragen, die hebben toch ook best een dikke bos haar.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1641061
choopy schreef: Ik ben nu een paar keer in de eifel geweest en eigenlijk altijd wel last van teken.
Het ene jaar meert dan het ander, maar de periode maakte ook niet zoveel uit.
Ik zou het risico niet nemen, dan toch maar ff gif erop. Een kennis van mn vader heeft zn hond verloren door Lyme, wat bij nader onderzoek, opgelopen moest zijn in de Eifel.
Maar is dat ook vastgesteld door een laboratorium dat het lyme was? Honden zijn er namelijk helemaal niet zo gevoelig voor en ze gaan er zeker niet acuut aan dood.. De enige hond met lyme die ik tot nu toe heb gezien die was net gevaccineerd en had dus een lage weerstand. Veel honden hebben antistoffen tegen lyme en worden niet ziek. Mijn hond heeft al zoveel teken gehad, ik denk dat ie zichzelf daar al tegen heeft gevaccineerd.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1641063
Xada schreef: Mijn honden hebben altijd scaliborbanden om. Niet alleen voor de teken, maar ook voor de zandvliegjes etc. Ik heb geen teek meer gevonden sinds ze deze banden continu dragen. Ook vlooien etc. heb ik nooit geen last meer van.
Voor de zandvliegjes in Nederland?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door