Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jacqueline74
#183615
Even een vraagje, Cujo loopt regelmatig te niezen kan dit kwaad?

Ik heb eigenlijk niet zo veel zin om naar de dierenarts te gaan want dan gaat er gelijk een spuit met antibiotica in. Verder heeft hij nergens last van.

Jacqueline
Door Lizzy
#183634
Tja.... wat moet ik hier nou van zeggen? Ik heb namelijk ook zelf een topic geopend, nog niet zo lang geleden, over Pinkel die regelmatig niest!

Wij zijn met haar naar de DA geweest. Hij vermoedde dat er iets (een grasaar) in haar neus zat. Wij zijn doorgestuurd naar Den Haag want daar kunnen ze met de camera IN de neus kijken. Ze moest daarvoor wel onder narcose.

De DA die er toen zat vond dat de hoeveelheid niesen per dag niet voldoende waren om haar onder narcose te brengen.

Daarna werden we teruggebeld door een andere DA vn de kliniek die het wel voldoende vond om haar daarvoor onder narcose te brengen. We zijn daar niet op in gegaan om het aan te kijken.

Pinkel niest nog steeds. Af en toe. Vooral als ze zich druk maakt. Zijn we vorige week weer gebeld door de eerste DA uit de kliniek en haar hebben we verteld dat ze een aantal maal per week nog steeds 's morgens of 's middags niest. En zij vond dat wederom niet ernstig genoeg om in de neus te gaan kijken.

Dus ja, wat is wijsheid? Ik weet het niet meer!
Gebruikersavatar
Door Binno
#183642
Zolang hij niet blijft niezen is er waarschijnlijk niks aan de hand. Zijn jullie ergens anders met hem gaan wandelen, of heeft hij wat stof of zand of een irriterende stof in zijn neus gehad misschien? Parfum, rook, bepaalde planten enz. kunnen ook niesbuien uitlokken...
Hier wordt ook af en toe geniesd. Soms ook echte niesaanvallen. Als ze een zware niesbui hebben, wrijven we eens over hun neus, meestal is het dan meteen weer over. ;)
Door Jacqueline74
#183658
Ok bedankt voor de reacties, we kijken het voorlopig dan nog wel even aan en houden jullie op de hoogte.

Jacqueline
Door Truus
#183673
Hier niezen ze ook wel hoor, vooral in het spel of bij bepaalde geurtjes op de grond.
Ik zou het gewoon afkijken en je er niet zo druk over maken ;).
Door casangio
#184090
Lizzy schreef: Tja.... wat moet ik hier nou van zeggen? Ik heb namelijk ook zelf een topic geopend, nog niet zo lang geleden, over Pinkel die regelmatig niest!

Wij zijn met haar naar de DA geweest. Hij vermoedde dat er iets (een grasaar) in haar neus zat. Wij zijn doorgestuurd naar Den Haag want daar kunnen ze met de camera IN de neus kijken. Ze moest daarvoor wel onder narcose.

De DA die er toen zat vond dat de hoeveelheid niesen per dag niet voldoende waren om haar onder narcose te brengen.

Daarna werden we teruggebeld door een andere DA vn de kliniek die het wel voldoende vond om haar daarvoor onder narcose te brengen. We zijn daar niet op in gegaan om het aan te kijken.

Pinkel niest nog steeds. Af en toe. Vooral als ze zich druk maakt. Zijn we vorige week weer gebeld door de eerste DA uit de kliniek en haar hebben we verteld dat ze een aantal maal per week nog steeds 's morgens of 's middags niest. En zij vond dat wederom niet ernstig genoeg om in de neus te gaan kijken.

Dus ja, wat is wijsheid? Ik weet het niet meer!
Hier wordt ook af en toe geniest. Als het te veel wordt dan geef ik ze twee nysileentabletjes en het is weer over voor een tijdje.Tot ze weer intensief hebben lopen snuffelen op straat ;D ;D ;D ;D ;D. Het kan niet anders dat ze het daar van krijgen, zou het anders niet weten.
De pollen of graszadentijd is alweer voorbij.
Door yalla
#184099
Truus schreef: Hier niezen ze ook wel hoor, vooral in het spel of bij bepaalde geurtjes op de grond.
Ik zou het gewoon afkijken en je er niet zo druk over maken ;).
Dan is het overspronggedrag en heeft niets met pollen te maken ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door