Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1608690
zimba is 6 jr en nooit wagenziek geweest, nu hebben we een andere auto en zit meneer in de bench en hij is kotsmisselijk....
nu had ik voor vince eens een homeopatische middel maar ja dat is alweer 3 jr geleden en natuurlijk vergeten wat dat was...
iemand een idee wat het zijn kan?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1608733
Angelique schreef: Prodier reisziekte?

Kan best het verschil in auto zijn :-\
lekker dan!
heb ook op bach gekeken sclerantus
en homeo cocculus of tabacum...
ga maar eens wat halen want dit is wel een beetje zielig voor het manneke, hij is zo misselijk...
Door Too
#1608754
Zat ie in de vorige auto 'anders' nu in de rijrichting toen dwars op...
VSM heeft iets tegen reisziekte [VSM Travelin] of Puur reisziekte
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1608757
in de andere auto lag ie prinsheerlijk op de achterbank :-[ hij paste niet meer achterin....als ie alleen meeging lag ie wel gewoon achterin en had nergens last van....
nu zit ie in de achterbak en in een bench......morgen ook eerst zo'n leertje/rubber voor onder de auto halen
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#1608865
Misschien omdat hij niet meer uit het raam kan kijken? Sommige honden worden wagenziek als ze niet meer naar buiten kunnen kijken, andere honden juist als ze naar buiten kijken. Lastig.
Door inni
#1608903
vanaalst schreef: in de andere auto lag ie prinsheerlijk op de achterbank :-[ hij paste niet meer achterin....als ie alleen meeging lag ie wel gewoon achterin en had nergens last van....
nu zit ie in de achterbak en in een bench......morgen ook eerst zo'n leertje/rubber voor onder de auto halen

Zo'n stripje hielp bij Berre, en omdat ik 't niet wou geloven heb ik een paar maar van auto gewisseld: in die mat 't stripje geen probleem in die zonder een misselijk en brakende Berre.
Toeval of niet???? Inmiddels is hij niet meer wagenziek, maar als ik met die zonder stripje een km of tien heb gereden begint hij wel onrustig te worden.

Ik lach niet meer met zo'n flapperend staartje aan een auto :-X ;)
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1608911
-Saskia- schreef: Misschien omdat hij niet meer uit het raam kan kijken? Sommige honden worden wagenziek als ze niet meer naar buiten kunnen kijken, andere honden juist als ze naar buiten kijken. Lastig.
de benches zijn vrij hoog(staan op lades) en hij kan naar buiten kijken, naar achteren..
misschien heeft ie wel hoogtevrees ;D ach nee mag er geen grapjes over maken :-[
Door Juul
#1608960
Ach gos, wat sneu,
Er is nogal wat veranderd, hij zit nu wat hoger en krijgt de bewegingen van de auto wat meer mee. Misschien al wat stress opgebouwd met erin springen.
Bus, achterin niet luxe afgetimmerd en geisoleerd, dus ook meer lawaai en wss anders afgeveerd als een personenauto.
En ipv nu zijdelings te liggen, ligt ie op de rijrichting, achterstevoren waarschijnlijk
Hij heeft veel minder ruimte en het licht komt heel anders binnen. Zou het schelen als je het deurtje zou verduisteren, dus een doek of zo ervoor hangen?
Door Truus
#1609005
Het is natuurlijk een hele andere omgeving waarin hij nu ligt, wellicht moet hij er langzaam aan aan wennen.
Dit kan stress opleveren lijkt mij
Door Eef+Stippels
#1609017
Wij hebben sinds kort een andere auto en Stippie is hierin ook ineens wagenziek.
Ik ben bij haar achterin gaan zitten toen ze niet in wilde stappen, en het is ook echt een verschil hoor in de achterbak, meer lawaai en vooral meer geschud, ik werd er zelf ook niet lekker van. Op de achterbank heeft Stippie er ook geen last van. Ik heb Travelin voor haar klaarliggen, en als dat niet helpt dan zit ze in het vervolg gewoon op de achterbank  :)
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op ma 22 apr 2013, 09:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door inni
#1609018
calimero_a schreef: stripje? vertel?
Zo'n rubberen sliertje (binnenin zit een koperdraad) dat je aan de onderkant van je wagen bevestigd (wel zorgen dat 't koper contact heeft met 't metaal van je wagen). Ik geloof(de) er niet in maar 'k vond 't voor de hond 't proberen waard ('t was eigenlijk een probeersel voor de grap) en we hadden ineens een hond die niet meer wagenziek was." 't Ja puur toeval" was mijn reactie en 'k stopte hem in de andere wagen, nog geen km verder was hij aan 't braken. :o Ik geloofde 't nog niet en heb 't dan nog enkele keren geprobeerd, elke keer 't zelfde resultaat. Ik vind 't nog maar raar omdat dat stripje volgens mij tijdens 't rijden maar hangt te flapperen. Inmiddels is Berre niet meer wagenziek, enkel onrustig in sommige wagens.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door