Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door moniqueo
#1637609
Deesje schreef: hier ook eentje met jeuk omdat hij altijd als een idioot door het hoge gras sjeest.. daar zitten nu veel aren en pollen enzo in.. heeft ie het alleen aan de onderkant )poten, borst, buik?) of verder ook??

hier is hoog gras race-verbod ingesteld en ik smeer nu calendula-creme en het lijkt wel wat te werken..
Het gras
Laatst gewijzigd door moniqueo op wo 29 jun 2011, 02:03, 1 keer totaal gewijzigd.
#1637673
als het door het (hoge) gras komt, dan zou ik echt eens puur pollen gaan proberen  ;)

Tegen het krabben zou ik eventueel een medical petshirt aantrekken als het echt te erg wordt, dan krabben ze over het shirt ipv over hun buik. Ligt het aan het gras dan is zo'n shirt misschien ook een idee voor het wandelen om te voorkomen dat ze met haar buik het gras raakt?
#1637876
Tossi schreef: Lil@puur pollen is wel een idee,baat het niet dan schaadt het niet.
Maar Tosca met een shirt laten lopen,zal geen succes zijn,ze stoeit altijd met Vigo op zijn staffs en als zij het niet
kapotbijt dat zal Vigo het wel van haar afscheuren. ::)
Kan hun ook niet los laten lopen met een tuig,een halsband gaat wel goed.
Nee, dan is een pakje geen goed idee....

let even goed op: baat het niet schaadt het niet is geen correcte stelling in de homeopathie! Ik zou het alleen geven als je weet dat het door het gras komt. Het kan trouwens voorkomen dat de klachten erdoor verergeren, dat heb ik hier gehad. Ik wist toen wel dat ik het juiste product had, maar heb in het begin de dosering moeten aanpassen  ;) Lees maar even op de site van de puur producten, daar staat best veel info op.
Door moniqueo
#1637898
Bedankt voor de waarschuwing,ben helemaal niet thuis in de homeopathie.
Zal me er eens in verdiepen,moet nog veel leren :-[
Laatst gewijzigd door moniqueo op wo 29 jun 2011, 02:02, 1 keer totaal gewijzigd.
#1638260
misschien is toch het beste om 1 keer op consult te gaan bij een Holistische Da.
het gaat vooral om die ene keer en dan kan je weer even voort.
anders blijft het in het ergste geval, dit proberen en dan weer dat.
want het ene bp lid zegt dit en het andere bp lid zegt weer dat.
een Holistische Da bekijkt het gehele dier en kiest wat bij dat dier het beste past.
verder is het ook vaak geld weggooien van alles uitproberen.
dan is een echt consult het beste en het goedkoopste.
Laatst gewijzigd door ~anna~ op di 01 jun 2010, 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.
#1638470
als het echt alleen de onderkant is zou ik ook 'gokken' op de grassen en evt mijten probleempjes.. want uiteindelijk zitten er in die hoge grassen en aren ook vaak grasmijten enzo..

ik heb het advies gekregen om met een paar druppeltjes tea tree in water te wassen en verder smeer ik zelf met calendula zalf.. hier is het ook relatief 'rustig' ook wat rode pukkeltjes van het krabben maar vooral wat haarloos.. dus ik ga even kijken of het aanslaat met tea tree en calendula..
#1638836
Tossi schreef:
Morgen eens rescue halen en eens een gaan speuren waar ik in zeeuws vlaanderen een natuurlijke da kan vinden.
Dat is voor mij onbekend terrein. :)

Ik heb ook nog volgend adres http://www.dierennatuurlijkgenezen.be/
Is al iets verder voor je maar ik dacht, ik geef het maar door...
Al zelf adressen gevonden die dicht bij zijn voor je ( en dus ook voor mij  ::)  )
#1638855
Veerle-scrappyToo schreef: Ik heb ook nog volgend adres http://www.dierennatuurlijkgenezen.be/
Is al iets verder voor je maar ik dacht, ik geef het maar door...
Al zelf adressen gevonden die dicht bij zijn voor je ( en dus ook voor mij  ::)  )
niks dan heb ik alvast een 2e adres,bedankt!
Laatst gewijzigd door moniqueo op wo 29 jun 2011, 02:00, 1 keer totaal gewijzigd.
#1638974
ik ben vandaag begonnen (op advies van iemand die veel met homeopathie en bach bloesems enzo doet) met wassen met een paar druppels tea tree door het water.. even in zijn geheel 3 dagen afsoppen (ivm mogelijke grasmijten) en tussendoor smeer ik dan met calendula en hametum zalf..

de plekjes waren iets geirriteerd door het krabben (hij was ook echt een beetje hypergevoelig op die plekken) en lijken door alleen het smeren met de hametumzalf al beter.. hij heeft nog wel jeuk maar ook dat lijkt minder..

misschien voor jou ook een idee?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door