Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door claudiaB
#1689290
Het gaat ietsje beter. Ze heeft niet meer gebraakt en ze kreunt ook niet meer.
Ik heb haar Nux vomica gegeven, dat is een homeopatisch middel voor maag/darm klachten.
Is voorgeschreven door de homeopaat.
Zelf denk ik dat er toch iets zit (ontsteking/tumor?) wat regelmatig opspeelt. Het klopt toch niet dat ze niet zonder AB kan.
Dus een bezoekje aan de DA zal helaas nodig zijn.
Door Lizzy
#1689426
claudiaB schreef: Het gaat ietsje beter. Ze heeft niet meer gebraakt en ze kreunt ook niet meer.
Ik heb haar Nux vomica gegeven, dat is een homeopatisch middel voor maag/darm klachten.
Is voorgeschreven door de homeopaat.
Zelf denk ik dat er toch iets zit (ontsteking/tumor?) wat regelmatig opspeelt. Het klopt toch niet dat ze niet zonder AB kan.
Dus een bezoekje aan de DA zal helaas nodig zijn.
Ik ben bang dat je gelijk hebt en het misschien wat gecompliceerder ligt :-\. Overigens weet ik niet of je nog kefir geeft? Ik weet dat het gefermenteerd is maar dat neemt niet weg dat het toch zuivel is en blijft. Ik kan absoluuut niet tegen kefir en ik vind het (eerlijk gezegd) als probiotica niet ideaal. Doe mij maar een goede zuivelvrije probiotica capsule, die werkt in de regel veel beter. Misschien dat je dat toch nog eens zou kunnen proberen, maar ik denk dat een bezoek aan de DA zeker geen overbodige luxe is. Sterkte :-*
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1689961
claudiaB schreef: Het gaat ietsje beter. Ze heeft niet meer gebraakt en ze kreunt ook niet meer.
Ik heb haar Nux vomica gegeven, dat is een homeopatisch middel voor maag/darm klachten.
Is voorgeschreven door de homeopaat.
Zelf denk ik dat er toch iets zit (ontsteking/tumor?) wat regelmatig opspeelt. Het klopt toch niet dat ze niet zonder AB kan.
Dus een bezoekje aan de DA zal helaas nodig zijn.
Kan ook zijn dat er een clostridium zit, dat is een bacterie die bij mensen darmontstekingen geeft (IBD). Lastig is dat ie in de dunne darm zit en het er niet zo goed uitkomt bij ontlastingsonderzoek waarbij je vooral bacterien uit de dikke darm kweekt. Verder is clostridium lastig te kweken.
Daarnaast wil een negatieve giardiatest niet zeggen dat er geen giardia is. Hebben jullie die test gedaan op meerdere monsters?
Giardia is nl ook gevoelig voor metrazol, dat kan ook de reden zijn van de verbetering.
Door claudiaB
#1690303
Met Daisy was het gisteren goed mis, maar er is een wondertje gebeurd,
Ze begon gister middag op te knappen en nu is er niets meer aan de hand, gelukkig.
Ik had voor vanmiddag een afspraak bij de DA staan, maar die is overleg met de DA afgezegd.
Want de volgende stap zijn toch voor Daisy vervelende onderzoeken.
Dat Nux vomica is echt geweldig. Ik heb al een paar keer snelle resultaten gezien na inname van dit middel!
Nou maar hopen dat het goed blijft gaan.

Kefir krijgt ze niet meer. Ik had ook het idee dat het iets teveel van het goede was.

Er is een Giardia test gedaan met 3 dagen ontlasting. Ik weet niet of er getest is op clostridium, ik vraag dat nog even na.
Ze krijgt al 5 weken geen metrazol meer, wel colloidaal zilver.

De Homeopathe had Daisy wel positief getest op 4 verschillende bacterien, ik zal eens navragen welke dat waren.
Ze heeft het wel verteld, maar ik heb ze niet onthouden  :-[

Dank jullie voor de steun en adviezen  :-*
Door claudiaB
#1697281
Het is sinds gisteren weer mis  :'(
Ze eet niet, braakt en voelt zich beroerd.
We zijn gisteravond naar de DA geweest en er is bloed afgenomen voor een uitgebreid onderzoek.
En ik moet strakjes naar de kliniek voor een echo van de buik.
Ik hoop dat het duidelijk word wat er mis is en dat het behandelbaar is.
Maar ik heb er een slecht gevoel over...........
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door