Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door x0shannon0x
#1595832
Hallo mensen,

Ik had een aantal vraagjes, en hoopte dat jullie mij konden helpen:

Mijn hond (australian shepherd) teefje van 7 maanden. (bijna 8)
Ze is alleen als ze opstaat een beetje "stroef" voor een aantal secondes.
Ik wilde haar daarom misschien glucosamine-chondroïtine-MSM tabletten geven.
Ik dacht aan het merk van de HEMA, omdat ik daar vele goeie dingen over gehoord had.
En hoorde / las dat glucosamine zonder chondroïtine eigenlijk niet veel deed.

Nu zijn mijn vragen:
- Mag ik dit aan mijn hond geven?
- Zo ja, hoeveel tabletjes mag ze dan per dag? (ze weegt op dit moment 17-19 kilo)

Dit stond op de site van HEMA over de inhoud van de tabletjes:

Tweemaal daags 1 tablet bij de maaltijd;Tablet in z’n geheel doorslikken met (bron)water. De aanbevolen dagdosering niet overschrijden. Niet geschikt voor zwangere vrouwen en vrouwen die borstvoeding geven. Droog, donker, koel en buiten bereik van kinderen bewaren. Drooghoudzakje in de verpakking is niet voor consumptie. Een voedingssupplement is geen vervanging van een gevarieerde voeding. Bevat géén suiker, conserveermiddelen, kleur- en smaakstoffen, gist, gluten en lactose. Samenstelling per 2 tabletten: Glucosaminesulfaat uit Glucosaminesulfaat 2KCl 600 mg, (komt overeen met 473 mg Glucosamine), Chondroïtinesulfaat 200 mg, MSM (methylsulfonylmethane) 1000 mg.
?belangrijke bouwstoffen voor de aanmaak van kraakbeen en bindweefsel
?helpt bij het behoud van soepele gewrichten
?met MSM, een natuurlijke bron van zwavel wat van belang is voor het behoud van gezond kraakbeen

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groetjes,

Shannon
Door Nyncke
#1595842
Cadiz kreeg dat al van jongs af aan aangeraden.
Je moet idd glucosamine met chrondoitine geven, ik gaf s morgens en s avonds een tablet en later 2 tabletten.
Maar goed een newf is iets ander formaat  ;)

Maar als ze nu al stroef opstaat zou ik haar ook even na laten kijken en foto's laten maken.
Over een pennHip heb ik erg goede verhalen gehoord en ik snap niet dat dat niet hoeft bij alle honden.
Hier staat er iets meer over http://www.kvgd-eersel.com/pennhip-mainmenu-47.html
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1595846
Ik zou het zorgelijk vinden als ik vermoede dat mijn hond van 7 maand atrose zou hebben.  :-\ Ik zou eerst langs de da gaan om te kijken wat er aan de hand is. Inderdaad foto's laten maken. Het kan ook groeipijn zijn, en dat is ook zichtbaar op foto's.
Een jonge hond in de groei zou ik niet zomaar zonder deskundig advies glucosamine gaan geven......
Gebruikersavatar
Door kira
#1595866
Ik zou eerst uitlaten zoeken of er iets mis is. En verder ben ik niet voor het zomaar geven van glucosamine e.d. Er moet een reden zijn om dit te geven en het moet een passend middel zijn. Als een middel als bv alleen MSM toereikend is (is een bestanddeel van glucosamine), dan moet je dat geven en niet gelijk al glucosamine. Dus raadpleeg een deskundige om de oorzaak te achterhalen en om te kijken of en zo ja, wat je moet geven.
Door Ons Elftal
#1595927
Je zou er voor kunnen kiezen om natuurlijke glucosamine/chondroitine te geven in de vorm van luchtpijp/strotten.
Geen idee of daar voldoende inzit en hoeveel je daarvan kan en mag geven. Ik heb begrepen dat sommige honden van luchtpijp (kraakbeen)/strotten aan de diarree gaan.
Wellicht hebben anderen een idee hiervan?

Ook ik zou trouwens foto's laten maken hoor.
Door Robian
#1596196
Ik sluit me bij de voorgangers aan.

Eerst kijken wat je hondje mankeert en aan de hand daarvan iets gaan geven.
Ik zou het ook heel zorgelijk vinden als mijn hond op zo'n jonge leeftijd al artrose heeft.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door