Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Marianne
#12853
Hallo,
I.v.m. een mogelijke Auto immuun stoornis geef ik mijn hond (Groenendaeler reu) een capsule Cat's Claw per dag. Nu wilde ik van de week een nieuw potje kopen en er stonden verschillende merken. Nu stond er op een van de merken dat je dit niet moest geven als je een auto immuun ziekte had. Op dat andere potje stond het trouwens niet. Ik maak de capsule open en geeft het poeder over het eten heen. Wat is nu wijsheid, kan iemand misschien opheldering/tips hierover geven.
Alvast bedankt en groetjes van Marianne
Door Admin
#12854
Hoi Marianne, ik heb hier nog nooit eerder van gehoord! Ik heb deze waarschuwing ooit wel eerder gezien op een Echinacea product van de Firma Bloem (zonder Cat's Claw) en ook daar zijn weer net zoveel mensen die zeggen dat het onzin is...

Dus, ik ben op het Internet gaan zoeken en heb allerlei sleutelwoorden gebruikt.

Ik ben 1 site tegen gekomen waarbij gezegd wordt dat er bij Lupus (auto immuun ziekte) geen Echinacea, Zink en Cat's Claw ingenomen moet worden: http://www.drlam.com/opinion/print/auto ... otocol.htm

Ik ben daar in tegen meer sites tegen gekomen die het tegendeel beweren en waar men juist Cat's Claw voorschrijft bij auto immuun ziektes. Een voorbeeld hiervan is: http://www.medisa.com/CATSCLAW.htm

Weet je nog van welke fabrikant het potje was met de waarschuwing? Kun je die eventueel bellen?

Groetjes, Lizzy
Door Marianne
#12855
Hoi Lizzy,
Bedankt voor je antwoord. De Cats Claw die ik nu gebruik is van het merk Arkopharma Nederland B.V. Mijn excuus als hier geen merken genoemd mogen worden.
Het merk van het andere potje waar die waarschuwing dus op stond weet ik niet meer maar dat is natuurlijk makkelijk te achterhalen.
Ik ga zeker een kijkje nemen op de sites die hierboven hebt gezet, mijn dank daarvoor. Ik heb ook de gebruiksaanwijzing nog even goed door gelezen maar nergens staat dat ik het niet mag gebruiken bij AIS.
groetjes van Marianne
Door Anna
#12856
Mij werd cat's claw van vitelle aangeraden.  Heeft iemand ervaring met cat's claw van dit merk?  Staan er op de verpakking ook van die waarschuwingen ivm auto-immuunstoornissen?  Hoeveel geven jullie je hond ervan?

Groetjes,

Anna.
Door Marianne
#12857
Hoi Anna,
Ja ik geef mijn hond Cat's Claw van Vitelle. Ze hebben ook een website. Ik geef ze een capsule per dag maar dan alleen de inhoud van de capsule en dan over het vlees heen. Gaat prima. Mag ik vragen waarom het jou werd aangeraden, waarvoor gebruik je het?
groetjes van Marianne
Door Anna
#12858
Hallo Marianne!

Ik heb voorlopig nog geen cat's claw gebruikt.  Heb deze tip nog maar pas gekregen.  Mijn hond heeft last van jeuk, oorzaak onbekend (zie: Kant-en-klaar versvlees, Product Informatie, Verschillen vleesvoer).  Cat's claw zal waarschijnlijk niet helpen tegen de jeuk, maar kan wel de algemene weerstand verbeteren, zo heb ik begrepen.  Ik wil het dus zeker proberen.
Zie je door de cat's claw verbetering bij jouw hond?  In elk geval veel succes!

Groetjes,

Anna.
Door tieneke
#12859
Hallo Anna ik wil altijd zelf alles uitproberen voor ik kan zeggen of iets werkt ja of nee.Met Kobus weet ik zeker dat ik goed bezig ben(mede door het vlees en de c,ats Claw) omdat ik duidelijk verbetering zie in zijn gedrag en conditie!Zijn kale plekken zijn de laatste dagen kaler geworden en dat schijnt nog steeds het ontgiften te zijn.Hier baal ik best wel van maar ja hoelang was onze hond al zwaar ziek?Van de ene op de andere dag kan je geen wonderen verwachten!Dus geduld is een schone zaak : :Dbeterschap voor je hondje!
Door Anna
#12860
Hallo Tieneke!

