Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pike
#1608388
Nu we toch in de ban van lepto zijn vanwege Linga: Hier tot nu toe (nog) niet bekend, maar mijn jongste hond heeft epilepsie. Ik laat mijn honden altijd enten tegen weil. Maar met Duc zag ik die enting dus niet zitten. En in overleg met Erwin, zo'n 2,5 week gelden, is hij dus niet geënt. Eén week na mijn bezoek aan Erwin kreeg hij een aanval. Had ik hem wél laten enten, had ik zonder enige twijfel die enting de schuld gegeven. En nu, nu is er niets, helemaal niets, waar ik met mijn vinger naar kan wijzen. Helaas.  :(
Door Jacqueline1968
#1608408
goh, wat een domper, zo'n aanval zonder echte reden.
epilepsie is echt een nare en zware aandoening, zo onverwachts altijd, en zo'n invloed op het leven van baas en hond. :'(

wij laten trouwens morgen Gorby, op zeer dringend aanraden van  Michelle Sliedrecht (Den Hoek) toch enten tegen Weil.
hij krijgt alleen Weil, omdat ze parvo(verzwakt) niet nodig vindt, maar Weil vindt ze gezien Gorby's leven en leefomgeving een te groot risico
En ze vindt Gorby stabiel genoeg om hem die enting te geven. Ik was er al door opgelucht, want ik weet hoe Weil kan huishouden in een hond.
Onze eigen da zal de enting morgenavond geven, hij was het er 100% mee eens (dus het kan wel, met reguliere da's  :))
Door Lizzy
#1608420
Dat Duc nu toch een aanval heeft gehad is natuurlijk ronduit kl*te, om het maar eens voorzichtig uit te drukken. En dat je niks hebt om naar te wijzen is ook ronduit.....  :-X :-X :-X.

En ondanks alles, vind ik dat je alleen een gezonde hond moet enten. Dus ik zou Duc niet hebben gevaccineerd en Gorby ook absoluuuuut niet. Het staat ook gewoon in de bijsluiter, dat alleen gezonde honden gevaccineerd mogen worden. Jammer dat zoveel dierenartsen daar hun bips mee afvegen.
Gebruikersavatar
Door pike
#1608452
Lizzy schreef: Ook geen nieuwe speeltjes, snackjes, wasmiddel, planten, etc. of dat soort dingen aangeschaft?
Niets wat ik mij kan bedenken. De eerste keer kon ik wat bedenken. De tweede keer ook. Maar nu, nee. Ik kan niets bedenken wat ik de schuld kan geven.  :( 
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1608458
pike schreef: Niets wat ik mij kan bedenken. De eerste keer kon ik wat bedenken. De tweede keer ook. Maar nu, nee. Ik kan niets bedenken wat ik de schuld kan geven.  :( 

Ja, nou, dat is nou juist de pest met die aanvallen. Ze komen gewoon, ongevraagd en veelal zonder reden. In ieder geval geen reden die wij kunnen zien of herkennen. Hier heeft jaren van observeren, voerexperimenten, supplementenexperimenten enz. 0,niks nada opgeleverd. Als je eventuele medische oorzaken hebt uitgesloten kun je je beter gaan richten op een goede afstelling van medicatie dan dat je maar naar omgevingsfactoren blijft zoeken waar je veelal toch weinig tot niets aan kan veranderen.
Sterkte met Duc :-*
Door Jacqueline1968
#1608557
Lizzy schreef: Dat Duc nu toch een aanval heeft gehad is natuurlijk ronduit kl*te, om het maar eens voorzichtig uit te drukken. En dat je niks hebt om naar te wijzen is ook ronduit.....  :-X :-X :-X.

En ondanks alles, vind ik dat je alleen een gezonde hond moet enten. Dus ik zou Duc niet hebben gevaccineerd en Gorby ook absoluuuuut niet. Het staat ook gewoon in de bijsluiter, dat alleen gezonde honden gevaccineerd mogen worden. Jammer dat zoveel dierenartsen daar hun bips mee afvegen.
hmm, ik snap je reactie heel goed, en we hebben ook lang getwijfeld.  ???
Maar na zwaar en intensief overleg en 2 lange consulten in Den Hoek met Michelle en ook Erik die nog wat waardes heeft nagemeten, en vooral ook met het oog op hoe Gorby leeft, veel water, overal op en in, eet van alles op buiten......... wordt hij toch geent tegen Weil.
ze denkt dat hij met wat steun sterk genoeg is voor deze enting, en dat het een noodzakelijk risico is.
En na overleg met onze eigen da en ons eigen gevoel, hebben we besloten het 'risico" te nemen van die weil-enting, verders krijgt hij niks, zelfs geen vlooien of tekenmiddelen.\
Ze waren verrast te horen dat onze eigen da meer dan bereid was alleen Weil te enten, daar zelfs achter staat, de rest vindt ook hij niet nodig en een overbodig risico.

