Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1630511
Ik heb het net even nagevraagd bij mijn kruidenmeneertje en hij vertelde dat hij zelf (& family) en zijn honden het de hele voorjaar/zomerperiode gebruiken om besmetting van teken te voorkomen.  (Liekje haalt direkt de fles zilverwater uit de kast :biggrin2:)
#1630527
Angelique schreef: Ik heb het net even nagevraagd bij mijn kruidenmeneertje en hij vertelde dat hij zelf (& family) en zijn honden het de hele voorjaar/zomerperiode gebruiken om besmetting van teken te voorkomen.  (Liekje haalt direkt de fles zilverwater uit de kast :biggrin2:)
en in wat voor dosis word dat dan gedaan  :)
*rent naar de kruidendorgist voor zilverwater*
#1630638
vanaalst schreef: oh dat is interessant!
maar dat betekend nog wel dat ze teken kunnen hebben/krijgen....
Ja, ze kunnen ze nog wel krijgen, maar ze kunnen dan niet meer besmet worden met de Lyme bacterie. Hier wordt natuurlijk nog wel eens een teek gemist en dus lijkt het me geen overbodige luxe. Vraag me ook af waarom ik het niet zelf bedacht heb ::)
#1630961
bazin van beren en allergische labrador wordt nu nieuwsgierig, ik heb nu 2 honden vervuild met een pipet ivm mijn tekenangst, de andere durfde ik niet aan omdat die overal zo op reageren. Dus vertel, wat kan ik geven?

@ Lizzy, ik heb niet al mijn honden geënt voor Lepto ivm entreacties. En de hond die hier wel geënt was, heeft Weil gehad (en overleefd, met zowel natuurlijke als ab middelen).

als je bang bent voor reactie op de rabies enting kun je daar nu nog wel mee bezig.
#1631006
Misschien een klein beetje of topic,maar zou je zilverwater ook kunnen gebruiken als je al besmet bent en de ziekte van Lyme hebt? 2 zussen hebben de atypische variant ( heftige verschijnselen: reumatische klachten, ontstekingen bij het hart, leververgroting etc. etc.) Ze zijn onder behandeling in Amsterdam en krijgen langdurig hoge doseringen AB per infuus :-\
Door Sella
#1631008
In het ziekenhuis niet.
Maar thuis kunnen ze het wel gaan gebruiken omdat je een heeeeel lange adem moet hebben met lyme besmetting.
Er zijn nog wel meer dingen die ze thuis kunnen gebruiken.
Stuur maar een pb als je meer info wilt.
#1633823
Hmmm interessant wat ik hier allemaal lees. Hoe geef je zilverwater, gewoon rechtstreeks of doe je dat door het water of bij het voer? Heb hier een golden retriever met dagelijks meerdere teken na een wandeling, vreselijke dingen. Hij reageert heel heftig op chemische anti-teken troep dus dat is geen optie. DJ heeft ook artrose, zou het hier ook een gunstig effect op kunnen hebben?
#1633849
Angelique schreef: Ja, ze kunnen ze nog wel krijgen, maar ze kunnen dan niet meer besmet worden met de Lyme bacterie. Hier wordt natuurlijk nog wel eens een teek gemist en dus lijkt het me geen overbodige luxe. Vraag me ook af waarom ik het niet zelf bedacht heb ::)
Wat een slim plan! Logi gaat aan het zilverwater  :D
Kátur heeft al een titer voor Lyme dus voor hem zal het niet zoveel meer uitmaken misschien.
#1634096
DJ en Doerak schreef: Hmmm interessant wat ik hier allemaal lees. Hoe geef je zilverwater, gewoon rechtstreeks of doe je dat door het water of bij het voer? Heb hier een golden retriever met dagelijks meerdere teken na een wandeling, vreselijke dingen. Hij reageert heel heftig op chemische anti-teken troep dus dat is geen optie. DJ heeft ook artrose, zou het hier ook een gunstig effect op kunnen hebben?
Je geeft zilverwater vanaf een plastic lepeltje. Tenminste, zo doe ik het. En dan giet ik het zo in de bek. Linga + Biscuit staan beide op het zilverwater nu. Denk trouwens niet dat het een gunstig effect zal hebben op de artrose. Zilverwater is meer een alternatief voor AB. Ik denk dat je dan meer aan Colloidaal Goud moet denken?
#1634157
Ok, dat toedienen vormt geen probleem bij DJ, hij is makkelijk in dat soort dingen :). Over Colloidaal Goud  heb ik nog niets gelezen, heb jij daar info over? Ik ga even googelen! Heeft dat ook een gunstig effect op Lyme?

....Heb inmiddels gezocht en gevonden, inderdaad het wordt ingezet bij reumatische klachten en ook bij artrose o.a. Er staat wel: 'Colloïdaal Goud is niet zo zeer een bacterie doder als wel een belangrijke mentale, weerstand en immuunsysteem versterker'. Betekend dit dus dat het niet werkt tegen Lyme? :(

Je geeft het dagelijks voor een bepaalde periode, bij artrose misschien levenslang of kun je stoppen bij verbetering en afwachten hoe het dan verder gaat. Het is (logisch ook, 't is goud) prijzig! Ik zag zo even gauw een flesje van 100ml voor 46 euro! Als ik daar elke dag een lepeltje van moet geven... :o.
Laatst gewijzigd door DJ_Doerak_Tucker op vr 28 mei 2010, 18:11, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door