Ja, ik wil ook alles zelf uitproberen, maar ik vind het ook interessant om goede of slechte ervaringen van anderen te horen.  Het is fijn om te lezen dat Kobus wat heeft aan de cat's claw.  Ik hoop dat ook mijn hond er wel bij zal varen.  (Heb het besteld, maar is nog niet aangekomen.)  Ook erg veel beterschap voor Kobus!!

Groetjes,

Anna.
Door Anna
#12861
Uiteindelijk kon ik via mijn reformwinkel toch niet aan cat's claw van vitelle komen, dus heb ik nu cat's claw van het merk biover.

Dit zijn de ingrediënten van de cat's claw van biover:

katsklauwextract (32,5%), katsklauwpoeder (32,5%), geleermiddel: hydroxypropylmethylcellulose, vulstof: cellulose, calciumfosfaat, maltodextrine, antiklontermiddel: zetmeel, siliciumdioxide, glansmiddel: magnesiumstearaat.

Komen deze ingrediënten overeen met die van vitelle (niet gevonden op de site van vitelle) of zit hier (meer) "troep" in?  Ik vind deze ingrediënten niet zo goed klinken, maar misschien is het wel oké?  Er staat ook de samenstelling per 2 caps op: uncaria tomentosa extr. (3% alkaloïden, 15% polyfenolen) 400 mg en uncaria tomentosa pulv. 400 mg.

Verder staat er niets bijzonders op de verpakking, alvast geen waarschuwing ivm auto-immuunziekten of zo.

Groetjes,

Anna.
Door Lizzy
#12862
katsklauwextract (32,5%), katsklauwpoeder (32,5%), geleermiddel: hydroxypropylmethylcellulose, vulstof: cellulose, calciumfosfaat, maltodextrine, antiklontermiddel: zetmeel, siliciumdioxide, glansmiddel: magnesiumstearaat.
.
Hallo Anna,
Katsklauwextract en poeder is dus de cat's claw.

hydroxypropylmethylcellulose is een syntetisch geleermiddel en heeft E nummer E-464. Dit wordt ook gebruikt in toetjes in poedervorm (die je thuis nog moet opkloppen met melk enzo). Bijwerkingen zijn niet bekent.

Al die stoffen die toegevoegd zijn als vulstof: maak je daar maar geen zorgen over. Deze vulstoffen zitten in zoveel producten! De meeste vitaminepillen bevatten deze ook. Hetzelfde geldt eigenlijk voor de antiklontermiddelen en de glansmiddelen. De hoeveelheden die gebruikt worden, is ook gering. De meeste "natuurlijke" producten bevatten ook dit soort stoffen.

Vitelle bevat ze overigens niet (zeggen ze), maar of dat nu uitmaakt...? Ik denk dat het wel mee valt. Het gaat om het katklauw-kruid. Ik zou het zelf gewoon geven.

Groetjes, Lizzy
Door Anna
#12863
Hey Lizzy!

Bedankt voor je reactie.  Ik ga het dan toch maar geven, denk ik...  Hoop alleen dat mijn hond niet overgevoelig is voor één van die bestanddelen.  Ik ga alleen "het binnenste" geven, niet die capsule zelf, dus dat is dan al wat rommel minder, hé?  Ik begin mij echt mateloos te ergeren aan al die dingen die iets met "bio" in de naam hebben en die dan toch nog troep bevatten, maar ja, iets wat echt "bio" is, zal hier wel niet te vinden zijn...

Groetjes,

Anna.
Door Lizzy
#12864
Hoi Anna, ik geef ook altijd alleen het binneste. De meeste "rommel" is namelijk om de capsule te maken en te zorgen dat deze een beetje door de keel glijd wanneer je 'm inslikt. Bouw de dosering anders op met een halve capsule per dag (capsule open schuiven, de helft van de poeder over bijv. het eten gooien en de capsule weer dicht doen tot de volgende dag).

Met die rommel valt het overigens heus mee hoor. De kans dat jouw hond daar overgevoelig voor is, is heeeel klein/nihil. Echt! En ja, zelfs in "bio" dingen zitten stoffen die je er niet in zou verwachten.... Soms wel erg irritant ja...

Groetjes, Lizzy
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door