Dus toch maar doen...... ook met wat onrustgevoel, maar al dat water hier, en ratten in overvloed........... :-\
Gebruikersavatar
Door pike
#1608576
Jacqueline1968 schreef: hmm, ik snap je reactie heel goed, en we hebben ook lang getwijfeld.  ???
Maar na zwaar en intensief overleg en 2 lange consulten in Den Hoek met Michelle en ook Erik die nog wat waardes heeft nagemeten, en vooral ook met het oog op hoe Gorby leeft, veel water, overal op en in, eet van alles op buiten......... wordt hij toch geent tegen Weil.
ze denkt dat hij met wat steun sterk genoeg is voor deze enting, en dat het een noodzakelijk risico is.
En na overleg met onze eigen da en ons eigen gevoel, hebben we besloten het 'risico" te nemen van die weil-enting, verders krijgt hij niks, zelfs geen vlooien of tekenmiddelen.\
Ze waren verrast te horen dat onze eigen da meer dan bereid was alleen Weil te enten, daar zelfs achter staat, de rest vindt ook hij niet nodig en een overbodig risico.

Dus toch maar doen...... ook met wat onrustgevoel, maar al dat water hier, en ratten in overvloed........... :-\
Het blijft een moelijk item. Duc zwemt ook graag, hier zitten ook ratten in het water waar hij in zwemt.  Maar dat is denk ik nog het minste. Ik heb begrepen dat veel honden drager  zijn van de bacterie zonder ziek te zijn. En die bacterie scheiden ze uit met de urine. Een hond die veel aan andere plasjes snuffelt (wat reuen nou eenmaal vaak doen) loopt dus ook een groter risico. Het is dus kiezen tussen twee kwaden. Weil is niet niks, maar epilepsie ook niet. Weil is te genezen, epilepsie niet.
Door tessa
#1608577
Chanty, mijn grijs witte shih tzu van 5 jaar heeft ook sinds een jaar epilepsie aanvallen.
Heeft nog nooit een brok gegeten, heeft alleen de basisenting gehad en wordt bijna niet ontwormd.
Oorzaak?, geen idee.
Pippi, van 9 is de moeder en zij heeft geen epilepsie.
De vader en moeder van Pip leven allebij nog, zijn nu een jaar of 13, hebben het ook niet.
Alleen van de vaderlijn weet ik niet al te veel in dat opzicht.
Bij Chanty lijkt de trigger te zitten in te veel prikkels.
De aanvallen komen bijna altijd in het weekend voor, als we allemaal thuis zijn.
Na een verjaardag en zo als van het weekend logee's is het ook raak.
Echt balen he, als je de oorzaak niet weet.
Bij ons gaat het een week of drie goed en dan heeft ze weer een cluster van een aantal aanvallen, dit duurt meestal 24 uur en dan gaat het weer even goed.
Ik heb haar nog niet op medicijnen gezet maar als ze nu nog vaker aanvallen krijgt gaat dat wel gebeuren.
Gebruikersavatar
Door nova
#1608802
pike schreef: En nu, nu is er niets, helemaal niets, waar ik met mijn vinger naar kan wijzen. Helaas.  :(

Misschien is die trigger er wel, maar nemen jullie die niet waar.
Ik denk nu even aan een hoog-frequente geluidstoon, die in de buurt afgegeven wordt.
Jij hoort t niet, maar een hond kan er op reageren.

t is maar n gedachte  ;)
Gebruikersavatar
Door pike
#1608828
3 aanvallen, op 3 verschillende locaties. Dus dat ligt ook niet voor de hand denk ik.
Ik ben er eigenlijk van overtuigd dat er een trigger is. Maar welke daar ben ik nog niet uit.
Maar bedankt voor het meedenken  ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door