Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door bernerfan
#185037
:-\ he wat rot dat er athrose geconstateerd is, dudly gebruikt osteo vetsem tabletten(vsm) en arthro-complex druppels, en t gaat gelukkig hardstikke goed.....beterschap!!
Gebruikersavatar
Door Hitam
#185039
Als ze straks weer helamaal goed hersteld is van de narcose zou je even een poosje kunnen draineren om alle reststoffen uit het lichaam te verwijderen.

Behalve glucosamine-chondroitine en pijnstillers zou je ook nog antioxidanten kunenn geven. Dat werkt ontstekingsremmend en dus ook pijnstillend.
Door Mayka
#185042
Hitam schreef: Als ze straks weer helamaal goed hersteld is van de narcose zou je even een poosje kunnen draineren om alle reststoffen uit het lichaam te verwijderen.

Behalve glucosamine-chondroitine en pijnstillers zou je ook nog antioxidanten kunenn geven. Dat werkt ontstekingsremmend en dus ook pijnstillend.
Wat bedoel je met draineren? Veel laten drinken?

En waar zitten die antioxidanten in?
Gebruikersavatar
Door Hitam
#185075
Draineren met iets als groene leem, chlorella, brandnetel of drainage compositum.

Antioxidanten geef je het beste in combinatie, dus niet een alleen. Dat zijn bijvoorbeeld: vit A, C en E, selenium, zink, bioflavonoiden.
Door Nelly
#185140
Mayka schreef:

Helaas, dat is iets wat ik dus bij een eventuele volgende hond (hopelijk ver in de toekomst ;)) ga aanwennen vanaf pup-zijn. De poten aanraken en laten aanraken door anderen. Nu werkt dat dus niet, ik ben de enige die er aan mag komen en dan nog onder protest.
Bij het maken van foto's hoeft toch niemand aan de poten/voeten van de hond te komen?
Door Eidos
#185359
Jeetje wat vreselijk balen dat mayka artrose heeft zeg !!! Gelukkig kunnen ze nog een heel goed leven houden met de juiste medicatie.. Knuffels voor jullie beiden :-* :-*
Door Peet
#186129
De Hema heeft nu ook potjes met Anti-Oxidanten. Dat zijn pilletjes met precies die stoffen die Hitam opnoemt. Ik geef ze ook aan Beau en Tunja, voor hun artrose, samen met de gluco+chondr combi.
Knuffels voor de patient!
Door Mayka
#186207
Peet schreef: De Hema heeft nu ook potjes met Anti-Oxidanten. Dat zijn pilletjes met precies die stoffen die Hitam opnoemt. Ik geef ze ook aan Beau en Tunja, voor hun artrose, samen met de gluco+chondr combi.
Knuffels voor de patient!
Bedankt voor de tip! Had hier bij de drogist al combi-tabletten gehaald maar van de Hema zijn ze vast een stukje goedkoper. ;)

Namens Mayka allemaal bedankt voor de knuffels :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door