Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Fido
#1642323
Lizzy schreef: Het schijnt weer niet zo goed te zijn bij galstenen. Maar ja, hoe weet je dat je galstenen hebt?
Ik ben in het studiemateriaal gedoken, Bp dwingt me zo om te leren  ;), en curcumine en piperine (in zwarte peper) kunnen het metabolisme van medicijnen beïnvloeden; curcumine kan de werking van bloedverdunners versterken en is gecontraindiceerd bij de aanwezigheid van galstenen en tijdens zwangerschap.

Maar daar staat tegenover curcumine heeft antoxidatieve, ontstekingsremmende, immunomodulerende, antimutagene, anticarcinogene, wondhelende, lipidenverlagende, ontgiftende, leverbeschermende, ontkrampende, neuroprotectieve, spijsverteringsbevorderende, anti-angiogenese en antimicrobiele eigenschappen.

Doseringsadvies humaan:
1,5 - 3 gram per dag; doses tot 8 gram per dag zijn voorgeschreven bij maag- en duodenumzweren.

Zwarte peper bevordert de werking van kurkuma. Piperine in zwarte peper kan je zien als wagentjes die de curcumine sneller transporteren.
Lizzy schreef: Is het warm daar? :biggrin2:

Maar zonder dollen.... Ik word bijv. misselijk van veel geelwortel :-\
Ik ook maar dat komt, denk ik, bij mij door de smaak. Het heeft geen enorme sterke smaak maar kan wel aanwezig zijn. En als je partner op een gegeven moment overal geelwortel door doet  :-\ dan ga ik het écht proeven en wordt ik misselijk.
Kerrie kan je ook gebruiken, zit geelwortel in, en die smaak vind ik lekkerder.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door